Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

11 zadań 1.Opracowanie i realizowanie programów nauczania w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego. 2.Stworzenie warunków do.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "11 zadań 1.Opracowanie i realizowanie programów nauczania w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego. 2.Stworzenie warunków do."— Zapis prezentacji:

1

2 11 zadań 1.Opracowanie i realizowanie programów nauczania w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego. 2.Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów. 3.Współpraca z rodzicami. 4. Modyfikowanie WSO. 5.Realizowanie celów i zadań wyznaczonych przez zespoły przedmiotowe. 6.Doskonalenie zawodowe nauczycieli. 7.Badanie osiągnięć dydaktycznych uczniów. 8.Organizowanie egzaminów maturalnych. 9.Organizowanie konkursów i olimpiad przedmiotowych i tematycznych. 10.Upowszechnianie informacji o osiągnięciach uczniów. 11.Ewaluacja działań dydaktycznych szkoły.

3 Uwzględniając wyniki testów na wejściu zmodyfikowano plany nauczania dostosowując je do aktualnych możliwości uczniów i profilu klasy. Na zakończenie pierwszego semestru opracowano i przedstawiono sprawozdania z realizacji programów nauczania oraz liczby zrealizowanych godzin z poszczególnych przedmiotów. Zadanie I Opracowanie i realizowanie programów nauczania w oparciu o obowiązującą podstawę programową

4 Poprawie uległy kompetencje nauczycieli w zakresie obsługi Dziennika elektronicznego r. odbyło się „Szkolenie instruktażowe dla użytkowników aplikacji UONET+”

5 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Liczne zajęcia pozalekcyjne m.in.: MAD (Janusz Klemens, Wioletta Piskała) „ABC dyplomacji” Czym jest dyplomacja? ( r.) Protokół dyplomatyczny( r.) XXVII SALON MŁODOPOLSKI-Solidarność przez małe „s” ( r.) Wykład „Rosja: imperium czy państwo narodowe?” profesora Nikołaja Pietrowa Warsztaty „Nasz „Bliski Wschód” – Litwa, Białoruś, Ukraina”;

6 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Edukacja medialna (Mariola Rautenberg, Grażyna Chrapczyńska) Zorganizowano zajęcia z edukacji filmowej przeprowadzone przez zaproszonego edukatora (w I semestrze odbyły się dwa spotkania, w pierwszym wzięło udział 13 uczniów z klas 1a, 1b, 1c i 2c, w drugim – 8 uczniów z klas 1b, 1c i 2c).

7 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Zajęcia promujące zdrowy styl życia: Bieg po Złote Jabłko 18 września 2014 r.

8 Bieg po złote jabłko

9 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Siatkówka dziewcząt – opiekun Jarosław Kovaćs 30 października 2014 r.Hala XX LO Drużyna dziewcząt (mecz z III LO) 7 listopada 2014 r.Hala XX LO Drużyna dziewcząt (mecz z ZSGH) 20 listopada 2014 r.Hala XX LO Drużyna dziewcząt (mecz z CKZiU nr 2) 4 grudnia 2014 r.Hala CKZiU nr 2 Drużyna dziewcząt (mecz z XX LO) 12 grudnia 2014 r.Hala CKZiU nr 2 Drużyna dziewcząt (mecz z IV LO)

10 Siatkarki „siódemki”

11 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Futsal (halowa piłka nożna 5-osobowa) – opiekun Bogdan Wolf 31 października 2014 r. Hala ZS Morskich Drużyna chłopców (mecz z ZS Morskich) 5 listopada 2014 r. Hala ZS Morskich Drużyna chłopców (mecz z V LO) 7 listopada 2014 r. Hala ZS Morskich Drużyna chłopców (mecz z ZS Energetycznych) 12 listopada 2014 r. Hala ZS Morskich Drużyna chłopców (mecz z XIX LO) 14 listopada 2014 r. Hala ZS Morskich Drużyna chłopców (mecz z II LO)

12 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Football (piłka nożna 11-osobowa) – opiekun Bogdan Wolf 24 września 2014 r. Stadion GOKF Drużyna chłopców (mecz z VIII LO) 26 września 2014 r. Stadion GOKF Drużyna chłopców (mecz z OSS) 2 października 2014 r. Stadion GOKF Drużyna chłopców (mecz z ZSGH) 6 października 2014 r. Stadion GOKF Drużyna chłopców (mecz z XXIV LO)

13 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Indywidualne biegi przełajowe – opiekun Jarosław Kovaćs 23 września 2014 r. Stadion GOKF Drużyna dziewcząt i chłopców Sztafetowe biegi przełajowe – opiekun Jarosław Kovaćs 1 października 2014 r. Stadion GOKF Drużyna chłopców

14 Biegi przełajowe

15 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Bowling amerykański 17 grudnia 2014 r. Centrum Sportu i Rekreacji U7 Gdańsk chłopcy 18 grudnia 2014 r.Centrum Sportu i Rekreacji U7 Gdańsk dziewczęta

16 Bowling amerykański

17 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Zajęcia na siłowni w ramach lekcji wychowania fizycznego – opieka D. Kamińska, B. Wolf, J. Kovaćs 9 października 2014 r. „Premium fitness & gim” w galerii Tesco Gdańsk Klasa 3b 27 października 2014 r. „Premium fitness & gim” w galerii Tesco Gdańsk Klasa 3a 4 listopada 2014 r. „Premium fitness & gim” w galerii Tesco Gdańsk Klasa 2a 6 listopada 2014 r. „Premium fitness & gim” w galerii Tesco Gdańsk Klasa 3c

18

19 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów

20 Szkoła rozpoczęła współpracę z British Council Lektorzy British Council przeprowadzili w VII LO trzy lekcje w formie warsztatów: Halloween, Guy Fawkes Night, Święta Bożego Narodzenia. Uatrakcyjniły one zajęcia i poszerzyły wiedzę uczniów na temat zwyczajów w krajach anglojęzycznych. Zobligowały uczniów do używania wyłącznie języka angielskiego.

21 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Debaty oksfordzkie (Mariusz Wesołowski, Janusz Klemens): 15 października 2014 r. panel dyskusyjny „CODZIENNOŚĆ W CIENIU TERRORU. Okupacja niemiecka w Polsce ”. 5 grudnia 2014 r. pt.,,10 lat Polski w Unii Europejskiej ZYSK czy KOSZT ?” (VII LO i XV LO) 18 grudnia 2014 r. „Zdrowie na talerzu w zgodzie z piramidą żywienia – dieta wegetariańska czy dieta mięsna”.

22 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Podjęto współpracę z Goethe – Institut Polen (Kamila Szczepankiewicz). Z inicjatywy Instytutu odbyły się warsztaty języka niemieckiego dla uczniów klasy 2A – wizyta Deutsch Wagen Tour.

23

24

25 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Szkoła uczestniczy w konkursie „Aktywna szkoła-aktywny uczeń”. W ramach realizacji zadań przeprowadzono we wszystkich klasach lekcje wychowawcze na temat: „Negatywny wpływ osiągnięć technicznych XXI wieku na rozwój i kondycję zdrowotną młodzieży" (scenariusz lekcji wychowawczej przygotowała Agnieszka Juźwiak) Wykonano również gazetki informacyjne „Czy zdrowo żyjemy?”.

26 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Nawiązano współpracę z Clemens Brentano Szkoła Europejska z Lollar w Niemczech. Zaplanowano wspólną realizację trzech projektów edukacyjnych. (Anna Bałuta) Efektem będzie motywowanie i wspieranie uczniów w nauce języków obcych, promocja szkoły. Dzięki wymianie uczniowie znacznie poszerzą swoje kompetencje: poprawią sprawność mówienia, przełamią tzw. „barierę językową”, poznają młodych ludzi z różnych państw, ich zwyczaje, tradycje, mentalność.

27 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Wykorzystywano platformę edukacyjną Oxford English Online. Uczniowie klasy 3c rozwiązali 615 zadań z 8 działów tematycznych na platformie językowej Oxford English Online, osiągając wynik 75% dla grupy.

28 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Uczniowie brali liczny udział w zajęciach organizowanych przez wyższe uczelnie: r. – Salon Maturzystów r. – Pomorskie Dni Energii (klasa 3a),,Młodzieżowe Spotkania z Medycyną" na GUM (klasy 1c, 2b, 3c) Politechnika Gdańska: warsztaty w Akademickim Biurze Karier PG na temat planowania dalszego kształcenia, zwiedzanie gmachu PG (kasa 2a) r. – Warsztaty Akademickie COGITO ERGO SUM”,,Planowanie kariery – warsztaty" – Wyższa Szkoła Psychologii w Sopocie (klasa 2b)

29 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Uczestniczyli w warsztatach: r. – Warsztaty „Trzeźwa jazda” r. – Edukacja szkolna przeciwko wykluczeniu prawnemu.,,Urodziny Z. Herberta" – warsztaty zorganizowane przez Fundację Centrum Solidarności oraz Fundację im. Zbigniewa Herberta, wycieczkach: r. – wizyta w Domu Samotnej Matki w Matemblewie (uczniowie klas trzecich) r. – Rajd do Będomina dla uczniów klas pierwszych r. – dwudniowa wycieczka,,Kaszuby aktywnie"- klasa 2b, projekcjach filmowych: film „Bogowie” – kino Krewetka Gdańsk (klasy 1a, 3a) film „Miasto 44” – kino Krewetka Gdańsk (klasy 2a, 2b) Festiwal Filmów Dokumentalnych Niepokorni-Niezłomni-Wyklęci w Gdyni (klasa 1a)

30 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów Odbyły się liczne konkursy: Konkurs Fotograficzny YPEF,, Nasze Lasy" (I. Koch) XXXV Wojewódzki Turniej Wiedzy Ekologicznej (I. Koch) Finał X edycji konkursu na interpretację utworów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego pod nazwą „Kochajcie wróbelka…” (M. Rautenberg) – Karol Żuchowski z 2c – wyróżnienie Wielki Turniej Edukacji Medialnej (on-line) (M. Rautenberg) – Julia Smentek zakwalifikowała się do drugiego etapu Konkurs „Poznaj swoje prawa w pracy", dwoje uczniów zakwalifikowało się do etapu wojewódzkiego (K. Wałdoch) XXXIX Olimpiada Języka Angielskiego (B. Tubis, A. Juźwiak, A. Barszcz) KNOW AMERICA (B. Tubis) IX edycja międzynarodowego Konkurs informatycznego – „Bóbr” (udział wzięło 11 uczniów z klasy 2a i 3a – G. Socha).

31 Finał X edycji konkursu na interpretację utworów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego pod nazwą „Kochajcie wróbelka…” – Karol Żuchowski (klasa2c) wyróżnienie

32 Zadanie II Stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów W konkursach brali również udział sami nauczyciele. Nauczycielka języka niemieckiego Anna Bałuta zajęła II miejsca w ogólnopolskim konkursie (zorganizowanym przez Centrum Herdera UG w Gdańsku) na esej w języku niemieckim skierowanym do studentów, doktorantów, nauczycieli, lektorów.

33 Zadanie III Współpraca z rodzicami. W szkole działają: aktualizowana na bieżąco strona internetowa (G. Socha) dziennik elektroniczny Zorganizowano cztery spotkania z rodzicami, by na bieżąco informować o wynikach nauczania. Dla rodziców uczniów klas trzecich przygotowano prezentację o wynikach egzaminu maturalnego 2014 oraz próbnego egzaminu maturalnego z CKE. Odbyły się warsztaty nt.„Wpływu siedzącego trybu życia na zdrowie i kondycję młodego człowieka”. Wykład wygłosiła pani Aleksandra Niedzielska – z-ca dyrektora Ośrodka Promocji Zdrowia i Sprawności Dziecka w Gdańsku, koordynator europejskiego projektu HEPS (Healthy Eating and Physical Activity in Schools) – „Zdrowe Żywienie i Aktywność Fizyczna w Szkole”, wdrażanego w gdańskich szkołach w ramach programu „6,10,14 dla Zdrowia”.

34 Zadanie IV i V Modyfikowanie WSO oraz realizowanie celów i zadań wyznaczonych przez zespoły przedmiotowe. Zespoły przedmiotowe we wrześniu zaplanowały pracę na bieżący rok szkolny, sformułowały Przedmiotowe Systemy Oceniania dla poszczególnych przedmiotów. W styczniu liderzy przedstawili sprawozdania z wykonanych zadań. Wspólna praca w zespołach przedmiotowych wpłynęła na wymianę doświadczeń i wzrost świadomości na temat jakości własnej pracy.

35 Nauczyciele (23) uczestniczyli w zewnętrznych formach (59) doskonalenia: studia doktoranckie (1) studia podyplomowe (12) studia zaoczne (1) kursy (12) konferencje (8) warsztaty (9) szkolenia (21) seminarium (2) wykłady (3) Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli (WDN) - szkolenia rady pedagogicznej (7) Zadanie VI Doskonalenie zawodowe nauczycieli.

36 Mariola Rautenberg: szkolenie dla nauczycieli oraz edukatorów o edukacji medialnej zorganizowane przez Stowarzyszenie Arteria kurs „Analiza i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w podnoszeniu efektywności nauczania” zorganizowany przez niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli LUPA szkolenie „Sprawdzanie i ocenianie zadań na egzaminie maturalnym z języka polskiego w formule od roku szkolnego 2014/2015” zorganizowany przez CKE Grażyna Chrapczyńska Analiza i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w podnoszeniu efektywności nauczania” zorganizowany przez niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli LUPA Szkolenie „Stop Przemocy”

37 Zadanie VI Doskonalenie zawodowe nauczycieli. Justyna Firmanty: Egzamin maturalny z języka polskiego (OKUN) –,,Jak uczyć pisania rozprawki?" X 2014 r. Egzamin maturalny z języka polskiego (OKE) –,,Ustny egzamin maturalny 2015" XI 2014 r. Egzamin maturalny z języka polskiego (OKE) –,,Procedury egzaminu maturalnego z języka polskiego" XI 2014 r. Kamila Szczepankiewicz: Warsztaty „Matura Nowa formuła egzaminu z języka obcego nowożytnego – praca z tekstem” Szkolenie nt zapobiegania przemocy „Program Przeciwdziałania Przemocy – STOP” Szkolenie dla organizatorów polsko – niemieckiej wymiany młodzieży w ramach Polsko – Niemieckiej Współpracy Młodzieży Studia podyplomowe „Etyka dla nauczycieli”.

38 Zadanie VI Doskonalenie zawodowe nauczycieli. Iwona Koch: Matura z biologii 2015 Katarzyna Wałdoch: „Pierwsza pomoc w przygotowaniu do egzaminu maturalnego z geografii 2015". e-lerningowe warsztaty szkoleniowe „Wspomaganie ucznia w doskonaleniu umiejętności gospodarowania finansami z wykorzystaniem zasobów platformy". Matura z Geografii Anna Bałuta: Doszkalanie na egzaminatora maturalnego z języka niemieckiego. cykl warsztatów literackich prowadzonych przez profesorów uniwersyteckich, zorganizowanych przez Centrum Herdera UG w Gdańsku studia licencjackie na kierunku filologia angielska w Szkole Wyższej Ateneum w Gdańsku - III semestr Jadwiga Chudy: „Program Przeciwdziałania Przemocy-STOP", kurs a-learningowy „Biblioteka przyjazna uczniowi"

39 Zadanie VI Doskonalenie zawodowe nauczycieli. Grażyna Socha Szkolenie ”LoFi ROBOT„ (robotyka) Szkolenie Stop Przemocy Anna Winkler: Konferencja „ Analiza wybranych zadań maturalnych z poziomu podstawowego z lat w kontekście przygotowania uczniów do matury w roku Omówienie zmian w egzaminie maturalnym z matematyki od 2015 r. ze szczególnym uwzględnieniem zmian dotyczących egzaminu na poziomie rozszerzonym”. Konferencja „Matematyka w nieustannym rozwoju”. Kurs „ Analiza i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w podnoszeniu efektywności nauczania” Szkolenie „Sprawdzanie i ocenianie zadań na egzaminie maturalnym z matematyki w formule od roku szkolnego 2014/2015”

40 Zadanie VI Doskonalenie zawodowe nauczycieli. Jadwiga Mosakowska: -kurs „Konstruowanie programów naprawczych na podstawie analizy wyników egzaminów zewnętrznych” -warsztaty „Praktyczne kształcenie umiejętności w zakresie matematyki. Wykorzystanie i tworzenie informacji oraz wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji” - „Praktyczne kształcenie umiejętności w zakresie matematyki. Modelowanie matematyczne”. - warsztaty „Matura Nowa formuła egzaminu maturalnego z matematyki”. Jarosław Kovaćs i Bogdan Wolf: -kurs e-learningowy „Aktywna szkoła – aktywny uczeń”

41 Zadanie VI Doskonalenie zawodowe nauczycieli. Izabela Dułak: „Biblioteka przyjazna uczniowi” „Uzależnienia - co powinien wiedzieć każdy nauczyciel o stosowaniu substancji psychoaktywnych” Beata Tubis: Teach or not to teach grammar – no longer a dilemma’’ – wykład Oxford University Press, Analiza i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w podnoszeniu efektywności nauczania Szkolenie uzupełniające dla egzaminatorów maturalnych z języka angielskiego Aleksandra Barszcz: Szkolenie uzupełniające dla egzaminatorów maturalnych z języka angielskiego Karina Pomykała: Studia podyplomowe: Menadżerskie dla kadry kierowniczej oświaty – Politechnika Gdańska

42 Zadanie VI Doskonalenie zawodowe nauczycieli. Szkolenia Rady Pedagogicznej: Dziennik elektroniczny Szkolenie instruktażowe dla użytkowników aplikacji UONET+ Awans zawodowy nauczycieli „Mosty zamiast murów – sztuka komunikacji interpersonalnej” Praktyczne wykorzystanie wyników sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do planowania pracy.” „Uczniowie cudzoziemcy w polskiej szkole” „Program Przeciwdziałania Przemocy – STOP, Stowarzyszenie na rzecz rozwoju i integracji środowisk szkolnych BLIZEJ DZIECKA BHP

43 Zadanie VII Badanie osiągnięć dydaktycznych uczniów. Zespoły przedmiotowe opracowały testy dla klas pierwszych diagnozujące poziom wiedzy i stopień opanowania umiejętności przez uczniów. Na ich podstawie zmodyfikowano plany pracy z zespołami klasowymi oraz ustalono zajęcia dodatkowe z poszczególnych przedmiotów umożliwiające wyrównywanie braków. Dokonano analizy ilościowej i jakościowej wyników egzaminu maturalnego Wnioski i rekomendacje przedstawiono na Radzie Pedagogicznej. W grudniu 2014 r. przeprowadzono również próbny egzamin maturalny z CKE. Jego wyniki i wnioski do pracy z uczniami klas trzecich przedstawiono na Zebraniu z rodzicami 14 stycznia 2015 r. oraz Radzie Pedagogicznej 28 stycznia 2015 r. Próba wskazała obszary i zagadnienia wymagające jeszcze powtórzenia i przećwiczenia przed egzaminem majowym.

44 Zadanie VII Badanie osiągnięć dydaktycznych uczniów. Dokonano szczegółowej analizy śródrocznych wyników nauczania. Na ich podstawie sformułowano wnioski do dalszej pracy. W porównaniu z analogicznym semestrem w rokiem poprzednim nieznacznie obniżyła się średnia ocen (z 3,61na 3,46) oraz frekwencja (z 88,86% na 85,41%). Najwyższą średnią ocen wśród klas pierwszych uzyskała klasa 1a (3,59), drugich – 2b (3,48) i trzecich – 3c (3,55). Najwyższą frekwencję miały klasy pierwsze (86,6%).

45 Zadanie VIII Organizowanie egzaminów maturalnych 10 września 2014 r. odbyło się szkolenie w ramach spotkania z rodzicami uczniów klas trzecich, dotyczące terminów, procedur organizacji i przebiegu egzaminu maturalnego Dla uczniów klas trzecich systematycznie prowadzone są zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego zgodnie z przyjętym harmonogramem. Na lekcjach przedmiotowych nauczyciele wykorzystują przygotowane przez CKE arkusze maturalne, dostępne na stronie Nauczyciele języków obcych szczegółowo poinformowali uczniów klas trzecich o wymaganiach egzaminacyjnych oraz kryteriach oceniania na egzaminach ustnych z języka polskiego i języków obcych. Powyższy fakt odnotowano w dziennikach lekcyjnych. Informacje na temat zasad rekrutacji na uczelnie wyższe w Trójmieście są prezentowane na tablicy szkolnego doradcy zawodowego.

46 Zadanie VIII Organizowanie egzaminów maturalnych W grudniu 2014r. przeprowadzono próbny, pisemny egzamin maturalny z języka polskiego, matematyki i języków obcych: angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego oraz wybranych przedmiotów dodatkowych w zakresie rozszerzonym (języka polskiego, matematyki, fizyki, biologii, geografii, wos, historii). Arkusze egzaminacyjne przygotowane zostały przez Centralną Komisję Egzaminacyjne. Arkusze zostały sprawdzone przez nauczycieli – egzaminatorów, którzy dokonali również analizy wyników, opracowali wnioski i rekomendacje. Wyniki zostały przedstawione na radzie pedagogicznej i zebraniu z rodzicami. Uaktualniono Wewnątrzszkolną Instrukcję Organizacji i Przebiegu Egzaminu Maturalnego w roku 2015.

47 Zadanie IX i X Organizowanie konkursów i olimpiad przedmiotowych. Upowszechnianie informacji o osiągnięciach uczniów. Systematycznie na stronie szkoły, w gablotach szkolnych oraz kronice szkolnej umieszczane są informacje o sukcesach uczniów. Motywuje to do wytężonej pracy zarówno uczniów jak i nauczycieli. Wpływa też na dobrą współpracę z rodzicami, dumnych z osiągnięć swoich dzieci.

48 Zadanie XII Ewaluacja działań dydaktycznych szkoły. Wybrany obszar badania to: „Szkoła wspomaga uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”. Odbyło się spotkanie członków zespołu. Opracowano plan działania, przydzielono zadania i ustalono terminy realizacji poszczególnych etapów.

49 Wnioski i rekomendacje Pracę należy kontynuować w obecnym kształcie, gdyż przynosi ona wymierne efekty. Nadal należy pracować nad zwiększeniem frekwencji na zajęciach dodatkowych, zachęcać uczniów i starać się wpłynąć na nich motywująco. W drugim semestrze zalecane jest skupienie się na obecnych klasach drugich, gdyż w przyszłym roku zdają one nową maturę. Uczniów trzeba z nią zapoznać i ćwiczyć umiejętności wymagane na tym egzaminie. Motywować i mobilizować uczniów klas pierwszych do angażowania się w projekty i konkursy.

50 " Nauczyciel … to jedna z najbardziej wyjątkowych postaci na całym świecie, bo któż inny mógłby każdego dnia ofiarowywać to, co w nim najlepszego cudzym dzieciom?" DEANNA BEISSER " Nauczyciel … to jedna z najbardziej wyjątkowych postaci na całym świecie, bo któż inny mógłby każdego dnia ofiarowywać to, co w nim najlepszego cudzym dzieciom?" DEANNA BEISSER


Pobierz ppt "11 zadań 1.Opracowanie i realizowanie programów nauczania w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego. 2.Stworzenie warunków do."

Podobne prezentacje


Reklamy Google