Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Galeria Pt. „Amerykańskie Sny”. Chevrolet Chevelle.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Galeria Pt. „Amerykańskie Sny”. Chevrolet Chevelle."— Zapis prezentacji:

1 Galeria Pt. „Amerykańskie Sny”

2 Chevrolet Chevelle

3 Pierwszy samochód ze stajni Chevrolet powstał w 1912 r. z inwencji twórczej Williama C. Duranta, ale zaprojektowany był przez amerykańskiego kierowcę rajdowego Louisa Chevroleta. Model Chevelle marki Chevrolet pojawił się w 1964 roku jako wersja Chevroleta Malibu. Początkowo występował z nadwoziami typu 2-drzwiowe coupé (wyglądem bardziej przypominał limuzynę), 4-drzwiowy sedan, kabriolet oraz 3 i 5-drzwiowe kombi. Najbardziej znane są modele Chevrolet Chevelle SS, uważane za jedne z najbardziej klasycznych aut typu "Muscle Cars". Pozostałe Chevrolety Chevelle były nieco innymi wersjami Chevroleta Malibu. Chevelle produkowano do roku 1977 włącznie a produkcję Chevelle SS zakończono wraz z końcem 1973.

4 Ford Mustang 1970

5 Amerykański samochód osobowy typu pony car produkowany od 1964 roku, jako amerykańska odpowiedź na produkowane w Europie sportowe wozy GT. Pierwszy egzemplarz zaprezentowano 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku. Transmisja telewizyjna premiery została wyemitowana przez trzy amerykańskie stacje telewizyjne 19 kwietnia tego samego roku. Produkcję pojazdu rozpoczęto 9 marca od białego kabrioletu z czarnymi elementami wystroju, który zjechał z linii produkcyjnej w Dearborn w stanie Michigan.

6 Ford XL

7 W środku wygodnie mogło podróżować 6 osób. Początek lat 70., kiedy nikt jeszcze nie spodziewał się światowego kryzysu paliwowego, to czas największych silników stosowanych w samochodach seryjnych. Pojazdy tego typu najczęściej wyposażane były w widlaste ośmiocylindrowe siniki o pojemności od 5000 do ponad 8000 i mocy do 400 KM. Spalanie takich pojazdów nigdy nie schodziło poniżej 25 litrów na 100 km, a większość z nich potrzebowała około 35 litrów na pokonanie dystansu 60 mil (ok. 100 km). Aby można było pokonać duże odległości miedzy miastami, baki samochodów mieściły po 120 litrów paliwa.

8 Ford Thunderbird

9 W latach 50-tych kiedy na rynku pojawia się legendarny model Chevroleta Corvette, władze forda nie chcą pozostać w tyle - szybko zapada decyzja o podjęciu produkcji godnej konkurencji dla sportowego Chevi-ego. Tym modelem jest Thunderbird. W kolejnych latach ulegał szybkiej modernizacji. Charakteryzował się najlepszymi osiągami, doskonałym wykończeniem i praktycznością, czego nie można było powiedzieć o Corvette. Chevi-ego.Model z 67 i 68 roku został zastosowany w filmie pt.’Telma i Luise’

10 Chevrolet Impala

11 Luksusowy samochód osobowy produkowany przez należącą do General Motors firmę Chevrolet. W latach Impala był najdroższym luksusowym pojazdem od Chevroleta. Impala był jednym z najbardziej udanych samochodów od General Motors, w początkowych latach produkcji sprzedawał się najlepiej w swoim segmencie. Poziom sprzedaży z roku 1965, który wynosił ponad egzemplarzy, wciąż jest nieosiągalny dla innych producentów. Od 1958 do 1996 roku sprzedano prawie egzemplarzy modelu, co czyni go najlepiej sprzedającym się samochodem luksusowym wszech czasów.

12 Galeria Pt Na zachodzie po latach 1945

13 Alpine V6 Turbo Le Mans

14 Marka Alpinie stworzona była do produkcji tylko samochodów sportowych. Pierwsze modele a 110 przeznaczone były przede wszystkim do wyścigów górskich, w których udało się odnieść wiele sukcesów. W kolejnych latach fabryka finansowana była przez zakłady Renault. Do największych sukcesów należą wielokrotne wygrane w rajdzie Monte Carlo i Le Mans. Prezentowany model jest zmodyfikowaną fabrycznie wersją Alpine A 310. W 1987 wyprodukowano ich zaledwie w ilości 150 egzemplarzy. Ten samochód 1987/88 jeździł po torze Le Mans.

15 Volvo 262C Bertone

16 Wyprodukowany w 1978r. przez włoską firmę Bertone na zamówienie szwedzkiej rodziny królewskiej. Samochód należał przez 29 lat do Kazimierza Korda jednego z najwybitniejszych polskich dyrygentów.

17 Triumph Spitfire

18 Dwumiejscowy sportowy samochód osobowy o 2-drzwiowym nadwoziu typu roadster produkowany przez brytyjskie zakłady Triumph Motor Company w latach Jego prezentacja miała miejsce podczas London Motor Show 1962 [1]. Pojazd bazował na projekcie stworzonym dla marek Standard-Triumph w 1957 którego autorem był Giovanni Michelotti [1] Od strony konstrukcyjnej (podwozie, silnik, podzespoły) Spitfire oparty został na wersji sedan modelu Herald, produkcja odbywała się w fabryce Standard-Triumph zlokalizowanej w Coventry. Powstało pięć kolejnych generacji modelu, konkurował on z pojazdami Austin- Healey Sprite i MG Midget.

19 Wykonał: Maciej Głuchowski kl.IIIC

20 Źródła: Każdy z wymienionych eksponatów znajduje się na stronie:


Pobierz ppt "Galeria Pt. „Amerykańskie Sny”. Chevrolet Chevelle."

Podobne prezentacje


Reklamy Google