Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Standard obsługi to podstawa sukcesu Prezentacja: Daria Bosek i Damian Pławski Projekt numer: ESF01-2013 – 1 – PL1 – LEO01 – 37042 „Uczniowie z Malborka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Standard obsługi to podstawa sukcesu Prezentacja: Daria Bosek i Damian Pławski Projekt numer: ESF01-2013 – 1 – PL1 – LEO01 – 37042 „Uczniowie z Malborka."— Zapis prezentacji:

1 Standard obsługi to podstawa sukcesu Prezentacja: Daria Bosek i Damian Pławski Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – „Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością” Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”, realizowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działania Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się prze całe życie.

2 Nasz staż zawodowy odbywaliśmy w dziale gastronomicznym hotelu Holiday Inn Heathrow. Bliskość lotniska oraz znana marka, codziennie przyciągały do tego obiektu wielu gości. Na brak pracy nigdy nie narzekaliśmy, bo w hotelu naprawdę wiele się działo.

3 zaczynała się krótkim przejazdem autobusem lini 186 z Harrow and Weladstone do Harrow on the Hill, skąd metrem jechaliśmy do Uxbridge.

4 Tam przesiadaliśmy się na autobus linii 222 i jechaliśmy w kierunku Hanslow, wysiadając na przystanku The Plough w pobliżu hotelu.

5 Holiday Inn Heathrow to 4* obiekt, oferujący gościom 616 pokoi, 13 sal konferencyjnych, liczne udogodnienia dla gości biznesowych oraz rozbudowaną strefę relaksu z basenem, siłownią i jacuzzi.

6 Sercem hotelu była recepcja, z którą współpracowały wszystkie działy. To z recepcji najczęściej napływały informacje o większych zleceniach, zamówieniach specjalnych i usługach room service, jakie realizowaliśmy pracując w dziale gastronomicznym.

7 Z uwagi na bliskość lotniska i hałas związany z intensywnym ruchem samolotów, wszystkie okna w hotelu były dźwięko- szczelne.

8 Ważnym elementem funkcjonowania hotelu, była obsługa gości konferencyjnych. Pracując w kuchni, często przygotowywaliśmy dla nich pyszne lunche, przerwy kawowe i bufety z przekąskami.

9 trwała tylko 4 tygodnie… szkoda, że tak krótko. W tym czasie byliśmy pracownikami restauracji hotelowej, baru, pracowaliśmy w różnych działach kuchni i przy obsłudze konsumentów.

10 Pracowaliśmy od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00, z godzinną przerwą na lunch, który jedliśmy wspólnie z pozostałymi pracownikami hotelu. Bogate menu, jakie serwowano na codzienny lunch pracowników, bardzo nas zaskoczyło – wszystko było świeże i bardzo smaczne.

11 Podczas pierwszego tygodnia praktyk stopniowo wdrażaliśmy się do realizacji zadań. Nasi opiekunowie zapoznali nas z zasadami BHP. Poznaliśmy także sprzęty będące na wyposażeniu kuchni oraz nauczyliśmy się je bezpiecznie obsługiwać. Poznawaliśmy współpracowników, uczestniczyliśmy w odprawach i otrzymywaliśmy pierwsze zadania, które wykonywaliśmy pod nadzorem opiekunów.

12 Drugi tydzień wciągnął nas bez reszty. Wykonywaliśmy sałatki i przyprawialiśmy dania, tak umiejętnie, aby każdemu smakowały. Wiele czasu zajmowała nam obróbka wstępna – obieranie i krojenie. Wbrew pozorom to bardzo wymagające zajęcie, Uczyliśmy się również trudnych technik tranżerowania, filetowania i faszerowania.

13 W trzecim tygodniu stażu pod czujnym okiem kucharzy robiliśmy potrawy zgodnie z recepturami. Najwięcej satysfakcji sprawiła nam praca przy deserach. Swoje wyroby ustawialiśmy na sali konsumenckiej i prezentowaliśmy gościom.

14 W ostatnim tygodniu naszego stażu jak zawodowi kucharze realizowaliśmy zamówienia gości. Samodzielne przygotowywaliśmy całe potrawy zgodnie z recepturami. Dopracowywaliśmy techniki dekorowania potraw wydawanych dla konsumenta. Pracowaliśmy także na sali restauracyjnej podczas obsługi śniadań i lunchy. Planowaliśmy zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich wykonania oraz uczestniczyliśmy w ustalaniu menu.

15 Realizując staż mieliśmy również okazję pracować za barem. Przygotowywaliśmy gościom koktajle i drinki ze świeżych owoców, parzyliśmy kawę i herbatę.

16 Klienci mogli tu również zamówić wiele gatunków win i alkoholi niemal z całego świata

17 Przez cztery tygodnie zaprzyjaźniliśmy się z pracownikami, byli dla nas bardzo mili i serdeczni, okazywali cierpliwość i wyrozumiałość. Zaufali nam i powierzali odpowiedzialne zadania, uczyli samodzielności w ich realizacji. Dzięki naszym opiekunom oraz fantastycznej załodze bardzo dużo się nauczyliśmy, staliśmy się komunikatywni i otwarci na to co nowe. Wiemy jak pracuje się w grupie i nawiązuje dobre relacje z współpracownikami.

18 Poprawiliśmy także swój angielski, nie boimy się posługiwać tym językiem, a nauka w szkole stała się znacznie łatwiejsza. Udział w stażu sprawił, że dorośliśmy, jesteśmy bardziej dojrzali i odpowiedzialni. Przekonaliśmy się, że nasz zawód ma przyszłość w każdym kraju.


Pobierz ppt "Standard obsługi to podstawa sukcesu Prezentacja: Daria Bosek i Damian Pławski Projekt numer: ESF01-2013 – 1 – PL1 – LEO01 – 37042 „Uczniowie z Malborka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google