Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział."— Zapis prezentacji:

1 Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział Zarządzania i Ekonomii Prezentacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

2 JAKOŚĆ Po pierwsze - robić „właściwe” rzeczy Po drugie - robić je dobrze tzn. takie i tak, by klient/odbiorca/użytkownik był Zadowolony

3 Etapy tworzenia jakości - badania rynku - koncepcja produktu - projektowanie - przygotowanie produkcji/ realizacji - produkcja/realizacja - eksploatacja / użytkowanie / stosowanie JAKOŚĆ PROJEKTOWA (TYPU) JAKOŚĆ WYKONANIA JAKOŚĆ EKSPLOATACYJNA JAKOŚĆ WYROBU / USŁUGI

4 Różne podejścia i oblicza doskonalenia organizacji

5 Samoocena Kompleksowy, systematyczny i regularny przegląd działalności i wyników organizacji na podstawie: Modeli Doskonałości: MBQA, EFQM CAF ISO 9004:2009

6 Model doskonałości EFQM Przywództwo Pracownicy Strategia Pracownicy - wyniki Partnerstwo i zasoby Procesy, wyroby i usługi Społeczeństw o - wyniki Klienci - wyniki Kluczowe wyniki Potencjał Uczenie się, Kreatywność i Innowacja Wyniki

7 Fundamenty doskonałości organizacyjnej Dążenie do osiągania zbalansowanych wyników Podjęcie odpowiedzialności za zrównoważoną przyszłość Budowanie partnerstw Wspieranie kreatywności i innowacji Sukces przy udziale i zaangażowaniu pracowników Tworzenie wartości dodanej dla klientów Przywództwo z wizją, inspiracją i integracją Zarządzanie procesami

8 „J akość jest odwrotnie proporcjonalna do zmienności” (D. Montgomery)

9 Six Sigma – doskonalenie poprzez redukcję zmienności Minimalizacja zmienności największego wroga JakościProduktywnościKosztów satysfakcja klientów likwidacja „ukrytych fabryk marnotrawstwa” zmniejszenie poprawek, odpadów, zapasów Poprawa zyskowności i pozycji rynkowej

10 Eliminacja strat – dążenie do doskonałości operacyjnej Strata - wszelka działalność, która wymaga nakładów pracy, a nie tworzy wartości Strata - każdy element systemu (włączając w to elementy produktu), który nie dodaje wartości dla klienta –usterki wymagające naprawy; –produkcja rzeczy, których nikt nie chce, w efekcie czego rosną zapasy niesprzedanych towarów; –operacje technologiczne, które są niepotrzebne, –Niepotrzebne przemieszczanie się pracowników i materiału z miejsca na miejsce; –ludzie stojący przy kolejnej operacji i czekający, ponieważ wcześniejsza operacja nie dostarczyła im na czas tego, czego potrzebują; –wytwory materialne i usługi, które nie spełniają oczekiwań klienta; Womack J.P, Jones D.T.: Odchudzanie firm, CIM 2001

11 „Most of the Quality initiatives are not successful because of the two reasons: - they create a system but do not create enthusiasm of people or - they create enthusiasm of people but are not consistent and mature enough to create a system” Tom Peters

12 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział."

Podobne prezentacje


Reklamy Google