Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt."— Zapis prezentacji:

1 Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt „Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! ” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjumnr.2 im. Andrzeja Prądzyńskiego ID grupy: 98/63_mf_g1 Opiekun: Anna Nowicka Kompetencja: fizyka i matematyka Temat projektowy: Ruch Semestr/rok szkolny: semestr zimowy 2010/2011

3

4 SKŁAD GRUPY W nowym półroczu doszło kilka nowych osób, a wiec w pierwszym półroczu 2010/2011 nasz skład wyglądał tak : 1. Aleksander Grześkowiak 2. Edyta Jaskuła 3. Dawid Lenartowicz 4 Marta Makowska 5. Klaudia Meller 6. Karolina Puzdrakiewicz 7. Dawid Repeć 8. Kamil Spychała 9. Adrian Walkowiak 10. Marcin Wróblewski 11. Łukasz Ćwikliński 12. Jakub Grześkiewicz 13. Kamil Klechammer 14. Sławomir Szewczyk 15. Krysztofiak Mariusz 16. Natalia Dąbek 17. Sebastian Flitta

5 Na pierwszym spotkaniu zajmowaliśmy się wyborem tematu jaki chcemy realizować przez cały semestr. Wybraliśmy tematykę ruchu.

6 CZYM JEST RUCH? Z punktu widzenia fizyki ruch to zmiana położenia ciała w miarę upływu czasu. Ale czy tylko tak go postrzegamy? Czy jest czymś więcej? Dla nas młodych ludzi ruch to przede wszystkim lekcje wychowania fizycznego, to mecze z kolegami, to taniec przy ulubionej piosence, a nie nudne wzory i wykresy z fizyki. Oto efekt naszej półrocznej pracy nad pogodzeniem obu tych różnych sposobów postrzegania ruchu.

7 Na kolejnym spotkaniu rozdzieliliśmy pracę na osoby. W międzyczasie odwiedził nas pan profesor z uniwersytetu. Wygłosił ciekawy wykład o możliwościach Internetu.

8 Na następnych zajęciach przypominaliśmy sobie wszystkie ciekawe informacje związane z ruchem. Wykonywaliśmy także ćwiczenia interaktywne i przedstawialiśmy ruch w postaci wykresów.

9

10 Następnym zadaniem jakie wykonaliśmy było zrobienie sztafety. Z otrzymanych wyników obliczaliśmy prędkość.

11 Na kolejnych zajęciach wykonywaliśmy wybrane przez nas najciekawsze doświadczenie na temat ruchu oczywiście. Planowaliśmy też pracę na kolejne zajęcia, w efekcie zajęliśmy się doświadczeniem, które wymagało podzielenia się na 3 grupy i wyjścia na korytarz szkolny. Było bardzo wesoło, praca przebiegła sprawnie i przyjemnie, a więc mogliśmy wrócić do klasy.

12 Na kolejnych zajęciach wykonywaliśmy wybrane przez nas najciekawsze doświadczenie na temat ruchu oczywiście. Planowaliśmy też pracę na kolejne zajęcia, w efekcie zajęliśmy się doświadczeniem, które wymagało podzielenia się na 3 grupy i wyjścia na korytarz szkolny. Było bardzo wesoło, praca przebiegła sprawnie i przyjemnie, a mimo tego sporo się nauczyliśmy.

13

14 Dnia 27 października odbył się kolejny wykład, tym razem o „Liczbach pierwszych”. Wykład był bardzo interesujący, pan opowiadał o wielu wynalazcach, ich dziełach, a także o zastosowaniu liczb pierwszych w szyfrowaniu. Z wykładu wyszliśmy bogatsi w ciekawą i nową wiedzę.

15 Na następnym spotkaniu omawialiśmy otrzymane ostatnio wyniki pomiarów, zajęliśmy się zagadnieniem błędów pomiarowych, wprowadzaliśmy wyniki do tabeli, przygotowywaliśmy opisy wykonanych doświadczeń i oglądaliśmy e-kronikę partnerów z Gimnazjum w Polanowie.

16 Na spotkaniu 8 podzieliliśmy się na grupy, pani rozdzieliła pracę na osoby i przystąpiliśmy do pracy. Naszym zadaniem było znaleźć interesujące informacje o potęgach, notacji wykładniczej itp. Później przedstawiliśmy je sobie nawzajem i opracowania wgraliśmy na platformę.

17 Kolejnym tematem było robienie plakatów w wcześniej podzielonych grupach. Kolejnym zadaniem jakie dostaliśmy było znajdowanie ciekawostek na temat potęg, a następnie ustaliliśmy trasę wycieczki. Wędrując po naszym mieście dokonywaliśmy pomiarów czasu i omawialiśmy obserwowane zjawiska fizyczne, aby potem dokonać obliczeń prędkości naszego marszu.

18

19 Na następnych zajęciach rozmawialiśmy o wydarzeniach z wcześniej wspomnianej wycieczki. Omówiliśmy poglądy Arystotelesa i Galileusza. Kolejny temat był bardzo przyjemny, oglądaliśmy prezentację i rozwiązywaliśmy krzyżówkę na temat potęg.

20 Ostatnie spotkanie w roku 2010 rozpoczęło się na sali gimnastycznej. Graliśmy w koszykówkę, było bardzo sympatycznie.

21 Następnie szukaliśmy wszelkich informacji o ruchu w fizyce w języku angielskim, a potem przetłumaczyliśmy je na język polski.

22 Na kolejnym spotkaniu podzieliliśmy się na dwa zespoły. Jeden zajął się sporządzaniem rysunków na temat czasu, drugi natomiast rozwiązywanie zadań o ruchu. Na koniec obejrzeliśmy prezentację kolegów o czasie.

23

24 Na jednym z ostatnich spotkań zajmowaliśmy się wieloma ciekawostkami. Jedna część grupy robiła plakat, druga natomiast przedstawiała nam prezentacje. Praca przebiegała bardzo sympatycznie i żwawo. Podziękowaliśmy sobie także za sumienną pracę w ciągu semestru. Pani powiedziała, że jest bardzo zadowolona z naszej pracy. Stwierdziliśmy, że spełniamy się w tym co robimy.

25

26

27 Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt „Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! ” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA


Pobierz ppt "Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt."

Podobne prezentacje


Reklamy Google