Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta."— Zapis prezentacji:

1 Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta

2 Pomysł Produkty Testowanie Jak skorzystać opowiem o

3 założenia projektu Światłowód Wiedzy Główny cel projektu: poprawa w organizacji dostępności wiedzy posiadanej przez Ekspertów Zakres projektu: identyfikacja wiedzy strategicznej wyłonienie Ekspertów merytorycznych stworzenie procesu rozwoju i motywacji Ekspertów uruchomienie procesu dzielenia się wiedzą w organizacji

4 etapy projektu Światłowód Wiedzy analiza i diagnoza problemu opracowanie wstępnej wersji produktów testowanie systemu opracowanie finalnej wersji produktów upowszechnianie produktów projektu aktualny moment w projekcie

5 nasze produkty

6 proces dzielenia się wiedzą komunikacja komunikacja i ewaluacja działań identyfikacja wiedzy strategicznej powołanie CW wyłonienie ekspertów wdrożenie Wiedzomatu dzielenie się wiedzą ekspercką rozwój i motywowanie ekspertów

7 produkty projektu Światłowód Wiedzy narzędzie IT – Wiedzomat - ułatwiające transfer wiedzy

8 produkty projektu Światłowód Wiedzy oferujemy narzędzia HR (instrukcje, scenariusze, wzory raportów) 1Identyfikację wiedzy strategicznej w organizacji 2Zbudowanie Centrów Wiedzy 3Określenie zasad działania Ekspertów 4Rozwój i aktywizację Ekspertów 5Działania motywujące Ekspertów 6Komunikację w projekcie

9 produkty – wiedza strategiczna 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2Zbudowanie Centrów Wiedzy 3Określenie zasad działania Ekspertów 4Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5Działania motywujące Ekspertów 6Komunikacja w projekcie badanie ankietowe warsztat fokusowy instrukcja, scenariusz i raport

10 produkty – centra wiedzy instrukcja uruchomiania zasady funkcjonowania profil Lidera CW profil Moderatora CW kreatywne narzędzia pracy 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2Zbudowanie Centrów Wiedzy 3Określenie zasad działania Ekspertów 4Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5Działania motywujące Ekspertów 6Komunikacja w projekcie

11 produkty – działania eksperckie 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2Zbudowanie Centrów Wiedzy 3Określenie zasad działania Ekspertów 4Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5Działania motywujące Ekspertów 6Komunikacja w projekcie profil Eksperta identyfikacja Eksperta kodeks Eksperta zasady działania Eksperta ewaluacja Eksperta

12 proces aktywizacji scenariusz rozmowy rozwojowej lista działań rozwojowych lista działań rozwojowych dedykowanych dla kobiet produkty – rozwój ekspertów 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2Zbudowanie Centrów Wiedzy 3Określenie zasad działania Ekspertów 4Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5Działania motywujące Ekspertów 6Komunikacja w projekcie

13 produkty – motywowanie ekspertów 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2Zbudowanie Centrów Wiedzy 3Określenie zasad działania Ekspertów 4Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5Działania motywujące Ekspertów 6Komunikacja w projekcie regulamin nagradzania katalog nagród system przeliczania aktywności Eksperta na nagrody

14 produkty – komunikacja 1 Identyfikacja wiedzy strategicznej w organizacji 2Zbudowanie Centrów Wiedzy 3Określenie zasad działania Ekspertów 4Rozwój i aktywizacja Ekspertów 5Działania motywujące Ekspertów 6Komunikacja w projekcie plan komunikacji – uruchomienie plan komunikacji – bieżące funkcjonowanie harmonogram narzędzia komunikacji

15 testowanie to wyzwanie

16 proces testowania Firmy uczestniczące w testowaniu: Betacom S.A. – branża informatyczna Leroy Merlin – branża budowlana Instytut Kardiologii – branża medyczna Atem Polska Sp. z o.o. – branża telekomunikacja i elektroenergetyka Poczta Polska S.A. – branża logistyczna Centrum Medyczne Józefów – branża medyczna Samanta Listwan i Adamek Sp.j – branża produkcja bielizny Orange Polska S.A. – branża telekomunikacja

17 wnioski z testowania Wnioski do procesu Większe zainteresowanie podczas procesu testowania budziło narzędzie IT Zakładaliśmy tradycyjny model dzielenia się wiedzą. Budując produkty zastąpiliśmy tradycyjny model dzielenia się wiedzą modelem społecznościowym Testowanie potwierdziło słuszność tej zmiany Nie ograniczamy się do wyłaniania wiedzy strategicznej Wiedza wyłania się samoistnie kiedy wyłaniają się eksperci i padają pytania

18 wnioski z testowania Narzędzia HR Powołanie centrum wiedzy uzależnione jest od liczby ekspertów z danego tematu w firmie Wybór ekspertów warto łączyć z innymi procesami HR-owymi w firmie Trudność z utrzymaniem motywacji ekspertów, potrzebne są bardzo dobrze dobrane narzędzia motywacyjne Dbałość o komunikację projektu na każdym jego etapie Nie wszystkie instrukcje były czytelne i zrozumiałe dla użytkowników

19 wnioski z testowania Narzędzia IT Poprawa funkcjonalności i użyteczności aplikacji

20 zachęcamy do skorzystania z naszych rozwiązań

21 dziękujemy


Pobierz ppt "Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta."

Podobne prezentacje


Reklamy Google