Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Trzymaj formę, a zachowasz zdrowie !!!. Piramida zdrowego żywienia Ryby, drób, jajka, orzechy Warzywa, owoce, produkty zbożowe z pełnego ziarna, tłuszcze.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Trzymaj formę, a zachowasz zdrowie !!!. Piramida zdrowego żywienia Ryby, drób, jajka, orzechy Warzywa, owoce, produkty zbożowe z pełnego ziarna, tłuszcze."— Zapis prezentacji:

1 Trzymaj formę, a zachowasz zdrowie !!!

2 Piramida zdrowego żywienia Ryby, drób, jajka, orzechy Warzywa, owoce, produkty zbożowe z pełnego ziarna, tłuszcze roślinne Codzienna aktywność fizyczna, przeciwdziałanie nadwadze i otyłości Produkty mleczne, suplementacja wapienna Czerwone mięso, masło, białe pieczywo, słodycze, alkohol...

3 Jak zdrowo prowadzić styl życia? ZadanieWskazania 1. Właściwe odżywianie -Przestrzeganie bilansu energetycznego -Spożywanie dużych ilości owoców i warzyw -Ograniczenie spożycia tłuszczów 2. Systematyczna aktywność fizyczna -Stosowanie zasady: 3 x 30 x 130 / co najmniej trzy razy w tygodniu ćwiczyć przez 30 min przy wysokości tętna 130 -Systematyczne hartowanie się 3. Umiejętność ograniczania stresu -Życzliwość dla innych -Systematyczność w wykonywaniu zaplanowanych zadań 4. Wyeliminowanie uzależnień -Rozwijanie u siebie „dzielności życiowej” -Realizowanie własnej strategii nie ulegania nałogom / papierosy, alkohol, narkotyki

4 Woda Woda jest podstawą!!! Należy regularnie uzupełniać ilość płynów w naszym organizmie gdyż każdego dnia tracimy średnio 2,5 litry wody.

5 Jak zdrowo zaplanować posiłki w ciągu dnia? PosiłekProcent dobowego zapotrzebowania na energię 1.Śniadanie: 20 – 25% 2. II śniadanie: 15 – 20% 3. Obiad: 35 – 40% 4. Kolacja: (musi być spożyta 2 godz.przed pójściem spać) 15 – 20%

6 Odpoczynek??? Tylko aktywny Jeżeli chcesz się zrelaksować, odpocząć to tylko aktywnie. Poranny jogging, czy ćwiczenia zrobią tobie lepiej niż oglądanie telewizji lub siedzenie przed komputerem. Pamiętaj AKTYWNY ODPOCZYNEK ! ! !

7 Jedz 3 razy dziennie warzywa i owoce ! ! ! Pamiętaj o tym, że warzywa i owoce dadzą Ci zdrowie i energię. Regulują wszystkie czynności życiowe w twoim organizmie, a także chronią Cię przed nowotworami.

8 Złote zasady 1.Dbaj o różnorodność spożywanych produktów. 2.Bądź aktywny ruchowo. 3.Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem kalorii. 4.Spożywaj codziennie co najmniej dwie szklanki mleka. 5.Mięso spożywaj z umiarem. 6.Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców. 7.Ograniczaj spożycie tłuszczów. 8.Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy. 9.Ograniczaj spożycie soli 10.Unikaj alkoholu

9 Źródła:     I inne... Autor: Artur Cisak, klasa II c


Pobierz ppt "Trzymaj formę, a zachowasz zdrowie !!!. Piramida zdrowego żywienia Ryby, drób, jajka, orzechy Warzywa, owoce, produkty zbożowe z pełnego ziarna, tłuszcze."

Podobne prezentacje


Reklamy Google