Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006."— Zapis prezentacji:

1 Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006

2 Media elektroniczne Wszystkie media są elektroniczne lub mają swoje elektroniczne odpowiedniki

3 Mediamorfoza Złożony proces oddziaływania i dostosowywania się subiektywnych potrzeb odbiorców, konsumentów i klientów mediów, istniejącej struktury politycznej i jej zdolności adaptatywnej, stanu konkurencji oraz innowacji społecznych i technologicznych, ze szczególnym naciskiem na technologię cyfrową

4 Nowe technologie UK

5 13 grudnia 2005 Od Dyrektywy o „Telewizji Bez Granic” Do Dyrektywy „O audiowizualnych usługach medialnych” (projekt)

6 Zakres regulacji TV analogowa TV cyfrowa IP TV Mobile TV VoD Pay per view

7 Zasada państwa pochodzenia Miejsce siedziby Miejsce decyzji o strukturze i zawartości Pracownicy Początek działalności

8 Neutralność wobec technologii Takie same przepisy dla tego samego rodzaju usług Niezależne od platformy Jednakowa polityka regulacyjna Usługi liniowe i nieliniowe

9 Inne kierunki prac Delokalizacja Liberalizacja w reklamie Lokowanie produktu Niezależność regulatora

10 Audiowizualna usługa medialna Usługa, za którą odpowiada dostawca, której przeznaczeniem jest dostarczanie ogółowi odbiorców – poprzez sieci komunikacji elektronicznej – audycji złożonych z obrazów (z dźwiękiem lub bez) w celach informacyjnych, rozrywkowych lub edukacyjnych

11 Audiowizualny przekaz handlowy towarzyszące Ruchome obrazy (z dźwiękiem lub bez) towarzyszące audiowizualnym usługom medialnym i przeznaczone do promowania, bezpośrednio lub pośrednio towarów, osób lub wizerunku osoby fizycznej lub prawnej

12 Lokowanie produktu w ramach Dowolna forma audiowizualnego przekazu handlowego obejmująca włączenie lub odwołanie się do produktu, usługi lub znaku towarowego tak, aby wyeksponować go w ramach audiowizualnej usługi medialnej

13 Lokowanie w …USA *dzienniki, czasopisma, gry wideo, Internet, muzyka, książki, radio

14 Liniowe - nieliniowe Usługa /platforma TV analogowa Kabel analogowy Satelita analogowy Naziemna TV cyfrowa Satelitarna TV cyfrowa Cyfrowa TV kablowa Usługi IP Szerokopasmowe lub XDSL Telefony komórkowe Internet streaming Cyfrowe mobilne Tradycyjna TV (liniowa) Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna IPTV Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna Płatna na życzenie (liniowa) Sport, film i inne wydarzenia Sport Wideo na życzenie (nieliniowe) Filmy, seriale, wideoklipy (muzyka Gry wideo Wiadomości Reality Sport Clipy Wiadomości Reality Sport Clipy

15 Jakie usługi są regulowane? Filmy, telenowele, seriale na życzenie Wydarzenia sportowe na życzenie Rozrywka na życzenie Reality shows na życzenie Reportaże wideo i performance na życzenie Wiadomości TV na życzenie Reklama – inna niż tekstowa i statyczna – dostarczana w związku z usługami powyżej

16 Co nie jest regulowane? Reklama – pop-up w postaci innej niż tekstowa lub planszowa – dostarczana w związku z usługami powyżej Wideoklipy na stronach WWW jeśli celem nie jest dostarczanie zawartości AV Animacje na stronach gazet, czasopism, agencji informacyjnych etc. Blogi niekomercyjne

17 Większe obowiązki wobec usług liniowych Im mniejsza możliwość wyboru i kontroli ze strony użytkownika oraz większy wpływ na opinię publiczną tym większy zakres regulacji

18 Wszystkie usługi Identyfikacja usługodawcy Ochrona osób małoletnich i godności ludzkiej Promocja dzieł europejskich Identyfikacja handlowych przekazów audiowizualnych Obowiązki jakościowe wobec lokowania produktu

19 Promocja dzieł europejskich

20 Wobec lokowania produktu Informacja o porozumieniu sponsorskim lub lokowaniu produktu Oznakowanie audycji (nazwa, logo lub inne oznaczenie) Na początku identyfikacja dla uniknięcia nieporozumień po stronie widzów

21 Wobec przekazów handlowych Nie mogą dyskryminować ze względu na płeć, rasę lub narodowość Nie mogą obrażać przekonań politycznych lub religijnych Nie mogą zachęcać do zachowań niebezpiecznych dla zdrowia lub bezpieczeństwa Papierosy i wyroby tytoniowe Alkohol Produkty i usługi lecznicze Małoletni i skłanianie do zakupów

22 Co do reklamy Niezależność redakcyjna Integralność audycji 20 minut przerwy Wyłączenia Sport Limit 20% w godzinie!

23 Kontekst Polski Niezależny regulator (UKE, KRRiT) Wyzwania cyfryzacji Nadawca publiczny  Struktura  Licencje programowe  Finansowanie Transpozycja nowej dyrektywy

24 Polska w Europie

25 Dziękuję za uwagę!

26


Pobierz ppt "Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006."

Podobne prezentacje


Reklamy Google