Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

 W Polsce przynajmniej raz w tygodniu z Internetu korzysta 98% dzieci i młodzieży w wieku 9- 16 lat;  37% łączy się z Internetem za pomocą telefonu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: " W Polsce przynajmniej raz w tygodniu z Internetu korzysta 98% dzieci i młodzieży w wieku 9- 16 lat;  37% łączy się z Internetem za pomocą telefonu."— Zapis prezentacji:

1

2  W Polsce przynajmniej raz w tygodniu z Internetu korzysta 98% dzieci i młodzieży w wieku lat;  37% łączy się z Internetem za pomocą telefonu komórkowego;  Z serwisów społecznościowych korzysta 60,4% internautów w wieku lat.

3  nauka – 81%  gry- 74%  filmy i klipy wideo- 83%  komunikatory- 61%  publikacja zdjęć- 38%  zamieszczanie wiadomości- 31%  kamery internetowe- 29%  dzielenie się plikami- 17%  prowadzenie blogów- 10%

4  18% internautów w wieku lat niedojada lub niedosypia z powodu Internetu;  35% zaniedbuje znajomych, rodzinę, naukę lub hobby;  32% czuje się nieswojo, kiedy nie może skorzystać z Internetu;  90% rodziców jest przekonanych, że ich dzieci nie otrzymywały złośliwych i przykrych wiadomości od rówieśników;  85% rodziców jest przekonanych, że ich dzieci nie otrzymywały wiadomości związanych z seksem;  70% rodziców, których dzieci spotkały się osobiście z kimś poznanym w sieci uważa, że do takiego spotkania nie doszło;  Tylko 8% dopuszcza do siebie myśl, że ich dziecko mogło mieć negatywne doświadczenia w kontakcie z Internetem.

5  24% kontaktuje się w sieci z nieznajomymi;  24% polskich dzieci miało kontakt z treściami propagującymi nienawiść, samobójstwo, samouszkodzenie, anoreksję i narkotyki;  17% dzieci otrzymało wiadomości z podtekstem seksualnym;  15% miało w sieci kontakt z materiałami jednoznacznie związanymi z seksem.

6  laptop/PC  telefon komórkowy  i Phone  i Pod  Tablet  Smart phone

7  Cyberprzemoc (ang. cyberbullying) to przemoc z użyciem nowych technologii. Do takich działań zalicza się m.in. wyzywanie, straszenie, poniżanie kogoś w Internecie lub przy użyciu telefonu, robienie komuś zdjęć lub filmów bez jego zgody, ich publikowanie i rozsyłanie lub podszywanie się pod kogoś w sieci. Charakterystyczną cechą cyberprzemocy, wyróżniającą ją od przemocy tradycyjnej, jest jej ciągłość trwania.

8  Ruch „Pro- ana”( porcelanowe motyle ) – styl życia polegający na dążeniu do doskonałości, która przejawia się głównie w dbaniu o zachowanie szczupłej (wychudzonej) figury. Promuje anoreksję, chociaż oficjalnie wspiera tylko dążenie do perfekcji.  Ruch „Pro- mia”- ideologia uznająca bulimię jako styl życia.  Sexting- przesyłanie treści o charakterze erotycznym, głównie swoich nagich lub półnagich zdjęć, za pomocą Internetu i telefonu komórkowego.

9  Child- grooming- uwodzenie dzieci. Pierwszy etap to zaprzyjaźnienie się i nawiązanie silnej relacji. Sprawca dąży do uzyskania bezwarunkowej kontroli nad dzieckiem i utrzymania kontaktu z nim w tajemnicy. Z czasem dorosły wprowadza tematykę erotyczną do rozmów i prezentuje materiały pornograficzne.

10  Stalking- uporczywe i powtarzające się nękanie, nagabywanie osoby za pomocą nowych technologii.  Hikikomori - ( syndrom wycofania społecznego)- zjawisko wywodzące się z Japonii, polega na odizolowaniu się od świata zewnętrznego i komunikowaniu się jedynie poprzez Internet.

11  Chat- roullette - strona internetowa, która losowo dobiera nieznane sobie osoby w celu przeprowadzenia rozmowy w formie prywatnego czatu.  Inne zagrożenia: udostępnianie danych (informacji osobistych, zdjęć itp.), strony zawierające treści szkodliwe ( obrazujące przemoc, nawołujące do samookaleczeń lub samobójstw, treści dyskryminacyjne), uzależnienie.

12  Zaniedbywanie nauki oraz codziennych obowiązków;  Występowanie niepokoju, rozdrażnienia czy gorszego samopoczucia przy próbie przerwania lub ograniczenia korzystania z Internetu oraz ustępowanie tych stanów z chwilą powrotu do Sieci.  Brak troski o własne zdrowie (brak snu, brak ruchu, nieregularne posiłki) i higienę osobistą;  Wyobcowanie z realnego świata;  Problemy w relacjach z ludźmi, unikanie kontaktu z ludźmi w świecie realnym, konflikty;  Rezygnacja z innych zainteresowań i przyjemności;  Trudności z koncentracją;  Problemy zdrowotne (pogorszenie wzroku, bóle głowy, niedożywienie, zaburzenia snu, zespół kanału nadgarstka, skrzywienia kręgosłupa);  Zaburzenia w sferze uczuć i emocji np. częste uczucie niepokoju, agresja.

13  Nazwać problem- porozmawiać z dzieckiem, powiedzieć mu co niepokojącego widzi w zachowaniu dziecka  Zdiagnozować sytuacje trudne, w których dziecko „sięga” po Internet ( wspólnie poszukać alternatywy dla spędzania czasu w sieci)  Ustalić harmonogram dnia  Ustalić zasady i etapy ograniczania korzystania z Internetu

14  Nagradzać sukcesy w ograniczaniu czasu spędzanego w sieci  Odłączyć Internet lub komputer, gdy dziecko korzysta w niego sposób zagrażający życiu lub zdrowiu  Wyjaśnić przyczyny tych ograniczeń  Kontakt z profesjonalistą

15  SAFERINTERNET.PL - promocja bezpiecznego korzystania z nowych technologii i Internetu wśród dzieci i młodzieży,  BENIAMIN.PL - jest programem zapewniającym bezpieczny dostęp do zasobów sieci Internet. Blokuje dostęp do stron, zgodnie z ustawieniami ustalonymi przez osobę nadzorującą komputer oraz ogranicza dostęp do wybranych funkcjonalności (m.in.: komunikatory, listy dyskusyjne, ściąganie plików z sieci, poczta , zarządzanie dostępem do serwisów video i społecznościowych).

16  Dyżurnet.pl - zespół konsultantów świadczących pomoc młodym internautom oraz ich rodzicom,  Helpline.org.pl – pomoc dzieciom i młodzieży w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa w Internecie.

17 Materiały dydaktyczne opracowane przez NASK i Fundację Dzieci Niczyje

18

19


Pobierz ppt " W Polsce przynajmniej raz w tygodniu z Internetu korzysta 98% dzieci i młodzieży w wieku 9- 16 lat;  37% łączy się z Internetem za pomocą telefonu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google