Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kosztorys czasu Dzienniki aktywności Plany pracy Listy zadań z priorytetami Cele osobiste.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kosztorys czasu Dzienniki aktywności Plany pracy Listy zadań z priorytetami Cele osobiste."— Zapis prezentacji:

1 Kosztorys czasu Dzienniki aktywności Plany pracy Listy zadań z priorytetami Cele osobiste

2  Jest to niezbędna umiejętność efektywnych ludzi.  Skupiaj się na rezultatach, a nie na byciu zajętym.  Dużo ludzi spędza dużo czasu na szalonej aktywności, mimo to osiągają mało, ponieważ nie skupiają się na właściwych rzeczach.   Przez stosowanie tej umiejętności możesz zoptymalizować wysiłek zapewniając, że koncentrujesz możliwie najwięcej energii, ile jesteś w stanie, na wysoko opłacalne zadania. To zapewnia, że osiągasz największe możliwe zyski z ograniczonego czasu jaki jest Ci dostępny.

3  Ile jest wart Twój czas? Wpierw powinieneś obliczyć ile kosztuje Twój czas. To pomoże Ci przekonać się czy spędzasz go właściwie.  Gdy decydujesz czy podjąć się jakieś czynności, lub nie, pomyśl o wartościach – czy marnujesz swoje zasoby na mało ważne zadanie? Obliczenie ile warty jest Twój czas pomaga decydować czy dane zajęcia są warte Twojego czasu.

4  Decydowanie o Twoich priorytetach. Przekonywanie się na co spędzasz swój czas.  Warto jest wpierw zastanowić się nad czym w ogóle należy się skupiać! Wiele ludzi pracuje bardzo ciężko całymi dniami, co często nie ma przełożenia na jakość i efektywność ich pracy.  Ta cześć skupia się na trzech obszarach – precyzowaniu co daje Ci satysfakcje, zrozumieniu co Ci dodaje siłę, a co osłabia, i przekonaniu się jaką pracą jest Twoja praca i co stanowi o dobrej wydajności.

5 Robienie tego co daje Ci satysfakcje  Ważne jest, dla jakości Twojego życia, abyś wyciągał satysfakcje z pracy. Jeśli dobrze wiesz co lubisz, a co nie, będziesz w stanie przesunąć Twoje zajęcia w kierunku robienia rzeczy, które lubisz. Jest to istotne, ponieważ chętniej wykonujesz efektywnie prace, jeśli ją kochasz, niż jeśli masz do niej wstręt.  Zauważ, że prawie każda praca ma pewne męczące i nieprzyjemne elementy – należy je wykonać właściwie. Od Ciebie zależy jak je zminimalizujesz.

6  Koncentrowanie się na Twoich mocnych stronach  Jest również ważne aby wiedzieć jakie są Twoje talenty i słabe punkty. Analiza SWOT jest dobrym sposobem na przekonanie się o tym, zapewnia formalne zbliżenie się do wyznaczenia Twoich mocnych i słabych stron, sposobności i zagrożeń, które napotkasz. Warto znaleźć pracę, która pasuje do Twoich mocnych stron, a w której Twoje słabości nie mają znaczenia.

7  Prowadzenie dziennika aktywności. Prowadzenie dziennika aktywności przez kilka dni pomoże Ci zrozumieć jak spędzasz czas i kiedy działasz najlepiej. Bez modyfikacji Twojego zachowania, na tyle na ile możesz, spisuj zajęcia, którymi się zajmujesz. Za każdym razem gdy zmieniasz zajęcie, kiedykolwiek otwierasz pocztę, pracujesz, robisz kawę, plotkujesz z kolegami, czy robisz cokolwiek innego, spisuj czas zmiany zajęcia.  Razem z zapisywaniem aktywności zapisz także jak się czujesz, poziom senności, zmęczenia, energii, itp. Wykonuj to okresowo przez cały dzień. Możesz zdecydować aby połączyć dziennik aktywności z dziennikiem stresu.

8  Nauka z Twojego dziennika  Gdy już spiszesz zajęcia przez kilka dni, zanalizuj swój dziennik. Możesz być zdziwiony, gdy zobaczysz ilość czasu spędzonego na zajęcia małej wartości!  Możesz również zauważyć, że jesteś energiczny w pewnych porach dnia i wykończony w innych. Zależy to m.in. od przerw, które bierzesz, czasu i ilości posiłków, a także jakości składników pokarmowych. Dziennik aktywności daje Ci pewne podstawowe możliwości eksperymentowania tymi czynnikami.

9  Plany akcji – planowanie małej skali  Plan akcji jest listą zadań, które masz zrobić aby osiągnąć cel. Rożni się od listy zadań do zrobienia tym, że skupia się na osiągnięciu pojedynczego celu.  Kiedykolwiek chcesz coś osiągnąć – napisz plan akcji. To pozwoli Ci skoncentrować się na poziomie jego osiągnięcia i monitorować postęp.  Po prostu wypisz listę zadań, które musisz przeprowadzić aby osiągnąć Twój cel. To proste, ale użyteczne!

10  Jaki jest cel Twojej pracy?  Jaka jest miara sukcesu?  Jaka jest akceptowalna wydajność?  Jakie są priorytety i ostateczne terminy?  Jakie są dostępne zasoby?  Jakie są akceptowalne koszty?  Jak to się ma do innych ludzi?

11  Lista zadań jest listą, które musisz przeprowadzić. Konsoliduje ona w jednym miejscu wszystkie zajęcia, które musisz zrobić. Możesz później uporządkować te zajęcia w porządku ważności, co ułatwi Ci zająć się wpierw najważniejszymi.  Lista zadań jest niezbędna jeśli potrzebujesz przeprowadzić dużą ilość różnych zadań lub różnych rodzajów zadań, lub gdy popełniasz dużą liczbę błędów. Jeśli często przyłapujesz się na zapominaniu aby coś zrobić – powinieneś prowadzić listę zadań.

12  Wyznaczanie celów jest częścią osobistego planowania. Poprzez wyznaczenie celów decydujesz co chcesz osiągnąć i krok-po-kroku posuwasz się w kierunku tych celów.  Proces wyznaczenia celów pozwala Ci wybrać gdzie chcesz zajść w swoim życiu. Jeśli precyzyjnie wiesz co chcesz osiągnąć, wiesz na czym się koncentrować aby to zrobić.  Wyznaczenie celu jest standardową techniką używaną przez najlepszych sportowców, ludzi biznesu, najlepszych w każdej dziedzinie. Daje Ci długoterminową wizję i motywację, pomaga organizować zasoby.

13  Ucz się z pasją, radością, z dobrym nastrojem. Nie denerwuj się bez potrzeby, naucz się śmiać z siebie.  Lęk wypiera rozwagę, brak pewności siebie- przynosi niepowodzenie. Nie wmawiaj sobie że nie jesteś inteligentny!

14  Nie wmawiaj sobie, że matematyka (lub...?) jest nudna, drętwa, nieżyciowa i jałowa

15  Dyskusje, rozmowy- zaostrzają uwagę, gdy mamy słuchacza, intensywniej myślimy- gdy wytłumaczysz koleżance lekcję- najlepiej się nauczysz

16  Słuchaj aktywnie- kojarz, przeprowadzaj selekcję  przed słuchaniem, czytaniem- zadaj sobie pytania: co wiem na ten temat? czego chcę się dowiedzieć?  wtedy informacja staje się odpowiedzią, mózg chętnie ją zapamięta; Twoje skojarzenia budują w mózgu siatkę- im jest ich więcej- tym gęstsza siatka, więcej nowych informacji na niej się zatrzyma

17  Stres zabiera 30 % energii potrzebnej do uczenia się. Potem stresujesz się, dlatego, że się zestresowałeś- pojawia się stres wtórny, i kolejne 30 % energii nie jest Twoje...

18  Im więcej zmysłów uczestniczy w nauce- lepszy efekt (mów, pisz, słuchaj, dotykaj, wąchaj...)

19  KOLEJNOŚĆ  najpierw łatwe- rozgrzewka  naprzemiennie- płodozmian: ścisłe przeplecione humanistycznymi; pisemne przeplecione ustnymi (zmiana jest też odpoczynkiem)  drugi przedmiot, ten po rozgrzewce- trudniejszy- mózg jest jeszcze wypoczęty

20  Systematycznie - czas potrzebny na nauczenie się kilku lekcji rośnie w postępie geometrycznym- jeśli materiału jest 2 razy więcej- czasu trzeba 4 razy tyle

21  Wiadomości odtwarza się najlepiej w tym samym otoczeniu, gdzie się uczyliśmy

22  Światło- najlepiej dzienne, z lewej strony (lub z prawej jeśli jesteś leworęczny).  Gęste firanki, kwiaty doniczkowe w zbyt dużych ilościach- kradną nam je

23  Lepiej na wierzchu mieć tylko jeden zestaw książek, by podręcznik z geografii nie wprowadził Cię w wisielczy nastrój, gdy aktualnie uczysz się biologii (by nie myśleć: jeszcze to....)

24  Ważne jest wietrzenie- mózg pochłania 20 % tlenu zużywanego przez organizm; komórka mózgowa potrzebuje więcej tlenu od mięśniowej

25  Porę nauki dostosuj do swoich osobistych predyspozycji – sam wiesz - czy jesteś z natury sową czy skowronkiem?

26

27  Nic nie zastąpi snu, ten w godzinach między 19 a 24 h jest podwójnie pokrzepiający

28  Najlepiej zapamiętujemy to, czego uczymy się przed odpoczynkiem- przerwa w uczeniu- utrwala, sortuje wiedzę; także w czasie zmiany tematu - pracuje nasza nieświadomość

29


Pobierz ppt "Kosztorys czasu Dzienniki aktywności Plany pracy Listy zadań z priorytetami Cele osobiste."

Podobne prezentacje


Reklamy Google