Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt Edukacyjny 2013 Porównanie kultury życia młodzieży w Europie na przykładzie Wielkiej Brytanii i Niemiec W skład grupy wchodzą: -Weronika Badzińska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt Edukacyjny 2013 Porównanie kultury życia młodzieży w Europie na przykładzie Wielkiej Brytanii i Niemiec W skład grupy wchodzą: -Weronika Badzińska."— Zapis prezentacji:

1 Projekt Edukacyjny 2013 Porównanie kultury życia młodzieży w Europie na przykładzie Wielkiej Brytanii i Niemiec W skład grupy wchodzą: -Weronika Badzińska -Patrycja Kuleczka -Joanna Grzybowska -Julia Domańska -Daria Wróbel -Jędrzej Wasik -Daniel Rejniak Opiekun: Pani Małgorzata Morawska Współopiekun grupy angielskiej: Pani Wanda Hańczewska

2 WREXHAM

3

4 Ysgol Bryn Alyn

5 Cerys Baines

6

7 GÖTTINGEN

8

9 Hainberg-Gymnasium Göttingen

10 Lara Geisler

11

12 PORÓWNANIE

13 Języki obce W Wielkiej Brytanii  język walijski ( klasa, czyli rok życia),  język francuski (7 - 9 klasa, czyli rok życia z możliwością kontynuacji do 11 klasy- 16 rok życia) W Niemczech pierwszy język:  język angielski, drugi język do wyboru:  francuski,  hiszpański,  łacina, dla chętnych trzeci język do wyboru:  rosyjski,  włoski,  chiński

14 Skala ocen W Wielkiej Brytanii W Niemczech

15 Sklepik szkolny i stołówka W Wielkiej Brytanii brak sklepiku szkolnego; jedzenie można kupić w stołówce, a uczniowie 11 klasy mogą zjeść obiad w barze W Niemczech jest sklepik z żywnością i przyborami szkolnymi, W stołówce można zamówić obiad

16 Lekcje i przerwy W Wielkiej BrytaniiW Niemczech 1)po pierwszych dwóch lekcjach jest 20 minutowa przerwa, 2)taka sama jest po następnych dwóch, 3)lekcje często kończą się o 13.00, ale jeśli trwają do jest jeszcze 50 minutowa przerwa; lekcje są parami i trwają 90 minut 1)między 8.45 a 9.00 sprawdzane są obecności, 2)potem dwie lekcje, 3)po nich jest 15 minutowa przerwa, 4)po następnych dwóch lekcjach godzinna przerwa obiadowa, 5)kolejne dwie lekcje, które kończą się o (lekcje są prowadzone po dwie pod rząd i każda trwa 50 minut)

17 Szafki/ miejsca przechowywania podręczników W Wielkiej Brytanii  brak szafek,  podręczniki trzyma się w salach, ale przypadku zadań domowych uczeń zabiera podręczniki do domu  podręczniki dostaje się od szkoły W Niemczech  szafki dzielone z innymi osobami (płatne 15 € co 2 lata, z czego 10 € stanowi kaucja)

18 Zasady dotyczące ubrań W Wielkiej Brytanii  obuwie szkolne - czarne lub brązowe buty,  czarny sweter z lub bez loga szkoły,  biała koszulka polo,  czarne spodnie (z wyjątkiem obcisłych czarnych tzw. rurek i spodni dresowych) W Niemczech  strój dowolny

19 Przedmioty szkolne W Wielkiej Brytanii  obowiązkowe: język angielski, matematyka, fizyka, chemia, Biologia  dowolne: geografia, opieka nad dzieckiem, ogrodnictwo, religia, język walijski, język francuski, technologia żywności, projektowanie i technika, wychowanie fizyczne, media, dramat, sztuka, historia, technologia informatyczna, muzyka, ekonomia W Niemczech  obowiązkowe: matematyka, biologia, geografia, chemia, fizyka, plastyka, historia, język niemiecki, język angielski, drugi język obcy, wychowanie fizyczne, religia lub etyka,  przedmiot dodatkowy: muzyka

20 Strój sportowy W Wielkiej Brytanii  białe koszulki,  białe skarpetki,  obuwie sportowe,  spodenki czarne (lekcja na dworze) lub niebieskie (na sali) W Niemczech  Strój dowolny (brak określonych zasad)

21 Elektronika w salach lekcyjnych W Wielkiej Brytanii rzutniki i zwykłe białe tablice, w nowszych salach tablice interaktywne; każdy nauczyciel posiada własny laptop; W szkole jest sześć sal komputerowych W Niemczech tradycyjne tablice i projektory, sale komputerowe

22 System nauczania W Wielkiej Brytanii  szkoła podstawowa ( 0- 6 klasa),  szkoła średnia ( klasa),  potem można iść do pracy lub kontynuować naukę w college’u i następnie iść na studia W Niemczech szkoła podstawowa (1- 4 klasa), następnie trzeba wybrać jedną z trzech szkół: szkoła główna ( 5- 9 lub 10 klasy) z możliwością kontynuacji nauki w szkole zawodowej lub wyższej szkole zawodowej po zdaniu egzaminu, szkoła realna (5- 10 rok nauki) po której jeśli zdało się egzamin można pracować w sektorze administracyjnym, gospodarczym lub kontynuować naukę w wyższej szkole zawodowej, gimnazjum (5- 10 klasa lub 12 w wyższym stopniu tej szkoły) z możliwością podjęci studiów po napisaniu matury.

23 Dyscypliny sportowe na lekcji wychowania fizycznego W Wielkiej Brytanii koszykówka, piłka ręczna, pływanie, softball, gimnastyka, krykiet, atletyka, netball (tylko dziewczyny), piłka nożna i rugby (wyłącznie chłopcy) W Niemczech koszykówka, siatkówka, hokej, tenis stołowy, piłka nożna, piłka ręczna, gimnastyka, „śmieszne gry”

24 Zadania domowe W Wielkiej Brytanii zadawane rzadko (gotowe, wydrukowane zadania lub ze stron internetowych) W Niemczech zadawane codziennie

25 Formy karania i nagradzania za zachowanie W Wielkiej Brytanii  za dobre zachowanie otrzymuje się wyróżnienie, a za kilka wyróżnień certyfikat (w klasach nie ma wyróżnień);  za nieodpowiednie zachowanie można stracić dni wolne lub zostać zawieszonym albo zostać po lekcjach;  za wykroczenie otrzymuje się pisemną naganę i trzeba się poprawić;  za zachowanie nieodpowiednie można zostać wyproszonym z sali i pracować bez przerw W Niemczech  brak pochwał za dobre zachowanie;  za złe zachowanie nauczyciel ostrzega ucznia, za znęcanie się psychiczne nad kimś otrzymuje się wpis do szklonych papierów

26 Lektury szkolne W Wielkiej Brytanii czytane z nauczycielem na lekcji; książki otrzymuje się od szkoły, ale nie można ich zabrać do domu W Niemczech brak lektur obowiązkowych - wybiera je nauczyciel lub uczniowie

27 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Źródła: %20Ecophon%20Solo%20(1).jpg %20Ecophon%20Solo%20(1).jpg


Pobierz ppt "Projekt Edukacyjny 2013 Porównanie kultury życia młodzieży w Europie na przykładzie Wielkiej Brytanii i Niemiec W skład grupy wchodzą: -Weronika Badzińska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google