Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Apteka XXI wieku 1. Rola Apteki Rola apteki na rynku farmaceutycznym Wizerunek i tożsamość apteki Merchandising apteczny Standardy obsługi pacjenta 2.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Apteka XXI wieku 1. Rola Apteki Rola apteki na rynku farmaceutycznym Wizerunek i tożsamość apteki Merchandising apteczny Standardy obsługi pacjenta 2."— Zapis prezentacji:

1 Apteka XXI wieku 1

2 Rola Apteki Rola apteki na rynku farmaceutycznym Wizerunek i tożsamość apteki Merchandising apteczny Standardy obsługi pacjenta 2

3 Tożsamość apteki Tożsamość apteki to zbiór elementów, które pozwalają zidentyfikować daną aptekę, wyróżnić ją spośród innych placówek tego typu. Na tożsamość wpływa wizerunek apteki – Wygląd zewnętrzny (logo, nazwa) – Wygląd wewnętrzny – Otoczenie – Personel 3

4 Merchandising Merchandising to planowanie i promowanie sprzedaży przez umiejętną prezentację produktów w zależności od potrzeb lokalnego rynku oraz we właściwym czasie. Merchandising zewnętrzny to: – Właściwa lokalizacja – Oznakowanie apteki – Dekoracja okien wystawowych 4

5 Merchandising Merchandising wewnętrzny to: – Organizacja szlaku komunikacji pacjenta w aptece – Odpowiedni układ produktów na meblach sprzedażowych i regałach – Stosowanie działań prokonsumenckich 5

6 Metody ekspozycji Korzystne metody ekspozycji: – Zasada prawej ręki – Strefa poziomu wzroku (120 do 170 cm) – tzw. „miejsca gorące” – tutaj produkty są najszybciej zauważane – Strefa chwytania (80 do 120 cm) – Multifacing – Jasna i prosta komunikacja o promocjach 6

7 Zasady ekspozycji Zasady ekspozycji na półce aptecznej: – Produkty ułożone w grupy tematyczne np.: Dla Seniora, Grypa i przeziębienie – Produkty ułożone według tego samego problemu np.: preparaty na przeziębienie ustawione obok preparatów na katar – Ekspozycja preparatów sezonowych – Szczególne wyeksponowanie promocji – Kosmetyki tego samego producenta pogrupowane na kategorie tematyczne np.: Kobieta 30+ 7

8 Zasady ekspozycji 8

9 9

10 Farmaceuta XXI wieku Profesjonalny farmaceuta nie tylko realizuje recepty i wydaje leki, ale również udziela pomocy i fachowej porady. – Budowanie atmosfery obsługi tworzy się między innymi przez używanie gestów niewerbalnych takich jak kontakt wzrokowy, pozytywne nastawienie i poczucie zrozumienia oraz umiejętność słuchania – Efekt pierwszego wrażenia – Dress code w aptece 10

11 Model obsługi pacjenta Etapy modelu obsługi pacjenta: – Przywitanie – Badanie prawdziwych potrzeb pacjenta – Propozycja preparatów (najwyżej trzech z danej grupy) – Możliwość wyboru przez pacjenta – Zamknięcie 11


Pobierz ppt "Apteka XXI wieku 1. Rola Apteki Rola apteki na rynku farmaceutycznym Wizerunek i tożsamość apteki Merchandising apteczny Standardy obsługi pacjenta 2."

Podobne prezentacje


Reklamy Google