Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zdrowy styl życia!. Menu  Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowego żywienia  Aktywność fizyczna: Aktywność fizyczna: Aktywność.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zdrowy styl życia!. Menu  Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowego żywienia  Aktywność fizyczna: Aktywność fizyczna: Aktywność."— Zapis prezentacji:

1 Zdrowy styl życia!

2 Menu  Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowego żywienia  Aktywność fizyczna: Aktywność fizyczna: Aktywność fizyczna: - Ćwiczenia na poprawę kondycji  Nałogi Nałogi  Skutki złego stylu życia Skutki złego stylu życia Skutki złego stylu życia  Higiena osobista Higiena osobista Higiena osobista

3 Zasady zdrowego żywienia: 1.Dbaj o różnorodność posiłków. 2.Unikaj otyłości i nadwagi 3.Warzywa to nie wróg! 4.Używaj ziół, ograniczaj sól. 5.Pij dużo płynów.

4 Zasady zdrowego odżywiania 1.Dbaj o różnorodność spożywanych produktów: - produkty zbożowe - tłuszcz roślinny - kasze i ryż - warzywa i owoce - ryby, owoce morza - drób i jajka, nabiał - czerwone mięso i słodycze

5 2. Unikaj nadwagi i otyłości: -ograniczyć przyjmowanie zbędnych "pustych kalorii" zawartych np. w chipsach, batonikach -jeść posiłki przygotowane w domu- ponieważ są zdrowsze i "wiesz co jesz" jeśli przygotujesz je sam/sama - prowadzić aktywny tryb życia(np: spacery, bieganie itp). Dobrze jest ćwiczyć regularnie, lecz niezbyt intensywnie, aby nie przeciążać organizmu

6 3. Warzywa to nie wróg ! - dietę wzbogacaj w różnego rodzaju warzywa i owoce

7 4. Używaj ziół, a ogranicz sól: - Bazylia, tymianek, mięta, rozmaryn, oregano i wiele innych ziół nadaje potrawom inny smak i aromat

8 5. Pij dużo płynów -nie pij napoi gazowanych, które zawierają dużo cukru i dwutlenku węgla - pij dużo wody nie gazowanej

9 Aktywność fizyczna Aktywność fizyczna odgrywa bardzo ważna rolę w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób, głównie wciąż narastającego problemu otyłości. Niski poziom aktywności fizycznej uznawany jest za istotny czynnik zwiększający umieralność ogólną z powodu chorób układu krążenia i nowotworów. Do niedawna za jedną z głównych przyczyn zapadalności i przebiegu chorób uważano jakość i ilość spożywanych posiłków. Znacznie mniejszą uwagę przywiązywano do aktywności fizycznej. Obecnie to nastawienie uległo gruntownym zmianom. Aktywność fizyczna została uznana za nieodzowny element łączący się z prawidłowym żywieniem. Aktywność fizyczna odgrywa bardzo ważna rolę w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób, głównie wciąż narastającego problemu otyłości. Niski poziom aktywności fizycznej uznawany jest za istotny czynnik zwiększający umieralność ogólną z powodu chorób układu krążenia i nowotworów. Do niedawna za jedną z głównych przyczyn zapadalności i przebiegu chorób uważano jakość i ilość spożywanych posiłków. Znacznie mniejszą uwagę przywiązywano do aktywności fizycznej. Obecnie to nastawienie uległo gruntownym zmianom. Aktywność fizyczna została uznana za nieodzowny element łączący się z prawidłowym żywieniem.

10 1. Biegi - Codziennie powinno się biegać co najmniej min.

11 2.Skoki na skakance Systematyczny trening na skakance poprawia: Systematyczny trening na skakance poprawia:  Gibkość  Szybkość  Koordynację  Skoczność  Zwinność  Zwinność  Sprawność  Wytrzymałość

12 3. Brzuszki W celu wykonania brzuszków należy położyć się na podłodze z nogami na ziemi, ewentualnie zahaczonymi o jakiś przedmiot. Ćwiczenie wykonujemy unosząc plecy aż klatka piersiowa dotknie kolan. Następnie należy wrócić do pozycji wyjściowej. W celu wykonania brzuszków należy położyć się na podłodze z nogami na ziemi, ewentualnie zahaczonymi o jakiś przedmiot. Ćwiczenie wykonujemy unosząc plecy aż klatka piersiowa dotknie kolan. Następnie należy wrócić do pozycji wyjściowej.

13 4.Przysiady Przysiady to akcja rozruchowa, która miała niedawno miejsce polegała mniej więcej na tym, że wykonywałyśmy ćwiczenia przez miesiąc aby: - wyrzeźbić pośladki, - unieść pupę, - zredukować cellulit, - zmniejszyć obwód łydek i ud. Przysiady to akcja rozruchowa, która miała niedawno miejsce polegała mniej więcej na tym, że wykonywałyśmy ćwiczenia przez miesiąc aby: - wyrzeźbić pośladki, - unieść pupę, - zredukować cellulit, - zmniejszyć obwód łydek i ud.

14 5.Jazda rowerem Jazda rowerem wpływa na kształtowanie mięśni i siły. Sprzyja pozbyciu się cellulitu z ud i pośladków, redukuje się tkanka tłuszczowa na biodrach, pracują również mięśnie brzucha i grzbietu, ramiona oraz wzmacniają się mięśnie nóg. Uda i łydki stają się smuklejsze. Ciało staje się jeszcze bardziej jędrne, nabiera odpowiednich proporcji, sylwetka staje się bardziej smukła. Jazda rowerem wpływa na kształtowanie mięśni i siły. Sprzyja pozbyciu się cellulitu z ud i pośladków, redukuje się tkanka tłuszczowa na biodrach, pracują również mięśnie brzucha i grzbietu, ramiona oraz wzmacniają się mięśnie nóg. Uda i łydki stają się smuklejsze. Ciało staje się jeszcze bardziej jędrne, nabiera odpowiednich proporcji, sylwetka staje się bardziej smukła.

15 Nałogi Nałogi bardzo szkodzą naszemu zdrowiu. Najpopularniejsze z nich to: Nałogi bardzo szkodzą naszemu zdrowiu. Najpopularniejsze z nich to: -palenie, -alkoholizm, -narkomanizm,

16 Skutki złego stylu życia Nieprawidłowy styl życia bardzo źle wpływa na nasz stan zdrowia. Większość chorób naczyniowych powodowanych jest złym stylem życia.

17 Choroby -Otyłość -Choroba serca -Choroby układu tentniczego

18 Higiena osobista Higiena osobista jest bardzo ważna dla naszego zdrowia. Związane z nieprawidłową higieną osobistą są różnego rodzaju choroby bakteryjne.

19 Dziękujemy za uwagę Autorki: -Barbara Matusiewicz, -Natalia Puza. Ps. Nie przyjmujemy oceny niższej niż 5 Ps. Nie przyjmujemy oceny niższej niż 5


Pobierz ppt "Zdrowy styl życia!. Menu  Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowego żywienia Zasady zdrowego żywienia  Aktywność fizyczna: Aktywność fizyczna: Aktywność."

Podobne prezentacje


Reklamy Google