Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 informatyka +. GRAFIKA KOMPUTEROWA Zbigniew Kazimierowicz Andrzej Dowgiert informatyka + 2.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 informatyka +. GRAFIKA KOMPUTEROWA Zbigniew Kazimierowicz Andrzej Dowgiert informatyka + 2."— Zapis prezentacji:

1 1 informatyka +

2 GRAFIKA KOMPUTEROWA Zbigniew Kazimierowicz Andrzej Dowgiert informatyka + 2

3 Grafika komputerowa informatyka + 3 Grafika komputerowa Grafika rastrowa Grafika wektorowa

4 informatyka + 4 Grafika rastrowa Grafika rastrowa to grafika, w której obraz pamiętany jest jako dwuwymiarowa tablica (siatka) kolorowych punktów - pikseli Bitmapa

5 informatyka + 5 Szybkość kątowa Grafika rastrowa - cechy Źródłem obrazów rastrowych są : rysunki wykonane w programach malarskich skanowane obrazy analogowe fotografia cyfrowa Cechy charakterystyczne bitmapy : szerokość i wysokość bitmapy liczona w pikselach rozdzielczość (liczba pikseli na cal) głębia kolorów (liczba bitów przeznaczonych do zapisania koloru jednego piksela)

6 informatyka + 6 Szybkość kątowa Zalety i wady grafiki rastrowej Zalety: bogactwo barw swobodne dobieranie kontrastu, jasności, nasycenia barw możliwość stosowania złożonych narzędzi do obróbki cyfrowych fotografii możliwość retuszu, korekcji, różnych form montażu (fotomontażu) Wady: duża objętość plików (zwłaszcza kolorowych obrazów) niemożność skalowania bez utraty jakości, niska jakość obrazu przy dużych powiększeniach

7 informatyka + 7 Szybkość kątowa Programy do grafiki rastrowej Programy do obróbki grafiki rastrowej : Adobe Photoshop Corel PhotoPaint Corel PaintShop Pro GIMP Paint Najpopularniejsze formaty zapisu : bmp, pcx, gif, jpeg, png, tif

8 informatyka + 8 Szybkość kątowa Grafika wektorowa Grafika wektorowa (zwana też obiektową) to grafika, w której obraz składa się z podstawowych figur geometrycznych – odcinków, linii krzywych, okręgów, wielokątów, brył. Każdy z obiektów jest opisany pewnym wzorem matematycznym

9 informatyka + 9 Szybkość kątowa Grafika wektorowa – cechy (zalety i wady) Obiekty mają dodatkowe atrybuty: szerokość kolor linii rodzaj wypełnienia każdy z obiektów można bez utraty jakości odtwarzać w dowolnej skali obiekty można przesuwać, obracać o dowolny kąt, tworzyć lustrzane odbicia, rozciągać w przypadku dużych obrazów fotorealistycznych wymaga komputerów o dużej mocy obliczeniowej

10 informatyka + 10 Szybkość kątowa Programy grafiki wektorowej Programy do grafiki wektorowej : Adobe Illustrator CorelDraw, Inscape narzędzia rysunkowe w programie MS Office, OpenOffice Najpopularniejsze formaty zapisu : SVG, CDR, SWF, EPS

11


Pobierz ppt "1 informatyka +. GRAFIKA KOMPUTEROWA Zbigniew Kazimierowicz Andrzej Dowgiert informatyka + 2."

Podobne prezentacje


Reklamy Google