Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

GRAFIKA WEKTOROWA I PROJEKTOWANIE LOGO. SPIS TREŚCI  Grafika wektorowa.  Zastosowanie grafiki wektorowej.  Zalety i wady grafiki wektorowej.  Programy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "GRAFIKA WEKTOROWA I PROJEKTOWANIE LOGO. SPIS TREŚCI  Grafika wektorowa.  Zastosowanie grafiki wektorowej.  Zalety i wady grafiki wektorowej.  Programy."— Zapis prezentacji:

1 GRAFIKA WEKTOROWA I PROJEKTOWANIE LOGO

2 SPIS TREŚCI  Grafika wektorowa.  Zastosowanie grafiki wektorowej.  Zalety i wady grafiki wektorowej.  Programy do grafiki wektorowej.  Formaty grafiki wektorowej.  Logo.  Sygnet, logotyp, tagline.  Cechy dobrego logo.  Logo – podsumowanie.

3 Grafika wektorowa  Grafika wektorowa - obraz zapisany elektronicznie w postaci figur geometrycznych opisanych wzorami matematycznymi.  Dzięki temu zapisowi, można pozwolić sobie na zmiany rozmiaru pliku wynikowego.  Dodatkowo można dowolnie skalować obraz bez utraty jego jakości.

4 Zastosowanie grafiki wektorowej  Logotypy  Ikony  Proste grafiki  Schematy  Wykresy  Znaki Drogowe  Szkice  Komiksy  Mapy

5 Zalety i wady grafiki wektorowej ZALETY:  Bezstratne skalowanie grafiki.  Mały rozmiar plików w przypadku prostych grafik typu logotypy, wykresy, ikony.  Praca w trójwymiarowym układzie i opis jego przestrzeni.  Wysoka integracja z graficznymi urządzeniami peryferyjnymi.  Bardzo prosta i dobra jakościowo konwersja na grafikę rastrową. WADY:  Grafiki fotorealistyczne zajmują ogromne ilości pamięci dyskowej, oraz potrzebują ogromnej ilości pamięci operacyjnej.  Wektoryzacja, czyli przetwarzanie dla skomplikowanych grafik jest nieopłacalne, aczkolwiek możliwe.  Bardzo małe wsparcie przeglądarek internetowych. Jedynie format svg, ale tylko dla najnowszych przeglądarek.

6 Programy do grafiki wektorowej PŁATNE:  Adobe Illustrator  CorelDRAW BEZPŁATNE:  Inkscape  Dia

7 Formaty grafiki wektorowej DWUWYMIAROWE:  Al - Adobe Illustrator Artwork  CDR - CorelDraw  EPS - Encapsulated PostScript  SVG - Scalable Vector Graphics  SWF - Shockwave Flash Object  WMF - Windows Metafile Format TRÓJWYMIAROWE:  DXF - data exchange format  DWF - Design Web Format  DWG - Drawing  STL - STereoLithography

8 Logo  forma graficzna jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, itp.  głównym zadaniem logo jest wstępne nakierowanie osoby na symbolizowany podmiot poprzez:  przyciągnięcie uwagi oglądającego,  powiązanie emocjonalne danej osoby z symbolizowanym podmiotem poprzez formę graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi.

9 Sygnet, logotyp, tagline  Sygnet  element graficzny reprezentujący firmę.  Logotyp  część typograficzna (napis).  Tagline  hasło firmowe umieszczane zazwyczaj pod logotypem.

10 LOGO = sygnet + logotyp + (tagline)

11 Cechy dobrego logo:  Czytelność.  Rozpoznawalność i łatwość zapadania w pamięć.  Znaczenie i koncept.  Praktyczna użyteczność.  Dopasowanie do Nowych Mediów.

12 1. Czytelność.  Uproszczenie – znacznie zwiększa czytelność.  Konkretność elementów – zbyt cienkie elementy giną w znaku i przez to tracą znaczenie.

13 2. Rozpoznawalność i łatwość zapadania w pamięć.  Typografia - tekst bardziej kojarzymy z treścią niż grafikę.  Kolor - jest najmocniejszym elementem wizualnym marki. Wg badań 64% ludzi uważa, że jest ważniejszy od sloganu, kroju pisma, czy kształtu logo.  Oryginalność - dobre logo nie powinno iść przetartymi ścieżkami.  Konsekwencja - trudno mieć rozpoznawalny wizerunek, jeśli się go często zmienia.

14 3. Znaczenie i koncept.  Reprezentacja branży - przydatne jest, kiedy możemy odczytać z logotypu czy sygnetu, czym się dana firma zajmuje.  Reprezentacja nazwy - często dobrym rozwiązaniem, rodzącym ciekawe efekty jest bezpośrednie nawiązanie do nazwy firmy.  Reprezentacja wizerunku - jeśli marka nie jest tworzona od początku, wygląd logo można wyprowadzić z istniejących już elementów graficznych z nią związanych  Reprezentacja charakteru - użytkownicy Internetu pokochali wyszukiwarkę Google za prostolinijne podejście - brak zbędnych elementów, przyjazny charakter.  Pomysłowość - istnieją różne zabiegi, które pomagają w stworzeniu konceptów, które sprawią, że oglądający zawiesi na logo uwagę na dłużej.

15 4. Praktyczna użyteczność.  Zdolność adaptacji - Nieraz potrzeba zastosować logo z dodatkowymi elementami, lub innymi zmianami, dla różnych działów firmy.  Łatwość implementacji - przynajmniej wersja bazowa logo powinna funkcjonować dobrze w jednym kolorze.

16 4. Dopasowanie do Nowych Mediów.  Animacja - animowane logo nie są generalnie nowością, pojawiły się najpierw w kinie i telewizji, dostosowując się do możliwości i charakteru tych mediów. Wszyscy znamy „ryczącego lwa”, „górę” Paramount, czy „zamek” Disneya.  Obrazy - mocno zaznacza się tendencja to tworzenia lub wykorzystywania logo, które nie mają własnej materii, tylko zamykają formą dowolnie podłożone obrazy.

17 Logo – podsumowanie  to podstawowy znak identyfikacji marki, symbol firmy,  jest czynnikiem, który umożliwia wyróżnienie się spośród konkurencji,  logo posiada w sobie ukryty przekaz, wpływający na podświadomość klienta,  wybieramy produkty na podstawie wartości postrzeganej (branding), a nie rzeczywistej.

18 Bibliografia  ot.com/2012/09/co-to-jest-grafika- wektorowa.html ot.com/2012/09/co-to-jest-grafika- wektorowa.html  grafiki/grafika-wektorowa grafiki/grafika-wektorowa    jest-tak-bardzo-istotne jest-tak-bardzo-istotne


Pobierz ppt "GRAFIKA WEKTOROWA I PROJEKTOWANIE LOGO. SPIS TREŚCI  Grafika wektorowa.  Zastosowanie grafiki wektorowej.  Zalety i wady grafiki wektorowej.  Programy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google