Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja 7 43-200 Pszczyna TEL. 32 210 37 27 | FAKS 32 210 37 27 WWW.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja 7 43-200 Pszczyna TEL. 32 210 37 27 | FAKS 32 210 37 27 WWW."— Zapis prezentacji:

1 I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW

2 PROJEKT: „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Jest rezultatem projektu Comenius „Samoocena drogą do poprawy jakości uczenia się i nauczania”, nominowanego obecnie do konkursu EDUInspiracje (www.self-eva.eu)

3 WARSZTATY METODYCZNE Jak motywować uczniów do nauki Whitley Bay, Wielka BrytaniaWhitley Bay, Wielka Brytania

4 Przygotowanie do wyjazdu: -kurs językowy (30 godz. lekcyjnych) -warsztaty kulturowe na temat Wielkiej Brytanii -koleżeńskie obserwacje lekcji -ankieta wśród uczniów na temat motywacji

5 Budynek szkoły goszczącej

6

7 Dyrektor szkołyZastępca

8 Koordynatorzy ze strony angielskiej

9 Metody pracy w WBHS Magenta Principles to zbiór zasad efektywnego uczenia się opracowany przez Mike’a Hughesa z Wielkiej Brytanii. Podstawowym pytaniem, które zadaje Hughes jest pytanie o to, co robią uczniowie aby zrozumieć i przyswoić sobie nowe informacje.

10 Metody pracy w WBHS Według Huhgesa, odpowiedź brzmi: rozmawiają, zadają pytania, próbują coś praktycznie zrobić z wykorzystaniem nowych informacji, potrzebują czasu do refleksji nad tym, czego się dowiedzieli.

11 Metody pracy w WBHS Blue Classroom Efektem jest tzw. Blue Classroom, gdzie przez zdecydowaną większość czasu uczniowie mówią, dyskutują, rozwiązują problemy i dochodzą samodzielnie lub w grupie do wniosków, przez co istnieje większe prawdopodobieństwo przyswojeni sobie danej partii materiału.

12 Metoda Spencera Kagana – Co-operative learning uczenia się zespołowego Jedynie stosując metodę uczenia się zespołowego stwarzamy uczniom środowisko nauki, w którym będą pracować efektywnie i z przyjemnością. Jednocześnie mogą oni rozwijać swoją sprawność komunikacyjną oraz wiele innych cennych umiejętności społecznych, tak niezbędnych w dzisiejszym świecie.

13 Nasz pierwszy dzień

14

15

16

17

18 Warsztaty zorganizowane dla nas

19

20

21 Zobaczyliśmy w trakcie hospitowania lekcji

22

23

24 Wynalazek szkoły – lustra weneckie

25

26

27 Frekwencja 10% nb – akceptowane 15% nb – wymagają podjęcia odpowiednich środków

28 Praca grupowa – dobór grup

29 Podawanie celów

30 Praca grupowa – równoczesna aktywność wielu uczniów

31 Praca grupowa - dzielenie się wiedzą, utrwalanie jej na lekcji Wzmacnianie pozytywne

32 Praca grupowa, dzielenie się wiedzą, utrwalanie jej na lekcji

33 Ścisła współpraca nauczycieli; Częste spotkania i CZAS na wymianę pomysłów; Dzielenie się swoją bazą; Nadzór pedagogiczny; Pozytywne omawianie wizytowanych lekcji i wskazówki do dalszej pracy. Jak szkoła może osiągnąć sukces?

34 Wartość dodatkowa – piękne krajobrazy, inna kultura

35

36

37

38

39

40

41

42 Czy wyjazd wpłynął na naszą codzienną pracę? -analiza swoich metod pracy; -omówienie sposobów aktywizowania uczniów w zespołach przedmiotowych; -stosowanie metod, które do nas przemówiły, na własnych lekcjach; -organizowanie lekcji otwartych; -zachęcenie do refleksji innych nauczycieli.


Pobierz ppt "I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja 7 43-200 Pszczyna TEL. 32 210 37 27 | FAKS 32 210 37 27 WWW."

Podobne prezentacje


Reklamy Google