Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. 2 Agenda Rozwój rynku leasingu w Polsce Przewagi produktowe leasingu Informacje o Bankowym Leasingu Podsumowanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. 2 Agenda Rozwój rynku leasingu w Polsce Przewagi produktowe leasingu Informacje o Bankowym Leasingu Podsumowanie."— Zapis prezentacji:

1 1

2 2 Agenda Rozwój rynku leasingu w Polsce Przewagi produktowe leasingu Informacje o Bankowym Leasingu Podsumowanie

3 3 Rozwój rynku leasingu w Polsce źródło: ZPL

4 4 Kredyty dla podmiotów gospodarczych źródło: NBP

5 5 Sukces leasingu w Polsce

6 6 Stereotypy na temat leasingu 1.Leasing jest zawsze droższy od kredytu 2.Leasing jest tylko dla słabych i małych firm 3.Leasing nie jest bezpieczny (prawnie, podatkowo) 4.Flota samochodów musi drogo kosztować

7 7 Zalety finansowe leasingu Zwiększenie kosztów uzyskania przychodu Optymalizacja wyniku finansowego (w przypadku dysproporcji między wynikiem księgowym i podatkowym) Płynna regulacja wysokości zaliczek na podatek dochodowy (raty sezonowe) Wysoka wartość rezydualna (niska rata leasingu)

8 8 Korzyści podatkowe Założenia kalkulacji: amortyzacja liniowa 20% czas trwania umowy: 35 miesięcy opłata wstępna/udział własny: 15% prowizja za obsługę transakcji: 1% opłata końcowa: 1% Leasing operacyjnyKredyt Wartość samochodu osobowego: zł Koszt finansowania (IRR): 8,68%Koszt kredytu: 7,33% Rzeczywiste koszty finansowania: zł Rzeczywiste koszty finansowania: zł NPV (netto) z efektywnego wydatku: 83,3% wartości pojazdu NPV (netto) z efektywnego wydatku: 89,2% wartości pojazdu

9 9 Sukces leasingu w Polsce Wyższa świadomość firm nt. nowoczesnych formy finansowania inwestycji Podążanie za tendencjami europejskimi  zmiana struktury przedmiotowej Atrakcyjne warunki cenowe leasingu Elastyczne procedury

10 10 Przewagi pozacenowe leasingu Szybka decyzja o finansowaniu inwestycji Ograniczona ilość zabezpieczeń Niski wkład własny Poprawa płynności przedsiębiorstwa (leasing zwrotny) Usługi dodatkowe (import, ubezpieczenie, inne) brak ograniczeń branżowych w zakresie finansowania

11 11 uregulowania kodeksowe r. uregulowania w zakresie podatku dochodowego r. nowe zasady rachunkowości r. uregulowania w zakresie podatku VAT r. Leasing jako stabilny produkt

12 12 Zarządzanie flotą samochodów Wysokie rabaty na zakup samochodów Doskonałe warunki pakietowego ubezpieczenia Wartość rezydualna Długoterminowy Wynajem Samochodów

13 13 Leasing jako komplementarna forma finansowania w stosunku do kredytu (1) Leasing może być dla Klienta atrakcyjny gdy:  ma wyczerpany limit kredytowy lub nie posiada wystarczającej zdolności kredytowej, a przedmiot leasingu jest płynny, bądź przedstawia znaczną wartość rynkową, która wolno się amortyzuje (niektóre nieruchomości) lub Klient przedstawi inne płynne zabezpieczenie majątkowe;  posiada zdolność kredytową ale nie chce obciążać swojego majątku zabezpieczeniami (są np. potrzebne dla zabezpieczenia kredytu obrotowego) lub nie posiada 25% wkładu własnego przy projekcie inwestycyjnym w pierwszej fazie jego realizacji;  chce taniej kupić samochód (przez co uzyskuje niższe koszty finansowe), co jest możliwe dzięki specjalnemu rabatowi udzielanemu firmie leasingowej dysponującej dużą flotą pojazdów;

14 14 Leasing jako komplementarna forma finansowania w stosunku do kredytu (2) Leasing może być dla Klienta atrakcyjny gdy:  uzyskuje wysoką podstawę opodatkowania i chce zwiększyć tarczę podatkową;  potrzebuje auto tylko na 2 lata (leasing odnawialny – Klient nie spłaca całego kapitału i nie przejmuje samochodu na własność ale wymienia go na kolejny);  musi odebrać nowy samochód w ciągu 2 dni – uproszczona procedura - przy określonych kwotach i przedmiotach brak zaświadczeń z ZUS i US oraz opinii bankowych i sprawozdań finansowych;  nie chce obciążać bilansu swojej firmy – leasing z opcją bez zabezpieczenia (tylko dla najlepszych Klientów);  ma dość problemów z ubezpieczeniem i nie chce administrować swoim majątkiem – częściowy outsorcing z atrakcyjną ofertą brokerską i zarządzania (samochody, komputery, nieruchomości);

15 15 Od czego zależy poziom oferty leasingu? amortyzacja przedmiotu  istotna dla leasingu operacyjnego marża firmy leasingowej (nie suma opłat)  kwota transakcji  klient  przedmiot leasingu  zabezpieczenia  konkurencja  polityka firmy leasingowej

16 16 Czym się kierować przy wyborze firmy leasingowej przejrzystość umowy leasingu (Ogólne Warunki Umowy Leasingu) warunki i zasady rozliczenia ubezpieczenia stosowanie dodatkowych ukrytych opłat bezpieczeństwo podatkowe i prawne umów leasingu wiarygodność finansowa Leasingodawców cena usługi decyzyjność – szybkość – kompetencje

17 17 Bankowy Leasing - dlaczego warto z nami współpracować ? Jesteśmy jedyną liczącą się polską firmą leasingową Mamy bardzo atrakcyjną ofertę finansową Gwarantujemy pewność, zaufanie, bezpieczeństwo Dysponujemy kompleksową ofertą w ramach grupy PKO BP Jesteśmy uniwersalnym i elastycznym partnerem

18 18 Bankowy Leasing - dlaczego warto z nami współpracować ? Mamy swobodny dostęp do kapitału Posiadamy wieloletnie doświadczenie na rynku Samodzielnie podejmujemy decyzje o finansowaniu Realizujemy inwestycje typu project finance Oferujemy leasing w walucie preferowanej przez Klienta: PLN, CHF, EUR, USD

19 19 Bankowy Leasing - dlaczego warto z nami współpracować ? Uproszczone procedury na wybrane przedmioty:  samochody osobowe i ciężarowe (o łącznej wartości do 500 tys. zł)  ciągniki siodłowe, sam. ciężarowe - branża transportowa  urządzenia medyczne Szybka realizacja transakcji Nowoczesne produkty – Leasing dla Gazeli

20 20 Jakie inwestycje finansujemy ? Leasingujemy każdy środek trwały:  środki transportu (osobowe, transport ciężki)  zarządzanie flotą (CFM)  inne środki transportu (wózki widłowe, wagony, tramwaje)  maszyny i urządzenia, linie technologiczne  nieruchomości: biurowe, usługowe, handlowe, produkcyjne  komputery, serwery i inny sprzęt biurowy

21 21 Bankowy Leasing - Twój zaufany partner Bankowy Leasing to pół miliarda zł pracujących aktywów To pewność i bezpieczeństwo - 100% akcji posiada PKO Bank Polski To dynamiczny wzrost portfela 2004/2003 – 137%

22 22 Bankowy Leasing - Twój zaufany partner Ponad 8 tys. zadowolonych Klientów Portfel ponad 1,5 mld PLN zawartych umów 16 tys. umów leasingu 20 placówek w dużych miastach, obsługa u Klienta Sieć oddziałów Banku w całej Polsce, ponad 1000 placówek

23 23 Perspektywy rozwoju Rynku Leasingu w Polsce Udział leasingu w finansowaniu inwestycji w Europie w 2004 r. źródło: Polski Rynek Leasingu

24 24 BANKOWY Leasing SZYBKI - TANI - BEZPIECZNY Informacje ogólne    infolinia: Oddział w Łodzi  Ryszard Szczepaniak - Dyrektor Oddziału ul. Tymienieckiego 30A, 90 – 350 Łódź tel. (42) , (42) , (42)


Pobierz ppt "1. 2 Agenda Rozwój rynku leasingu w Polsce Przewagi produktowe leasingu Informacje o Bankowym Leasingu Podsumowanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google