Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r."— Zapis prezentacji:

1 Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.

2 »Historia »Rozwiązania europejskie »Sytuacja w Polsce Instytucje otoczenia biznesu 2

3 3 Sytuacja w Polsce »Izby gospodarcze »Izby rzemieślnicze »Organizacja pracodawcze »Stowarzyszenia i zrzeszenia »Fundacje »Agencje rządowe i samorządowe

4 Izby regionalne i lokalne - 51 Izby branżowe - 58 Izby dwu- i wielostronne- 14 Inne organizacje- 24 Razem: 147 Członków- Sieć KIGNET Krajowa Izba Gospodarcza 4

5 5 Członkowie Krajowej Izby Gospodarczej 5

6 »Formy i rodzaje działalności »Case studies – best practices Działalność IOB a rozwój regionalny 6

7 »Analizy –Badania klimatu dla biznesu w regionach Europy –Atrakcyjność inwestycyjna regionów »Prace badawczo – rozwojowe »Opiniowanie dokumentów programowych (np. strategii rozwojowych) »Współpraca międzynarodowa »Krzewienie dobrych praktyk Formy i rodzaje działalności 7

8 Badanie klimatu EUROCHAMBRES EUROPEAN ANALYSIS 16 th EDITION

9 9 Zaufanie biznesu

10 EUROPEAN ANALYSIS 16 th EDITION 2009 Zatrudnienie 10

11 EUROPEAN ANALYSIS 16 th EDITION 2009 Inwestycje 11

12 Atrakcyjność inwestycyjna MRR i IBnGR 12 Atrakcyjności inwestycyjna to zdolność skłonienia do inwestycji, poprzez ofertę wynikających z lokalizacji korzyści, które można osiągnąć w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej.

13 Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 13 Czynniki lokalizacji: »dostępność transportowa, »koszty pracy, »wielkość i jakość zasobów pracy, »chłonność rynku zbytu, »poziom rozwoju infrastruktury gospodarczej i społecznej, »poziom rozwoju gospodarczego, »poziom bezpieczeństwa powszechnego. MRR i IBnGR

14 Ocena województw pod względem atrakcyjności inwestycyjnej 14 MRR i IBnGR

15 Atrakcyjność inwestycyjna podregionów dla działalności przemysłowej w 2008 r. 15 MRR i IBnGR

16 TOP „100” najlepszych praktyk (wybrane) Prezentacja najlepszych praktyk regionalnych. Wsparcie rządowe dla transferu technologii uniwersyteckiej. Norweskie lekcje. Organizacja dużych przedsięwzięć międzynarodowych oraz misji i wystaw. Odkrywanie i definiowanie tożsamości konkurencyjnej miejsc (miast i regionów). Zarządzanie finansowe i przygotowanie do audytu projektów finansowanych z funduszy zewnętrznych. Zapewnienie bezpieczeństwa w procesach zamówień publicznych – najważniejsze zasady i przykłady uchybień. Internetowy Katalog Usług KIGNET. Branżowe certyfikaty jakości. Certyfikacja dobrych praktyk. System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym. PARTNERSTWO DLA ROZWOJU REGIONALNEGO Projekt: Promocja najlepszych praktyk Krajowej Izby Gospodarczej FUNDUSZ NORWESKI 16

17 Pan Andrzej Czapski – Prezydent miasta Biała Podlaska Mój pomysł na miasto – dylematy rozwoju »Postawienie na edukację !!! »Poprawa wizerunku miasta. »Nacisk na pozyskiwanie środków z UE »Bialska Strefa Aktywności Gospodarczej »„Przyjazny urząd” 17 Case studies regionalne

18 18 prof. nadzw. dr hab. Bogusław Plawgo Podlaski Klaster Spożywczy »Działania na rzecz organizowania i dostarczania usług (książka, strona www, kwartalnik) »Działania na rzecz kształtowania wyspecjalizowanych zasobów pracy (szkolenia) »Działania stymulujące innowacyjność i przedsiębiorczość (Budowa Centrum Technologii Spożywczych) »Działania na rzecz marketingu regionu: 3 inicjatywy: Podlaski Klaster Spożywczy (PKS), Klaster Spożywczy „Naturalnie z Podlasia!”, Podlaski Klaster Piekarniczy – Stowarzyszenie Case studies regionalne

19 Ranking marek miast The Anholt City Brands Index

20 Heksagon marki miasta Potencjał Puls i dusza Ludzie Obecność Miejsce Kanon miasta MARKA MIASTA 20

21 Partnerstwo publiczno – prywatne na rzecz rozwoju 21 Nie ma nowoczesnego rozwoju bez partnerstwa publiczno - prywatnego

22 WWW Dziękuję za uwagę. Więcej informacji: 22


Pobierz ppt "Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google