Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM."— Zapis prezentacji:

1

2 BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM

3 ZDARZENIA W RUCHU DROGOWYM Z PODZIAŁEM NA WOJEWÓDZTWA w okresie styczeń - grudzień 2013/2014 KWP WypadkiZabiciRanni Zabici na 100 wypadków zmiana % zmiana % zmiana % Warszawa , , ,4 9,4 Białystok , , ,9 18,3 Bydgoszcz , ,2 Gdańsk , , ,6 6,8 Gorzów Wlkp , ,1 11,3 Katowice , , ,8 5,7 Kielce , , ,1 9,9 Kraków , , ,7 6,0 Lublin , ,2 13,9 Łódź , , ,1 6,4 Olsztyn , , ,4 8,9 Opole , , ,8 14,0 Poznań , ,5 11,1 Radom , , ,2 13,6 Rzeszów , , ,4 8,3 Szczecin , , ,0 10,5 Wrocław , , ,7 9,9 Razem , , ,2 9,2

4 ZDARZENIA W RUCHU DROGOWYM Z PODZIAŁEM NA WOJEWÓDZTWA w okresie styczeń - grudzień 2013/2014

5 OFIARY ŚMIERTELNE WYPADKÓW (udział procentowy)

6 OFIARY ŚMIERTELNE WYPADKÓW (liczby bezwzględne)

7 PIESI OFIARY WYPADKÓW WG WIEKU Grupa wiekowa Liczba OfiarLiczba ZabitychLiczba Rannych plus b/d Razem

8 PIESI OFIARY WYPADKÓW WG WIEKU

9 OFIARY WYPADKÓW WG UŻYTKOWNIKA DROGI Kategoria użytkownika drogi Liczba ZabitychLiczba Rannych Użytkownicy samochodów osobowych Piesi Rowerzyści Użytkownicy motocykli Użytkownicy samochodów ciężarowych Motorowerzyści Użytkownicy ciągników31136 Użytkownicy autobusów Użytkownicy innych pojazdów0068 Użytkownicy pojazdów przewożących mat. niebezpieczne0001 Ogółem

10 OFIARY ŚMIERTELNE WYPADKÓW WG UŻYTKOWNIKA DROGI

11 Przyczyna Liczba Wypadków Liczba Zabitych Liczba Rannych Liczba Kolizji Nieostrożne wejście na jezdnię: przed jadącym pojazdem Stanie na jezdni, leżenie Przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym Chodzenie nieprawidłową stroną drogi Nieostrożne wejście na jezdnię: zza pojazdu, przeszkody Wejście na jezdnię przy czerwonym świetle Zatrzymanie, cofnięcie się Ogółem PRZYCZYNY WYPADKÓW PRZYCZYNY WYPADKÓW Z WINY PIESZEGO

12 PRZYCZYNY WYPADKÓW PRZYCZYNY WYPADKÓW Z WINY PIESZEGO

13 SPRAWCY ZDARZEŃ DROGOWYCH SPRAWCY ZDARZEŃ DROGOWYCH Kategoria uczestnika ruchu drogowego Liczba Wypadków Liczba ZabitychLiczba RannychLiczba Kolizji Kierującyogółem: w tym: kierujący samochodami osobowymi Piesi

14 SPRAWCY SPRAWCY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH KIERUJĄCY Kierujący samochodami osobowymi PIESI 70,7% ogółu zabitych 48,9% ogółu zabitych 21,2% ogółu zabitych

15 PODSTAWY DZIAŁANIA NA RZECZ BRD

16 „STOP AGRESJI NA DROGACH” Aktywność policjantów ruchu drogowego w zakresie fakultatywnego zatrzymywania uprawnień do kierowania pojazdami w okresie od do r. zatrzymano 955 praw jazdy. Rozstrzygnięcia sądowe w przedmiocie wydawania postanowień o zatrzymaniu prawa jazdy po jego fakultatywnym zatrzymaniu, stanowią 57,8%.

17 DZIAŁANIA „BEZPIECZNI PO ZMROKU”

18 9,9% ogółu wypadków 3,9% ogółu kolizji 4,5% ogółu zdarzeń

19

20 Bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Kształtowanie jazdy z bezpieczną prędkością. Kształtowanie bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego. (agresja na drodze) Nietrzeźwość uczestników ruchu drogowego.

21 OGRANICZENIE ZABITYCH O 50% OGRANICZENIE RANNYCH O 40% BRD 2020

22 Utrzymanie liczby policjantów RD pełniących służbę bezpośrednio na drodze!!!! Zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych wśród pieszych co najmniej o 2%. Zmniejszenie ogólnej liczby ofiar śmiertelnych co najmniej o 3%. Eliminowanie z ruchu nietrzeźwych kierujących.

23 Działania i akcje [KGP, KWP, KMP/KPP]. Koordynacja służby na drogach [KGP, KWP]. ORGANIZACJA SŁUŻBY Kursy specjalistyczne RD. Doskonalenie techniki jazdy samochodem i motocyklem. WYSZKOLENIE Diagnoza potrzeb. Wykorzystanie motocykli i wideorejestratorów. Wykorzystanie ręcznych mierników prędkości. POJAZDY I SPRZĘT Wykorzystywanie każdej okazji do promocji BRD Szczególne zainteresowanie w obszarach: dzieci, seniorzy, piesi, rowerzyści, prędkość i trzeźwość. PROFILAKTYKA I PROMOCJA BRD

24 Bezwzględne egzekwowanie jazdy z dozwoloną (bezpieczną) prędkością – reagowanie na przekroczenia już od 11 km/h. Reagowanie na wykroczenie pieszych (odblaski) i rowerzystów (oświetlenie). Reagowanie na wykroczenia godzące w bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów – manewry zabronione w rejonach przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów (wyprzedzanie i omijanie). Permanentna kontrola trzeźwości kierujących – masowe kontrole trzeźwości. PRZECIWDZIAŁANIE AGRESYWNYM ZACHOWANIOM NA DROGACH!

25 dziękuję za uwagę KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI z siedzibą w Radomiu Bezpieczeństwo na mazowieckich drogach to nasza wspólna sprawa!!!!


Pobierz ppt "BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM."

Podobne prezentacje


Reklamy Google