Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

 Projekt w którym bierzemy udział zaczął się na początku roku szkolnego i powoli zbliża się ku końcowi. To już ostatnie zadanie, jakie mieliśmy wykonać.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: " Projekt w którym bierzemy udział zaczął się na początku roku szkolnego i powoli zbliża się ku końcowi. To już ostatnie zadanie, jakie mieliśmy wykonać."— Zapis prezentacji:

1

2  Projekt w którym bierzemy udział zaczął się na początku roku szkolnego i powoli zbliża się ku końcowi. To już ostatnie zadanie, jakie mieliśmy wykonać.  Pozwólcie, że pokrótce opowiemy Wam o naszym projekcie i trudzie jaki w niego włożyliśmy w tym semestrze.

3  Na samym początku musieliśmy wybrać temat projektu. Pani Ola zaproponowała nam, aby było to coś na temat zwierząt. A ponieważ bardzo kochamy zwierzęta, bardzo się ucieszyliśmy, że chociaż w ten sposób będziemy mogli im pomóc.

4  Zaczęliśmy od wirtualnej adopcji psiaka z jeleniogórskiego schroniska. Wybraliśmy Naughty – sześcioletnią suczkę porzuconą na terenie schroniska 

5  Jest to dojrzała suczka o czarnej, krótkiej sierści i brązowych znaczeniach na pyszczku. Od pierwszej chwili można zauważyć, że uwielbia ludzi. Nawołuje do swojego boksu i troszeczkę obraża się, jeśli nie przynosi to pożądanego skutku. Suczka ma energiczną i żywiołową naturę, z nią nowy właściciel przeżyje mnóstwo ciekawych dni.  Mamy nadzieję, że przyniesiemy jej szczęście i niedługo znajdzie prawdziwy dom.

6  Przeprowadziliśmy już trzecią zbiórkę karmy na rzecz zwierząt z jeleniogórskiego schroniska. W tym roku udało nam się pobić rekord i zebraliśmy 229,5 kg pożywienia! Mamy nadzieję na pobicie tego rekordu w przyszłym roku

7  Kolejnym zadaniem było przeprowadzenie ankiety na temat bycia odpowiedzialnym właścicielem. Chcieliśmy się dowiedzieć, czy ludzie potrafią się opiekować swoimi psami. Ankieta składała się z następujących pytań:

8  Jak często wychodzi Pan/Pani ze swoim psem w ciągu dnia?  Czy sprząta Pan/Pani po swoim psie?  Czym Pan/Pani karmi swojego psa najczęściej?  suchym jedzeniem;  mokrym jedzeniem z puszki;  jedzeniem gotowanym;  resztkami ze stołu;  Czy pies był szczepiony?  Jakiego rodzaju były to szczepienia?  Jak często odrobacza Pan/Pani swojego psa?

9  Czy pielęgnuje Pan/Pani swojego psa?  Ile razy w roku Pan/Pani karmi swojego psa?  Czy dodaje Pan/Pani suplementy do jedzenia swojego pupila?  Czego pies nie może jeść? (można wskazać kilka odpowiedzi)  czekolady;  cebuli i czosnku;  winogron i rodzynek;  kości z drobiu

10  Z wyników naszych badań można wywnioskować, że większość właścicieli potrafi opiekować się swoim pupilem;  Kobiety zazwyczaj wychodzą częściej z psami w ciągu dnia niż mężczyźni, natomiast panowie znają się lepiej na diecie psów.  Zarówno panie jak i panowie często odwiedzają weterynarzy i dbają o zdrowie swoich podopiecznych.  Prawie wszyscy ankietowani wiedzieli, że psy nie mogą jeść czekolady, winogron, rodzynek, kości, pozostałości ze stołu

11

12  Na lekcjach plastyki przygotowaliśmy zwierzaki ze zużytych już przedmiotów i materiałów. A oto nasze prace:

13  Przeznaczyliśmy dwie lekcje angielskiego na debaty na temat roli psów na świecie.  W grupach przygotowaliśmy plakaty i ciekawe informacje na następujące tematy:

14  Grażynka, Tobiasz i Gabriel dyskutowali na temat złego wykorzystywania zwierząt przez człowieka np. w cyrkach, laboratoriach, na wojnach 

15  Maja L. i Maja Z. opowiadały nam na temat różnych ras psów. Wyjaśniły, że każda rasa ma inne zapotrzebowanie na aktywność fizyczną, zabawę, jedzenie, pieszczoty.

16  Martynka z Oliwią mówiły na temat tego, co psy mogą jeść, a czego nie mogą.

17  Jakub przybliżył nam sylwetkę psów w służbie człowiekowi. Są one wykorzystywane m.in. w dogoterapii, ratownictwie, służbie, pracy społecznej.

18  Niektórzy chętnie dzielą się posiłkami z domowymi pupilami. Jednak nie wszyscy wiedzą, że to, co dobre dla człowieka może okazać się niebezpieczne dla zwierzęcia. Czego nie należy mu podawać i dlaczego?  Jak się okazuje nie każdy produkt powinien trafić do miski m.in. naszego psa. Przyjrzyjmy się bliżej produktom spożywczym, na które warto zwrócić szczególną uwagę, zanim podamy je pupilowi.

19  Czekolada i kakao - znajdziemy w nich teobrominę. Substancja ta stymuluje pracę serca. W konsekwencji może dojść do arytmii i zawału serca;  Cebula i czosnek - nie są polecane w diecie naszych czworonogów. Wszystko za sprawą toksycznego dla nich tiosiarczanu sodu. Powoduje on rozpad krwinek czerwonych, co skutkuje anemią i niedotlenieniem.  Winogrona posiadają substancje, które osadzają się na nerkach psów.  Rodzynki (jak wiadomo są to suszone winogrona)

20  Aby pies był zdrowy, należy go odpowiednio i regularnie karmić, zapewnić mu dobre warunki, wychodzić z nim na spacery, a także regularnie go czyścić. Szczególnie ostatnia z tych czynności jest dla zwierzaka dużą przyjemnością. Nie tylko kojarzy się ona z miłą pieszczotą, ale jest również formą spędzania czasu z opiekunem. W czasie czesania sprawdza się także obecność insektów w futrze zwierzęcia oraz obserwuje, czy nic się z nim nie dzieje niepokojącego. Gdy wracamy z psem ze spaceru, musimy również wycierać mu ubrudzone łapy, aby pozbyć się wszystkich nieprzyjemnych substancji, które mogły do nich przylgnąć. Jeżeli chodzi o spacery, powinny się one odbywać przynajmniej 3 razy dziennie, a jeden z nich musi być dość długi, aby zwierzę mogło się wyszaleć. W innym wypadku jego energia zostanie rozładowana w inny sposób, który może się okazać nieprzyjemny w skutkach dla nas oraz dla naszego mieszkania.

21

22 Jak dbać o psa - poradnik  bac_o_psa.html  Pharrell - Happy (Puppy & Doggy Version) m6oJ28  The Teacher’s Magazine  Psy w służbie człowiekowi


Pobierz ppt " Projekt w którym bierzemy udział zaczął się na początku roku szkolnego i powoli zbliża się ku końcowi. To już ostatnie zadanie, jakie mieliśmy wykonać."

Podobne prezentacje


Reklamy Google