Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Promocja w Internecie i pozostałych mediach. Uniwersytet w Internecie  Nowa strona internetowa UP (od września 2009)  Plany rozwoju strony głównej UP:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Promocja w Internecie i pozostałych mediach. Uniwersytet w Internecie  Nowa strona internetowa UP (od września 2009)  Plany rozwoju strony głównej UP:"— Zapis prezentacji:

1 Promocja w Internecie i pozostałych mediach

2 Uniwersytet w Internecie  Nowa strona internetowa UP (od września 2009)  Plany rozwoju strony głównej UP:  Strona rekrutacji UP  Konkurs Wiedzy o Uniwersytecie  Pozostałe strony (wydziały, jednostki)  Statystyki odwiedzin strony, pozycja w wyszukiwarkach, słowa kluczowe

3 Strona UP działająca od 09.2009

4  Nowy wygląd strony  Dodatkowe treści na stronie  Wyszukiwarka zawartości strony  Nowoczesne technologie: CMS, dynamiczne statystyki, elementy Flash (nagłówki, banery), kamera internetowa  Bazy danych (studenci, absolwenci, maturzyści). Strona UP działająca od 09.2009

5 Strona UP – panel administracyjny

6

7 Pozycja strony w wyszukiwarkach  Średni czas użytkownika na stronie: 2 minuty  Użytkownik podczas wizyty na stronie ogląda średnio 2 podstrony  Najwięcej odwiedzających z gr. wiek.: 25-34 lat  90,5% użytkowników z Polski  Najwyższe pozycje strony (pierwsza dziesiątka) przy użyciu fraz: up, up Kraków, ap, ap Kraków, uniwersytet pedagogiczny, Internet w Polsce, rekrutacja na studia Kraków, studia w Krakowie, części mowy, przywileje szlacheckie, konspekt, historia papieru, podanie o urlop dziekański.

8 Najpopularniejsze strony jednostek Uniwersytetu  Rekrutacja (około 3% w okresie rekrutacyjnym do 12%)  Instytut Filologii Polskiej (2,2%)  Neofilologia (1,9%)  Konspekt (1,6%)  Instytut Historii (0,8%)  Wydział Sztuki (0,8%)  Samorząd studentów (0,7%)

9 Statystyki strony głównej i strony rekrutacji

10

11 Strona Rekrutacji UP

12 Najbliższe plany – Konkurs Wiedzy o Uniwersytecie

13 Plany na przyszłość  Adaptacja szablonu strony wraz z obsługą przez panel administracyjny (CMS) do potrzeb Wydziałów UP.  Poczta uczelniana w przeglądarce – z każdego miejsca na Świecie dostęp do wiadomości e-mail.  „Tablica ogłoszeń” – sprawdzenie godzin konsultacji wykładowcy, ocen, planów zajęć – bezpośrednio po zalogowaniu.  Strona Absolwentów UP / Klub Absolwenta  Strona Pracowników UP  Strona Uniwersytetu Dziecięcego  Newsletter Problem: Zasoby sprzętowe komputerów pełniących obecnie rolę serwerów obsługujących strony WWW uczelni. W newralgicznych okresach (w szczególności czas rekrutacji na studia) strony w obecnym stanie mają problemy ze sprawnym funkcjonowaniem.

14 Uniwersytet w mediach  Film o Uniwersytecie Film o Uniwersytecie  Reklama w gazetach i czasopismach  Reklama w radiu  Reklama w telewizji  Reklama w Internecie  Reklama łączona – prasa + Internet Reklama łączonaprasaInternet

15 Reklama w gazetach i czasopismach  Centrum Efekty Centrum Efekty  Perspektywy  Wydawnictwo Idea, (2) Wydawnictwo Idea2  SMS (Stylowy Magazyn Studencki), (2) SMS (Stylowy Magazyn Studencki)2  Wydawnictwo Drukarni Narodowej, (2), (3) Wydawnictwo Drukarni Narodowej23  Wydawnictwo PC Art  Wydawnictwo Promotor Media  Gazeta Krakowska  Gazeta Wyborcza Gazeta Wyborcza  Portal Moje Miasto Kraków  Onet.pl  Radio Internetowe Pryzmat  Telewizja Kraków  Radio Planeta  Radio Eska  Radio RMF MAXXX  Study in Krakow

16 Reklama w radiu  Reklama w RMF MAXXX  Reklama w Radiu ESKA  Studia Unijne Studia Unijne  64-lecie UP - 11 maja 64-lecie UP - 11 maja  Reklama UP Reklama UP

17 Reklama w telewizji  Reklama planszowa w telewizji regionalnej TVP3

18 Rekrutacja i promocja  Statystyki  Wyjazdy do szkół, kontakt ze szkołami  Targi edukacyjne  Targi pracy  Dzień otwarty  Festiwal nauki  Szkoły ćwiczeń  Materiały promocyjne

19 Rekrutacja 2009 - statystyki Liczba złożonych dokument ó w na wszystkie formy i tryby studi ó w – por ó wnanie do roku 2008 2008 – 13978 wzrost o 14,33 % 2009 - 15982

20 Liczba kandydatów w latach 2005-2009

21

22 Rekrutacja 2009/2010 Liczba kandydatów na studia stacjonarne w roku 2009 wzrosła w stosunku do roku ubiegłego o 17,2 % i wynosiła: 2008 r. – 10166 kandydatów 2009 r. – 11910 kandydatów

23 Rekrutacja 2009/2010 Liczba kandydatów na studia niestacjonarne w roku 2009 wzrosła w stosunku do roku ubiegłego o 6,8 % i wynosiła: 2008 r. – 3812 kandydatów 2009 r. – 4072 kandydatów

24 Rekrutacja 2009 – studia stacjonarne Przyjęto na studia o 24,1 % więcej 2008 r. – 4311 kandydatów 2009 r. – 5351 kandydatów Wpisu na studia dokonało o 35,8 % więcej kandydatów 2008 r. – 2672 kandydatów 2009 r. – 3630 kandydatów

25 Rekrutacja 2009 – studia niestacjonarne Przyjęto na studia o 10,8 % więcej 2008 r. – 3144 kandydatów 2009 r. – 3484 kandydatów Wpisu na studia dokonało o 10,9 % więcej kandydatów 2008 r. – 2470 kandydatów 2009 r. – 2739 kandydatów

26 Wyjazdy do szkół (promocja oferty edukacyjnej) Szkoła MiejscowośćData Regionalne Liceum Ogólnokształcące Zakopane5.10.2009 Społeczne Liceum Ogólnokształcące Zakopane5.10.2009 I Liceum Ogólnokształcące Zakopane5.10.2009 I Liceum Ogólnokształcące Wadowice5.10.2009 Zespół Szkół nr 3 Wadowice5.10.2009 Salezjańskie Liceum Ogólnokształcące Czarny Dunajec7.10.2009 Zespół Szkół im. Bohaterów Westerplatte Jabłonka7.10.2009 Zespół Szkół Ogólnokształcących Lipnica Wielka7.10.2009 Zespół Szkół Ekonomicznych nr 1 Kraków09.10.2009 Liceum Ogólnokształcące Szczurowa13.10.2009 Zespół Szkół Ponagimnazjalnych nr 1 Dąbrowa Tarnowska13.10.2009 Liceum Plastyczne Nowy Wiśnicz15.10.2009 Zespół Szkół Czchów15.10.2009

27 Szkoła MiejscowośćData I Liceum Ogólnokształcące Trzebinia16.10.2009 II Liceum Ogólnokształcące Chrzanów16.10.2009 Zespół Szkół im. Jana Pawła II Niepołomice19.10.2009 Zespół Szkół Gdów19.10.2009 Technikum Wieliczka19.10.2009 Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Marcinkowice27.10.2009 Zespół Szkół nr 3 Nowy Sącz27.10.2009 I Liceum Ogólnokształcące Nowy Targ28.10.2009 Zespół Szkół Ekonomicznych Nowy Targ28.10.2009 Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych Ciężkowice29.10.2009 Liceum Ogólnokształcące Zakliczyn29.10.2009 Zespoł Szkół Technicznych i Rolniczych Dobczyce02.11.2009 Zespoł Szkół im. Witolda Wyspiańskiego Dobczyce02.11.2009 Zespół Szkół im. Andrzeja Średniawskiego Myślenice02.11.2009

28 Szkoła MiejscowośćData I Liceum Ogólnokształcące Rabka Zdrój05.11.2009 Zespół Szkół Rabka Zdrój05.11.2009 Liceum Świętej Rodziny Rabka Zdrój05.11.2009 Powiatowy Zespół Szkół nr 2 Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego i Technicznych Oświęcim06.11.2009 Liceum Ogólnokształcące w Powiatowym Zespole Szkół nr 6 Brzeszcze06.11.2009 Zespół Szkół nr 1 Gorlice09.11.2009 I Liceum Ogólnokształcące Gorlice09.11.2009 Liceum Ogólnokształcące Biecz10.11.2009 Zespoł Szkół Zawodowych im. Św. Jadwigi Biecz10.11.2009 Zespoł Szkół Technicznych im. Wincentego Pola Gorlice10.11.2009 Zespół Szkół nr 1 Brzesko24.11.2009

29 Targi Edukacyjne  Targi Edukacyjne 2009  Targi Edukacyjne 2010

30 Nazwa targówTermin targów XII Łódzkie Targi Edukacyjne Łódź 11-14 lutego 2009 IV Powiatowe Targi Akademickie „Absolwent 2009” Oświęcim 13 lutego 2009 VII Bielskie Targi Edukacyjne Bielsko-Biała 18-20 lutego 2009 IV Podkarpackie Targi Edukacyjne Rzeszów 24- 25 lutego 2009 IV Podhalańskie Targi Edukacyjne Nowy Targ 3 marca 2009 XI Sądeckie Targi Uczelni Wyższych Nowy Sącz 4 marca 2009 VII Targi Edukacyjne „Edukacja - Najlepszą Inwestycją” Stalowa Wola 10 marca 2009 Małopolskie Targi Pracy i Edukacji „Młodzież - Praca – Perspektywy” Kraków 12 marca 2009 Targi Edukacyjne 2009

31 Nazwa targówTermin targów Krośnieńskie Targi „Edukacja - wiedza - praca” Krosno 13 marca 2009 VI Targi Edukacyjne Powiatu Myślenickiego Myślenice 13 marca 2009 XI Ogólnopolskie Targi „Edukacja” Katowice 17-19 marca 2009 XIV Targi Edukacyjne „Edukacja” Kielce 18-20 marca 2009 XI Targi Edukacyjne Kraków 18-20 marca 2009 Częstochowskie Targi Edukacyjne Częstochowa 26-27 marca 2009 V Powiatowe Targi Edukacyjno-Wydawniczo-Informacyjne Wadowice 29-30 marca 2009 Targi Edukacyjne 2009 (cd)

32 Nazwa targówTermin targów II Mini Targi Edukacyjne Brzesko 13-14 stycznia 2010 Podkarpackie Spotkania Edukacyjne Krosno 22 stycznia 2010 VIII Bielskie Targi Edukacyjne Bielsko-Biała 2-4 lutego 2010 V Podkarpackie Targi Edukacyjne Rzeszów 9 - 10 lutego 2010 V Powiatowe Targi Akademickie „Absolwent 2010” Oświęcim 12 lutego 2010 XII Sądeckie Targi Uczelni Wyższych Nowy Sącz 16 lutego 2010 V Podhalańskie Targi Edukacyjne Nowy Targ 3 marca 2010 Targi Edukacyjne 2010

33 Nazwa targówTermin targów IV Małopolskie Młodzieżowe Targi Pracy i Edukacji „Młodzież - Praca - Perspektywy” Kraków 4 marca 2010 Szkolne Dni Kariery Wieliczka 10 marca 2010 XII Ogólnopolskie Targi „Edukacja” Katowice 16-18 marca 2010 XII Targi Edukacyjne Kraków 17-19 marca 2010 XV Targi Edukacyjne „Edukacja” Kielce 17-19 marca 2010 Targi Edukacyjne 2010 (cd)

34 Targi Pracy  18 listopada 2009  21 kwietnia 2010  18 listopada 2010

35 Targi Pracy Uniwersytetu Pedagogicznego „Przedsiębiorczy Student”- 18 listopada 2009 ORGANIZATORZY:  Niezależne Zrzeszenie Studentów Uniwersytetu Pedagogicznego  Biuro Promocji i Karier Uniwersytetu Pedagogicznego

36 1. Biuro Promocji i Karier Uniwersytetu Pedagogicznego 2. Studenckie Centrum Karier i Pośrednictwa Pracy „Indeks” 3. Grodzki Urząd Pracy 4. Inkubatory Przedsiębiorczości 5. Stowarzyszenie „U Siemachy” 6. Hewitt Associates 7. Capgemini 8. Stars Impresariat 9. Camp Leaders 10. Oriflame 11. OTTO Work Force 12. Ochotnicze Hufce Pracy 13. CBB Call Center 14. Camp America 15. ADECCO 16. Mikroserwis 17. Equus 18. AIFS 19. AUREUS 20. INFORLEX WYSTAWCY:

37 WARSZTATY I WYKŁADY:  „Efektywne techniki poszukiwania pracy”  „ Assessment Centre jako najlepsza metoda rekrutacji”  „ Rekrutacja i selekcja kadry”  „ Profil młodego przedsiębiorcy”  wykład otwarty: „Współczesne wyzwania rynku pracy”

38 Dzień Otwarty 23 marca 2010

39 Materiały promocyjne

40 Dane statystyczne dotyczące rekrutacji na studia w roku akad. 2009/2010 (wyniki ankiety)

41 Ankietowani (studenci I roku studiów pierwszego stopnia) Wydział Studia stacjonarne Studia niestacjonarne Ogółem Humanistyczny 7044041108 Pedagogiczny 302323625 Geograficzno- Biologiczny 171168339 Matematyczno- Fizyczno-Techniczny 30924333 Sztuki 26- Ogółem15129192431 Liczba ankietowanych 2431

42 Ankietowani - Wydział Humanistyczny  administracja  filologia polska  filologia angielska  filologia hiszpańska  filologia niemiecka  filologia romańska  filologia rosyjska  filologia włoska  historia  informacja naukowa i bibliotekoznawstwo  informacja naukowa i bibliotekoznawstwo - specj. nauczycielska  politologia  socjologia  stosunki międzynarodowe studia stacjonarne

43 Ankietowani - Wydział Humanistyczny  administracja  administracja - MYŚLENICE  filologia angielska  filologia hiszpańska  filologia niemiecka  filologia romańska  informacja naukowa i bibliotekoznawstwo  politologia  politologia - LIMANOWA  politologia - TARNÓW  socjologia  stosunki międzynarodowe studia niestacjonarne

44 Ankietowani - Wydział Pedagogiczny  asystent osoby niepełnosprawnej  pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna  pedagogika społeczno-opiekuńcza  praca socjalna  rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną  wychowanie obronne i wiedza o społeczeństwie  wychowanie przedszkolne i opieka nad dzieckiem studia stacjonarne

45 Ankietowani - Wydział Pedagogiczny  pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna  pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - MYŚLENICE  pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - NOWY SĄCZ  pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - TARNÓW  pedagogika specjalna  pedagogika społeczno-opiekuńcza z pedagogiką szkolną - NOWY SĄCZ  pedagogika społeczno-opiekuńcza z pedagogiką szkolną - MYŚLENICE  pedagogika społeczno-opiekuńcza z pedagogiką szkolną - TARNÓW  wychowanie obronne i wiedza o społeczeństwie - TARNÓW studia niestacjonarne

46 Ankietowani - Wydział Geograficzno-Biologiczny  biologia  geografia  ochrona środowiska studia stacjonarne  geografia  turystyka i rekreacja studia niestacjonarne

47 Ankietowani - Wydział Matematyczno-Fizyczno- Techniczny  edukacja techniczno-informatyczna  fizyka  Informatyka  matematyka studia stacjonarne  edukacja techniczno-informatyczna - TARNÓW studia niestacjonarne

48 Ankietowani - Wydział Sztuki  grafika studia stacjonarne

49 Studenci – podział według miejsca zamieszkania

50 Miejsce zamieszkania - województwo inne: lubelskie 34 łódzkie 23 opolskie 8 dolnośląskie 6 lubuskie 6 mazowieckie 6 kujawsko-pomorskie 4 pomorskie 4 podlaskie 3 warmińsko-mazurskie 2 wielkopolskie 1 obcokrajowcy 2

51 Skąd się dowiedziałeś / dowiedziałaś o naszej Uczelni?

52 Skąd się dowiedziałeś / dowiedziałaś o naszej Uczelni? (podział na studia stacjonarne i niestacjonarne)

53 Skąd się dowiedziałeś o naszej Uczelni? Ogółem KrakówMiasta poza KrakowemWieś Skąd się dowiedziałeś / dowiedziałaś o naszej Uczelni?

54 Jakie atuty Uniwersytetu Pedagogicznego zadecydowały o zapisie na studia?

55 Jakie atuty UP zadecydowały o zapisie na studia? (podział na studia stacjonarne i niestacjonarne)

56 Jakie atuty UP zadecydowały o zapisie na studia? Ogółem KrakówMiasta poza KrakowemWieś

57 Nowa strona internetowa Biura Karier działa od 14 maja 2009

58 Sprawozdanie z działalności Biura Karier za 2009 rok Nowa strona internetowa Biura Karier działa od 14 maja 2009. Do 20 stycznia 2010:  Liczba aktywnych użytkowników ( aktywni użytkownicy – studenci, absolwenci lub pracodawcy, którzy zarejestrowali się do systemu): 604  studentów: 185 ( w tym studentów UP 149 )  absolwentów: 322  pracodawców: 97  Liczba ofert pracy: 375  Odwiedziny na stronie Biura Karier: 123973 ( 544 dziennie)  Średnio na tydzień: 3805  Średnio na miesiąc: 16307

59 Firmy i instytucje, które współpracują z Biurem Karier na płaszczyźnie pracodawca – potencjalny pracownik: 1. AG Test HR 2. Akademia Rozwoju Humanitas 3. Capgemini 4. Centro Espanol - Hiszpańskie centrum Językowa 5. easyFairs Polska Sp. z o.o. 6. Equus S.A. 7. Eurofund 8. Fundacja im. Kazimierza Pułaskiego 9. Galen Training & Consulting Wielobób, Kałużna- Wielobób Spółka Jawna 10. GlobalForce Services Sp. z o.o. 11. Grupa Adweb Agencja Marketingu Zintegrowanego 12. Hitachi Data Systems (Polska) Sp. z o.o. Oddział w Krakowie 13. Randstad 14. Right Solutions 15. SimpleRent Polska 16. SJO Glossa 17. Steda Polska Sp. z o.o. 18. Stowarzyszenie WIOSNA 19. Student-Service 20. Świat Elfów 21. Universum Polska sp. z o.o. 22. YPI Consulting

60 W roku 2009 Biuro Karier zorganizowało 17 warsztatów, w których udział wzięło 195 osób. Warsztaty cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych studentów. Liczba chętnych prawie zawsze przekracza liczbę miejsc. Tematy warsztatów:  Efektywne techniki poszukiwania pracy,  Warsztaty asertywności,  Rozmowa kwalifikacyjna – jak dać się pokochać od pierwszego wejrzenia,  Techniki i strategie antystresowe,  Szukam pracy – jak i gdzie?,  Mini warsztaty trenerskie,  Assesment Centre,  Żyć z innymi i pozostać sobą – elementy treningu asertywności,  Pierwsza praca – jak radzić sobie w nowym zespole,  Rekrutacja i selekcja kadry, Profil młodego przedsiębiorcy.

61  Z poradnictwa zawodowego korzystały 184 osoby. Znaczna część tych osób kontynuuje doradztwo w roku bieżącym.  W listopadzie 2009 odbyły się Targi Pracy, w których wzięło udział 20 firm. Targi odwiedziło ok. 800 osób.  Od marca 2009 roku na parterze w Budynku Głównym Uniwersytetu działa pracownia Biura Karier wyposażona w 5 komputerów, która praktycznie cały czas jest oblężona przez studentów.

62  Biuro Karier prężnie działa od początku 2009 roku dzięki projektowi: „Rozwój potencjału dydaktycznego Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie” współfinansowanemu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt ten przewiduje 386 640 zł ( od 01.01.2009 roku do 28.02.2012 roku) na działalność Akademickiego Biura Karier.  W ubiegłym roku Biuro Promocji i Karier rozpoczęło badanie losów absolwentów naszej Uczelni. Ankiety badające losy absolwentów zostały rozdysponowane do dziekanatów w celu przekazania studentom przy składaniu prac dyplomowych z prośbą o ich zwrot przy odbiorze dyplomów. Ankiety zostaną powtórnie wysłane do absolwentów po okresie 6 miesięcy. Pozwoli nam to monitorować ich losy zawodowe.


Pobierz ppt "Promocja w Internecie i pozostałych mediach. Uniwersytet w Internecie  Nowa strona internetowa UP (od września 2009)  Plany rozwoju strony głównej UP:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google