Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przygotowała: Marlena Drożdż. Profesor socjologii na Uniwersytecie w Milton Keynes w Anglii.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przygotowała: Marlena Drożdż. Profesor socjologii na Uniwersytecie w Milton Keynes w Anglii."— Zapis prezentacji:

1 Przygotowała: Marlena Drożdż

2 Profesor socjologii na Uniwersytecie w Milton Keynes w Anglii.

3 Ukazanie, że: Ideologia jest to powstała na bazie danej kultury wspólnota światopoglądów podstaw której tkwi świadome dążenie do realizacji określonego interesu klasowego lub grupowego. Środki masowego przekazu służą utrzymaniu dominacji tych, którzy już się znajdują u władzy; Media eksploatują biednych i bezsilnych; Media służą komunikacji i przez to kształtują znaczenie; Media manipulują ludźmi.

4 Co chce zyskać Stuart Hall poprzez badania kulturowe: „ Filozofowie jedynie interpretowali świat na wiele sposobów; chodzi zaś o to, aby go zmienić”. Marks Próbuje zdobyć nieco „przestrzeni”, w którym głos mas zostanie usłyszany; Pragnie oddać głos prostym ludziom, którzy poddani są wpływom wielkich korporacji.

5 Uważali, ze media przedstawiają kapitalizm, jako coś naturalnego, odwiecznego i niezmiennego. Mówią o „środkach produkcji kultury” „Hegemonia mediów” Roland Barthes – znaczenie „znaków mitycznych” Michel Foucault – „koncepcja dyskursu „

6 Tworzenie znaczenia to podstawowa funkcja dyskursu. „Words don`t mean,people mean”. Skąd ludzie czerpią znaczenie?

7

8 Kontrola wielkich korporacji nad komunikacją masową Kontrola sprawowana przez korporację uniemożliwia przekazanie wielu komunikatów Nieważne jest, którą informację się przedstawia, lecz czyja to informacja Media dokonują selekcji informacji, mają więc potężną władzę, bo same definiują, co jest, a co nie jest newsem.

9 Wywołanie powszechnego poparcia dla dominującej ideologii; Kodowanie i dekodowanie komunikatów – „kodowanie hegemoniczne”; Komercjalizacja wszystkiego co przedstawiają; Brak obiektywizmu; Odwrócenie uwagi od kwestii moralnych; Kreowanie obrazu.

10 Nie zawsze odbiorca przyswaja sobie informacje i propagowana ideologię w sposób jakiego oczekują media. 1.Działanie w obrębie dominującego kodu 2. Zastosowanie kodu możliwego do wynegocjowania 3. Zastąpienie danego kodu innym

11 Prawda kwitnie dzięki badaniom tego co jest, które prowadzone są w oderwaniu od naszych poglądów na temat tego, co powinno być Hall nie proponuje żadnych podstaw, punktu odniesienia w jego analizie kultury Cliff Christians zgadza się, że niema sytuacji idealnej komunikacji, w której nie funkcjonowałaby władza. Samuel Becker „zauważa ironię ataku Halla”, który zwraca uwagę na dominującą ideologię badań nad komunikacją.

12 Em Griffin: „Podstawy komunikacji społecznej” M.P. Markowski, A.Buzryńska – „Teorie literatury XX wieku. Antologia”


Pobierz ppt "Przygotowała: Marlena Drożdż. Profesor socjologii na Uniwersytecie w Milton Keynes w Anglii."

Podobne prezentacje


Reklamy Google