Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI GRANTU W RAMACH PROGRAMU „ŚNIADANIE DAJE MOC” Szkoła Podstawowa nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI GRANTU W RAMACH PROGRAMU „ŚNIADANIE DAJE MOC” Szkoła Podstawowa nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku."— Zapis prezentacji:

1 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI GRANTU W RAMACH PROGRAMU „ŚNIADANIE DAJE MOC” Szkoła Podstawowa nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku

2 Tytuł projektu edukacyjnego: "Zdrowo jemy - zdrowi będziemy" Szkoła Podstawowa Nr 26 w Białymstoku

3 Cele projektu : 1.Kształtowanie umiejętności i nawyków w zakresie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej 2.Kształtowanie umiejętności gromadzenia materiałów na dany temat - współpraca w grupie. 3.Doskonalenie wzajemnej komunikacji nauczyciel-rodzic we wspólnie przygotowywanych posiłkach. Szkoła Podstawowa Nr 26 w Białymstoku

4 Etapy pracy podczas realizacji projektu edukacyjnego: I.PRZYGOTOWANIE I UŚWIADOMIENIE CELU PRACY PRZED ROZPOCZĘCIEM PROJEKTU II.WSKAZANIE GŁÓWNYCH ZAKRESÓW TEMATYKI ZDROWOTNEJ III.ORGANIZACJA PRACY W RAMACH PROJEKTU IV.PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU V.PROMOCJA PRACY NAD PROJEKTEM Szkoła Podstawowa Nr 26 w Białymstoku

5 I PRZYGOTOWANIE I UŚWIADOMIENIE CELU PRACY PRZED ROZPOCZĘCIEM PROJEKTU Prezentacja miniatury teatralnej „Jogurtowe Agentki” - pierwsze próby dyskusji nad zdrowym odżywianiem ze zwróceniem szczególnej uwagi na śniadanie i jego znaczenie, przygotowanie wspólnego śniadania w ramach wstępnej propozycji śniadaniowej.

6 I PRZYGOTOWANIE I UŚWIADOMIENIE CELU PRACY PRZED ROZPOCZĘCIEM PROJEKTU Nasze pierwsze, wspólne śniadanie r. Chcemy wiedzieć więcej o zdrowych odżywianiu !

7 GŁÓWNE ZAKRESY TEMATYKI ZDROWOTNEJ Regularność spożywania posiłków Aktywność fizyczna Higiena odżywiania Zdrowe żywienie II WSKAZANIE GŁÓWNYCH ZAKRESÓW TEMATYKI ZDROWOTNEJ

8 III ORGANIZACJA PRACY W RAMACH PROJEKTU Podział klasy na zespoły Zespół 1 Zdrowe odżywianieZespół 2 Higiena odżywiania Zespół 3 Aktywność fizyczna Zespół 4 Regularność spożywania posiłków

9 III ORGANIZACJA PRACY W RAMACH PROJEKTU Zespół 1 Zdrowe żywienie Rodzaje pokarmów i ich wartości odżywcze, zawartość witamin i potrzebnych minerałów w owocach i warzywach, wpływ przetworów mlecznych na układ kostny. Zespół 2 Higiena odżywiania Higiena odżywiania (higiena rąk), sposób przygotowywania posiłków i ich przechowywanie. Zespół 3 Aktywność fizyczna Aktywność fizyczna we wszystkich wymiarach: dyscypliny sportowe, ruch na świeżym powietrzu, taniec. Zespół 4 Regularność spożywania posiłków. Liczba przygotowywanych posiłków i ich stałe pory, znaczenie śniadań i propozycje ich urozmaicenia. Przydział zadań do pracy zespołowej

10 III ORGANIZACJA PRACY W RAMACH PROJEKTU Jeden raz w tygodniu zajęcia zintegrowane były przeznaczone na pracę zespołową dotyczącą tematyki zdrowotnej – gromadzenie wiedzy, dzielenie się doświadczeniami. Podczas cotygodniowych spotkań i pracy nad projektem uczniowie prezentowali efekty swojej pracy. Zadaniem liderów poszczególnym zespołów było zrelacjonowanie i podsumowanie dotychczasowych działań w zakresie opracowywanego zagadnienia. Wtedy to uczniowie dostrzegali pojawiające się braki w gromadzonych materiałach i wiedzieli nad czym muszą jeszcze popracować, gdzie dokonać potrzebnego uzupełnienia planując kolejne działania. W każdym tygodniu pracy zespołowej odbywało się wspólne śniadanie we współpracy z rodzicami. Uczniowie mogli zdobyte wiadomości wykorzystać w praktyce poprzez przygotowywanie różnorodnych posiłków dostosowanych do grupy żywieniowej o której była mowa w danym tygodniu.

11 III ORGANIZACJA PRACY W RAMACH PROJEKTU

12 r. Przyrządzanie soków ze świeżych owoców z wykorzystaniem sokowirówek

13

14 r. Wykonywanie zdrowych kanapek z dodatkiem wiosennych nowalijek

15

16 r. Tworzenie ciekawych propozycji na przysmaki z jajek

17 r. Tworzenie ciekawych propozycji na przysmaki z jajek.

18 r. Degustacja różnorodnego pieczywa zbożowego

19 r. Degustacja wody mineralnej i źródlanej

20 W ramach projektu odbyły się również spotkania z ekspertami: - dietetykiem- p. Magdaleną Radziszewską - instruktorem tańca „Zumba”- p.Angeliką Muraszkowską - lekarzem - p. Anną Zielinko W czasie tych spotkań dzieci odbył się quiz pytań, które pojawiły się wśród dzieci podczas gromadzenia wiedzy teoretycznej w omawianych zakresach. Spotkania z ekspertami w SP26

21 r. Spotkanie z instruktorką zumby p. Angeliką Muraszkowską

22 r. Spotkanie z dietetykiem p. Magdaleną Radziszewska

23 r. Spotkanie z lekarzem p. Anną Zielinko

24 Mleczna lekcja w Centrum im. Ludwika Zamenhofa Klasa 2d uczestniczyła w MLECZNEJ LEKCJI w ramach ogólnopolskiej kampanii "Mam kota na punkcie mleka". Podczas tego spotkania dzieci dowiedziały się dlaczego mleko, jogurty i sery powinny być stałym elementem diety każdego człowieka, wzięły udział w kreatywnych zabawach, wykonywały ciekawe eksperymenty z mlekiem

25 PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU Zespół Aktywność fizyczna Zachęciliśmy wszystkich do aktywności fizycznej poprzez plakaty propagujące aktywny styl życia, jak również przeprowadziliśmy aerobik z wykorzystaniem elementów zumby.

26 PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU Zespół Higiena odżywiania My zachęcałyśmy wszystkich do higieny odżywiania poprzez plakaty, oraz pantomimę teatralną, gdzie zaprezentowałyśmy etapy mycia rąk.

27 PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU Zespół Zdrowe odżywianie Nasz zespół wykonał plakat oraz książkę kucharską z przepisami o zdrowym żywieniu.

28 PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU Zespół Regularność spożywania posiłków To jest nasz plakat. Zachęcamy wszystkich do regularności spożywania posiłków! Wcielałyśmy się również w role dziennikarzy i przeprowadzałyśmy wywiad z rodzicami w omawianym zakresie. Przykładowe wypowiedzi: „Urozmaicona dieta, regularne posiłki to podstawowe zasady zdrowego żywienia” „Dzieci powinny jeść 5 posiłków w ciągu dnia (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację)” „Uważam, że na II śniadanie dobrze zjeść jakiś owoc lub warzywo”. „Śniadanie powinno się jeść w ciągu godziny od wstania”

29 IV PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU Uczestnicy projektu prezentują efekty swojej pracy na uroczystym spotkaniu z zaproszonymi gośćmi.

30 IV PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU Uczestnicy projektu prezentują efekty swojej pracy – zdrowe przysmaki wykonane wspólnie z rodzicami

31 PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU Zapraszamy do degustacji !

32 IV PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU Na zakończenie pracy nas projektem, uczniowie klasy 2d otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody książkowe wręczone przez p. wicedyrektor oraz pielęgniarkę szkolną

33 IV PODSUMOWANIE PRACY ZESPOŁOWEJ W RAMACH PROJEKTU Zakończenie pracy – radość z sukcesów

34 V PROMOCJA PRACY NAD PROJEKTEM Informacje dotyczące realizacji projektu systematycznie ukazywały się na stronie internetowej naszej szkoły oraz gazetce szkolnej „Staszicówka”

35

36

37

38

39

40 Artykuł w Kurierze Porannym

41 Informacja na stronie Telewizja Białystok „Obiektyw”www.tvp.pl

42 Dziękujemy za uwagę! Małgorzata Mielech-Buraczewska Uczniowie kl. 2d ze Szkoły Podstawowej nr 26 w Białymstoku


Pobierz ppt "SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI GRANTU W RAMACH PROGRAMU „ŚNIADANIE DAJE MOC” Szkoła Podstawowa nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku."

Podobne prezentacje


Reklamy Google