Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA Patronat: JM Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Prof. dr hab. Zbigniew.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA Patronat: JM Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Prof. dr hab. Zbigniew."— Zapis prezentacji:

1 Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA Patronat: JM Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Prof. dr hab. Zbigniew Pilarczyk Organizator: Instytut Psychologii UAM Poznań, 11 grudnia 2014 roku 4 klasa 3 klasa 2 klasa 1 klasa 5 klasa 6 klasa

2 Kto się spotyka ? Nauczyciele języka polskiego Nauczyciele języka obcego Nauczyciele matematyki Nauczyciele przyrody Nauczyciele historii Nauczyciele wychowania fizycznego Nauczyciele muzyki i sztuki Nauczyciele techniki / zajęć komputerowych Dyrektorzy szkół podstawowych 2 grupy

3  Edukacja w kolejnych etapach życia PRACA   UCZENIE SIĘ ( LLL ) Szkoły pomaturalne, studia lic/mgr I etap edukacji: klasy I-III SP II etap edukacji: klasy IV-VI SP III etap edukacji: gimnazjum Wczesna edukacja 0-3 l. Edukacja przedszkolna IV etap edukacji: szkoła ponad- gimnazjalna Dyrektorzy placówek oświatowych    

4 Po co się spotykamy?  Jak przygotować szkołę na przyjęcie w klasach IV uczniów, którzy rozpoczęli realizację obowiązku szkolnego w wieku 6 lat?  Jak mogą przygotować się wychowawcy klas IV-VI do prowadzenia klas uczniów zróżnicowanych wiekowo (więcej niż dotąd uczniów młodszych) ?  Jak mogą przygotować się nauczyciele przedmiotów w klasach IV-VI, by uczniowie młodsi z przyjemnością oraz efektywnie uczyli się w klasie IV, V i VI?  Jak nauczyciele-wychowawcy w klasach I-III mogą pomóc dzieciom przekroczyć odważnie próg klasy IV ?  Jak rodzice dzieci w wieku przedszkolnym mogą im pomóc odważnie przekroczyć próg klasy I ? Te pytania mamy „w głowie”

5 Nad czym dziś pracujemy RAZEM na warsztatach? Aby możliwa była zmiana stylu kształcenia w kl. 4-6 uwzględniająca:  większe rozwojowe zróżnicowanie uczniów  mniejsze doświadczenie życiowe (są młodsi od typowego dotąd ucznia klasy IV)  mniejsze doświadczenie edukacyjne (szybciej poszli do szkoły) musi się pojawić zmiana sposobu myślenia o „sposobach kształcenia”. Dziś nie pracujemy nad metodami i sposobami kształcenia, ale skupiamy się na zmianie sposobu myślenia o edukacji szkolnej w związku z wejściem do niej młodszych niż dotąd uczniów.

6 Materiały ze spotkania  Prezentacje wykładów  Prezentacje efektów pracy na warsztatach  Plakaty  Ulotki Strona internetowa Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty AMUL Alicja Mróz, klasa III SP w Koziegłowach

7 Nasz cel to budowa kładki !  Czy jest wspólny projekt pracy ?  Kto i w jaki sposób przyczynia się do budowy ?  Kto ma jaki materiał / budulec i jakie umiejętności konstruowania ?  Czy się uzupełniamy / budujemy razem ? Czy każdy sam buduje ?  Czy wieżowiec budowany jako osobne piętra byłby mocny ? 4 klasa 3 klasa 2 klasa 1 klasa 5 klasa 6 klasa


Pobierz ppt "Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA Patronat: JM Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Prof. dr hab. Zbigniew."

Podobne prezentacje


Reklamy Google