Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt „Kraje anglojęzyczne od kuchni” Nauczyciel: Svitłana Kukurudz Ucestnicy: Zespół zadaniowy 1:Kajmowicz MartaIIIb, Lasota Wioletta IIIb, Lebryk MonikaIIb,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt „Kraje anglojęzyczne od kuchni” Nauczyciel: Svitłana Kukurudz Ucestnicy: Zespół zadaniowy 1:Kajmowicz MartaIIIb, Lasota Wioletta IIIb, Lebryk MonikaIIb,"— Zapis prezentacji:

1 Projekt „Kraje anglojęzyczne od kuchni” Nauczyciel: Svitłana Kukurudz Ucestnicy: Zespół zadaniowy 1:Kajmowicz MartaIIIb, Lasota Wioletta IIIb, Lebryk MonikaIIb, Kos Joanna IIb, Siwek Marta IIb, Kisiel Joanna IIb. Zespół zadaniowy 2: Bardo Edyta IIIb, Tuman Monika IIIb. Zespół zadaniowy 3: Janiec Adrian IIc, Kos Wioletta IIc, Januś Ewelina IIIa, Stańczyk Konrad IIIb, Pawlik Kamil IIIb. Zespół zadaniowy 4: Grzebieniowski Wojciech IIIb, Siwek Sebastian IIIb, Janiec Sebastian IIIb, Kamień Przemysław IIIb

2 Cele projektu: Uczniowie: znają tradycje kulinarne krajów anglojęzycznych i umieszczają je na stronie internetowej znają tradycje kulinarne krajów anglojęzycznych i umieszczają je na stronie internetowej znają słownictwo związane z kuchnią i tworzą ilustrowany słownik kulinarny znają słownictwo związane z kuchnią i tworzą ilustrowany słownik kulinarny przygotowują książkę kulinarną tradycyjnych potraw w krajach anglojęzycznych za pomocą programu Power Pointprzygotowują książkę kulinarną tradycyjnych potraw w krajach anglojęzycznych za pomocą programu Power Point potrafią opowiedzieć w języku angielskim jak przygotować danie z przepisu potrafią opowiedzieć w języku angielskim jak przygotować danie z przepisu nagrywają film (program) kulinarny i umieszczają go w Internecie nagrywają film (program) kulinarny i umieszczają go w Internecie

3 Opis projektu Realizując projekt uczniowie stworzyli tematyczną stronę internetową, na której umieścili materiały związane z tradycjami kulinarnymi w krajach anglojęzycznych. Na tej stronie pojawiły się też przepisy tradycyjnych dań państw anglojęzycznych, dowcipy kulinarne w języku angielskim, nagrany film (program kulinarny). Przez jeden z zespołów zadaniowych stworzony był również ilustrowany słownik kulinarny w programie Microsoft Word. Powstała prezentacja tradycyjnych dań przy pomocy programu Power Point. Słownik oraz książka kulinarna zostały wydrukowane, a program kulinarny skopiowany na płytę DVD. Te zasoby są umieszczone w bibliotece szkolnej i służą jako pomoce dydaktyczne całej społeczności szkolnej. Swoją prace uczniowie opisali w scenariuszu audycji radiowej, która została wygłoszona w szkolnym radiowęźle. Realizując projekt uczniowie stworzyli tematyczną stronę internetową, na której umieścili materiały związane z tradycjami kulinarnymi w krajach anglojęzycznych. Na tej stronie pojawiły się też przepisy tradycyjnych dań państw anglojęzycznych, dowcipy kulinarne w języku angielskim, nagrany film (program kulinarny). Przez jeden z zespołów zadaniowych stworzony był również ilustrowany słownik kulinarny w programie Microsoft Word. Powstała prezentacja tradycyjnych dań przy pomocy programu Power Point. Słownik oraz książka kulinarna zostały wydrukowane, a program kulinarny skopiowany na płytę DVD. Te zasoby są umieszczone w bibliotece szkolnej i służą jako pomoce dydaktyczne całej społeczności szkolnej. Swoją prace uczniowie opisali w scenariuszu audycji radiowej, która została wygłoszona w szkolnym radiowęźle.

4 Narzędzia i programy komputerowe wyszukiwarki internetowe do wyszukiwania przepisów kulinarnych oraz informacji o tradycjach kulinarnych w państwach anglojęzycznychwyszukiwarki internetowe do wyszukiwania przepisów kulinarnych oraz informacji o tradycjach kulinarnych w państwach anglojęzycznych słowniki internetowe i tradycyjne do stworzenia kulinarnego słownika z ilustracjami oraz do tłumaczenia niektórych przepisów do książki kulinarnej i scenariusza do programu kulinarnegosłowniki internetowe i tradycyjne do stworzenia kulinarnego słownika z ilustracjami oraz do tłumaczenia niektórych przepisów do książki kulinarnej i scenariusza do programu kulinarnego Microsoft Word do stworzenia słownika i książki kulinarnej, scenariusza do programu kulinarnego oraz audycji radiowejMicrosoft Word do stworzenia słownika i książki kulinarnej, scenariusza do programu kulinarnego oraz audycji radiowej Power Point do stworzenia prezentacji tradycji i przepisów kulinarnych Power Point do stworzenia prezentacji tradycji i przepisów kulinarnych Edjus pro do obróbki filmuEdjus pro do obróbki filmu Microsoft Office Publisher do stworzenia tematycznej strony wwwMicrosoft Office Publisher do stworzenia tematycznej strony www

5 Zespoły uczniowskie Uczniowie dobrali się w zespoły według wykonywanych zadań:Uczniowie dobrali się w zespoły według wykonywanych zadań: Zespół zadaniowy 1: stworzenie książki kulinarnej w wersji drukowanej i w postaci prezentacji w Power Point – 2 osoby kl. IIIb, 4 osoby kl. IIb.Zespół zadaniowy 1: stworzenie książki kulinarnej w wersji drukowanej i w postaci prezentacji w Power Point – 2 osoby kl. IIIb, 4 osoby kl. IIb. Zespół zadaniowy 2: stworzenie słownika kulinarnego z obrazkami – 2 osoby kl. IIIb.Zespół zadaniowy 2: stworzenie słownika kulinarnego z obrazkami – 2 osoby kl. IIIb. Zespół zadaniowy 3: nagranie programu kulinarnego – 2 osoby kl. IIc, 2 osoby kl. IIIb, 1 osoba kl.IIIaZespół zadaniowy 3: nagranie programu kulinarnego – 2 osoby kl. IIc, 2 osoby kl. IIIb, 1 osoba kl.IIIa Zespół zadaniowy 4: stworzenie tematycznej strony www – 4 osoby kl.IIIb.Zespół zadaniowy 4: stworzenie tematycznej strony www – 4 osoby kl.IIIb.

6 Podział zadań Zespół zadaniowy 1: Stworzenie książki kulinarnej w wersji drukowanej – Marta Kajmowicz, Wioletta Lasota, stworzenie prezentacji w Power Point- Marta Siwek, Monika Lebryk, Joanna Kos, Joanna Kisiel, stworzenie gazetki ściennej dotyczącej projektu – Monika Lebryk, Joanna KosZespół zadaniowy 1: Stworzenie książki kulinarnej w wersji drukowanej – Marta Kajmowicz, Wioletta Lasota, stworzenie prezentacji w Power Point- Marta Siwek, Monika Lebryk, Joanna Kos, Joanna Kisiel, stworzenie gazetki ściennej dotyczącej projektu – Monika Lebryk, Joanna Kos Zespół zadaniowy 2: stworzenie słownika kulinarnego z ilustracjami- Edyta Bardo, Monika TumanZespół zadaniowy 2: stworzenie słownika kulinarnego z ilustracjami- Edyta Bardo, Monika Tuman Zespół zadaniowy 3: opracowanie scenariusza do programu kulinarnego – Adrian Janiec, Wioletta Kos, Ewelina Januś; gra aktorska: Adrian Janiec, Wioletta Kos; nagranie i obróbka filmuZespół zadaniowy 3: opracowanie scenariusza do programu kulinarnego – Adrian Janiec, Wioletta Kos, Ewelina Januś; gra aktorska: Adrian Janiec, Wioletta Kos; nagranie i obróbka filmu Zespół zadaniowy 4: stworzenie tematycznej strony www na podstawie materiałów przygotowanych przez poprzednie zespoły- Wojciech Grzebieniowski, Sebastian Siwek, Sebastian Janiec, Przemysław Kamień, Paweł SmagaczZespół zadaniowy 4: stworzenie tematycznej strony www na podstawie materiałów przygotowanych przez poprzednie zespoły- Wojciech Grzebieniowski, Sebastian Siwek, Sebastian Janiec, Przemysław Kamień, Paweł Smagacz Opracowanie scenariusza audycji radiowej do prezentacji projektu – wszyscy uczestnicy projektu; prowadzenie audycji- Adrian Janiec, Edyta Bardo.Opracowanie scenariusza audycji radiowej do prezentacji projektu – wszyscy uczestnicy projektu; prowadzenie audycji- Adrian Janiec, Edyta Bardo.

7 Rola nauczyciela Zapoznałam uczniów z projektemZapoznałam uczniów z projektem Zaproponowałam kilka tematów możliwych do realizacji, z których uczniowie wybrali jedenZaproponowałam kilka tematów możliwych do realizacji, z których uczniowie wybrali jeden Określiłam cele i zadania projektu, a uczniowie dobrali się w zespoły według swoich zainteresowańOkreśliłam cele i zadania projektu, a uczniowie dobrali się w zespoły według swoich zainteresowań Wspólnie z uczniami ustaliliśmy zasady pracy nad projektemWspólnie z uczniami ustaliliśmy zasady pracy nad projektem Opracowałam harmonogram, karty pracy i karty samooceny zespołówOpracowałam harmonogram, karty pracy i karty samooceny zespołów Prowadziłam spotkania konsultacyjneProwadziłam spotkania konsultacyjne Służyłam radą i pomocąSłużyłam radą i pomocą Monitorowałam pracę uczniówMonitorowałam pracę uczniów Mobilizowałam uczniów do pracy, przypominałam o terminachMobilizowałam uczniów do pracy, przypominałam o terminach Przeanalizowałam dokumentacje pracy nad projektemPrzeanalizowałam dokumentacje pracy nad projektem Zaproponowałam, aby zaprezentować prace nad projektem poprzez audycje w szkolnym radiowęźleZaproponowałam, aby zaprezentować prace nad projektem poprzez audycje w szkolnym radiowęźle Wspólnie z uczniami oceniłam pracę wszystkich uczestników projektuWspólnie z uczniami oceniłam pracę wszystkich uczestników projektu

8 Działania uczniów Zespół 1: Prezentacja w Power Point Wyszukiwanie informacji o tradycjach kulinarnych państw anglojęzycznychWyszukiwanie informacji o tradycjach kulinarnych państw anglojęzycznych Wyszukiwanie przepisów kulinarnychWyszukiwanie przepisów kulinarnych Tłumaczenie przepisów na język polski lub angielskiTłumaczenie przepisów na język polski lub angielski Stworzenie słowniczka do książki kulinarnejStworzenie słowniczka do książki kulinarnej Wydrukowanie książki kulinarnej z przepisami w języku angielskim i polskimWydrukowanie książki kulinarnej z przepisami w języku angielskim i polskim Stworzenie prezentacji w Power PointStworzenie prezentacji w Power Point Stworzenie gazetki ściennej dotyczącej projektuStworzenie gazetki ściennej dotyczącej projektu Prowadzenie dokumentacji (zdjęcia, filmiki)Prowadzenie dokumentacji (zdjęcia, filmiki) Wypełnianie karty pracy, karty samoocenyWypełnianie karty pracy, karty samooceny Zespół 2: Słownik kulinarny Wyszukiwanie wyrazów na temat kulinarnyWyszukiwanie wyrazów na temat kulinarny Wyszukiwanie obrazków do danych wyrazówWyszukiwanie obrazków do danych wyrazów Segregowanie słownictwa według działówSegregowanie słownictwa według działów Tłumaczenie wyrazów z pomocą słowników internetowych oraz tradycyjnychTłumaczenie wyrazów z pomocą słowników internetowych oraz tradycyjnych Opracowanie słownika w programie WordOpracowanie słownika w programie Word Wydrukowanie słownikaWydrukowanie słownika Prowadzenie dokumentacji (zdjęcia)Prowadzenie dokumentacji (zdjęcia) Wypełnianie karty pracy, karty samoocenyWypełnianie karty pracy, karty samooceny

9 Działania uczniów Zespół 3: Program kulinarny Wybór jednego z przepisów z książki kulinarnejWybór jednego z przepisów z książki kulinarnej Opracowanie scenariusza programu kulinarnego na podstawie przepisuOpracowanie scenariusza programu kulinarnego na podstawie przepisu Nauka rólNauka ról Wypożyczenie strojów, przyborów kuchennych, zakup produktów spożywczychWypożyczenie strojów, przyborów kuchennych, zakup produktów spożywczych Gra aktorskaGra aktorska Nagranie filmuNagranie filmu Obróbka filmuObróbka filmu Prowadzenie dokumentacji (zdjęcia, film, scenariusz)Prowadzenie dokumentacji (zdjęcia, film, scenariusz) Wypełnianie karty pracy, karty samoocenyWypełnianie karty pracy, karty samooceny Zespół 4: Strona www Stworzenie tematycznej strony WWWStworzenie tematycznej strony WWW Umieszczenie na stronie materiałów przygotowanych przez inne grupyUmieszczenie na stronie materiałów przygotowanych przez inne grupy Umieszczenie danej strony w InternecieUmieszczenie danej strony w Internecie Prowadzenie dokumentacji (zdjęcia)Prowadzenie dokumentacji (zdjęcia) Wypełnianie karty pracy, karty samoocenyWypełnianie karty pracy, karty samooceny

10 Rezultaty pracy uczniów Powstała książka kulinarna z przepisami w języku angielskim i języku polskim wraz ze słowniczkiem oraz prezentacja w Power Point Książkę oraz prezentacje można znaleźć na stronie:

11 Powstał program kulinarny” ADRIAN LIKES COOKING” Zobacz program kulinarny na stronie: Zobacz program kulinarny na stronie:

12 Powstała tematyczna strona internetowa „Kraje anglojęzyczne od kuchni”

13 Powstał ilustrowany słownik kulinarny Korzystaj ze słownika na:

14 Prezentacja publiczna Prezentacja publiczna odbyła się poprzez wygłoszenie audycji radiowej w szkolnym radiowęźle przez Adriana Janiec oraz Edytę Bardo. Uczestnicy projektu wspólnie opracowali scenariusz audycji, w której każdy z zespołów opowiedział o swojej pracy nad projektem. Został też podany link do strony internetowej, na której można zobaczyć rezultaty pracy uczniów. Uczestnicy projektu wspólnie opracowali scenariusz audycji, w której każdy z zespołów opowiedział o swojej pracy nad projektem. Został też podany link do strony internetowej, na której można zobaczyć rezultaty pracy uczniów.

15 Wnioski * „Praca w grupie może przyjemna i jest o wiele łatwiejsza niż w pojedynkę” – Monika Lebryk „Dowiedziałam się dużo ciekawych rzeczy o kuchni krajów anglojęzycznych ” Marta Siwek „Poznałam mnóstwo nowych słówek związanych z kuchnią” – Edyta Bardo „ Aby zobaczyć rezultaty swojej pracy trzeba się jej naprawdę oddać” – Asia Kos

16 Wnioski * „ Nagrałem film i nauczyłem się obrabiać filmy z pomocą programu Edius Pro. Ale frajda.” Konrad Stańczyk „Angielski z komputerem jest ekstra”- Kamil Pawlik „ Potrafię po mistrzowsku przyrządzić sałatkę z melona i pomidorów” – Wioletta Kos „ Praca aktora jest bardzo trudna, ale i ekscytująca. Kamera dodaje dreszczyku emocji” – Adrian Janiec

17 Co ja zyskałam: Świadomość, że język angielski można przybliżyć uczniom w sposób dla nich ciekawy, czyli poprzez komputerŚwiadomość, że język angielski można przybliżyć uczniom w sposób dla nich ciekawy, czyli poprzez komputer Satysfakcje z tego, że uczniowie samodzielnie się uczyli języka angielskiego, a ja tylko monitorowałam ten procesSatysfakcje z tego, że uczniowie samodzielnie się uczyli języka angielskiego, a ja tylko monitorowałam ten proces Doświadczenie w pracy metodą projektuDoświadczenie w pracy metodą projektu Zadowolenie z moich uczniów oraz ich pracy i zaangażowaniaZadowolenie z moich uczniów oraz ich pracy i zaangażowania Projekt pozwolił na integracje uczniów z różnych klasProjekt pozwolił na integracje uczniów z różnych klas Poznałam zainteresowania, pasje moich uczniów, a projekt dał możliwość je realizowaćPoznałam zainteresowania, pasje moich uczniów, a projekt dał możliwość je realizować W przyszłości na pewno wykorzystam już zdobyte doświadczenie w pracy metodą projektuW przyszłości na pewno wykorzystam już zdobyte doświadczenie w pracy metodą projektu Kontakt: Kontakt:


Pobierz ppt "Projekt „Kraje anglojęzyczne od kuchni” Nauczyciel: Svitłana Kukurudz Ucestnicy: Zespół zadaniowy 1:Kajmowicz MartaIIIb, Lasota Wioletta IIIb, Lebryk MonikaIIb,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google