Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Schemat organizacyjny. Schemat obiegu dokumentów.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Schemat organizacyjny. Schemat obiegu dokumentów."— Zapis prezentacji:

1 Schemat organizacyjny

2

3

4 Schemat obiegu dokumentów

5

6 I etap Referent/ Księgowy Przyjmowanie dokumentów, weryfikacja pod kątem kompletności (wykonania czynności kontroli zarządczej przez jednostkę, tj. czy wszystkie opisy, podpisy zostały umieszczone na dokumencie). Potwierdzenie wykonania czynności - potwierdzenie sprawdzenia dokumentu pod kątem formalnym. Schemat obiegu dokumentów I etap

7 II etap Księgowy 1. Planowanie i analiza przychodów i wydatków 2. Analiza dokumentów pod kątem zabezpieczenia w planie finansowym, zgodności z umowami - potwierdzenie wykonania czynności kontroli zarządczej pod kątem merytorycznym, dekretacja dokumentów, 3.ustalanie z Dyrektorami jednostek i Intendentami poprawności zapisów w księgach rachunkowych z zapisami na kartach kontowych dzieci Schemat obiegu dokumentów II etap

8 III etap Główny księgowy, z-ca dyrektora 1. Akceptacja dokumentów do realizacji - stwierdzenie zakwalifikowania wydatku do realizacji (dział, rozdział, §, kwota) analiza dokumentów finansowych 2. Instruktaż dla służb finansowych COPO oraz Intendentów 3. Nadzór nad prawidłowością realizacji zadań przez służby finansowe COPO Schemat obiegu dokumentów III etap

9 Schemat obiegu dokumentów kwalifikacja do realizacji I etap Referent/ Księgowy II etap Księgowy III etap Główny księgowy, z-ca dyrektora Po zakwalifikowaniu dokumentów do realizacji przekazanie dokumentów do księgowania do pracowników I etapu

10 I etap Referent/ Księgowy Schemat obiegu dokumentów księgowanie i dokonanie płatności Po zaksięgowaniu dokumentów przekazanie do dokonania płatności Kasjer Po opłaceniu dokumentów zwrot do działu księgowości

11 Dyrektor Rejestracja umowy Intendent Uzgodnienie kart kontowych Intendent/D yrektor Sporządzenie wydruku Bilans Pracownik działu księgowości Zamknięcie dni Pracownik działu księgowości Przesłanie przypisów do FK Pracownik działu księgowości Porównanie zapisów z księgi analitycznej (GRU, WPBUD) z zapisami na kontach księgowych Pracownik działu księgowości Uzgodnienie sald należności i zobowiązań Pracownik działu księgowości Sporządzenie sprawozdań


Pobierz ppt "Schemat organizacyjny. Schemat obiegu dokumentów."

Podobne prezentacje


Reklamy Google