Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przygotowane przez SGH Consulting.  Take your time - cel to wejście na Euro 2012 i przeczekanie kryzysu  Nie dla sieci: ◦ zajęte lokalizacje(centra.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przygotowane przez SGH Consulting.  Take your time - cel to wejście na Euro 2012 i przeczekanie kryzysu  Nie dla sieci: ◦ zajęte lokalizacje(centra."— Zapis prezentacji:

1 Przygotowane przez SGH Consulting

2  Take your time - cel to wejście na Euro 2012 i przeczekanie kryzysu  Nie dla sieci: ◦ zajęte lokalizacje(centra handlowe i dworce) ◦ trudna sytuacja sieci z powodu kryzysu ◦ sprzeczność sieci z rodzinną atmosferą

3  Casual dining, catering – tańsza oferta łatwiejsza do przetrwania w kryzysie  Lokalizacja: ◦ w pobliżu osiedli mniejszości wietnamskiej: uzyskanie wierniejszego odwzorowania klimatu oraz zabezpieczenie przed utrata klienta z powodu stosunkowo mało znanej nietradycyjnej kuchni ◦ w pobliżu centrów biznesowych: klient który ma pieniądze i bardziej ceni swój czas

4  Happy hours (lunche biznesowe)  Imprezy okolicznościowe (np. święta wietnamskie)

5 Otoczenie ekonomiczne Najważniejszymi wskaźnikami ekonomicznymi dla branży gastronomicznej są: dynamika wydatków konsumpcyjnych poziom bezrobocia inflacja stopy procentowe kurs złotego

6 Otoczenie ekonomiczne – obecna sytuacja Wzrost gospodarczy w 2010r wyniesie 2,7% PKB (według KE) Dynamika konsumpcji w tym roku wyniesie jedynie od 2-3% Bezrobocie osiągnie ok. 13% Inflacja na poziomie 2,5-3,5% Stopy procentowe bez znaczących zmian w 2010 roku. Szacowane kursy na grudzień 2010: 1USD = 2,66PLN 1EUR=3,88PLN

7 Otoczenie polityczno-prawne Głównymi przepisami regulującymi działanie placówek gastronomicznych są: Przepisy BHP Przepisy sanitarne Zasady wydawania koncesji na alkohol (DzU z 2007 r. nr 70, poz. 473) Ustawa antynikotynowa Przepisy te determinują koszty działalności gospodarczej, a także w przypadku dwóch ostatnich wpływają w znaczący sposób na liczbę potencjalnych klientów. Sytuacja polityczna Wietnamu, który pozostaje krajem komunistycznym, polepsza się, kraj ten otwiera się na kontakty handlowe. Nadal eksport tego kraju pozostaje stosunkowo niewysoki na poziomie 30 mld USD.

8 Socjokulturowe Zgodnie z badaniem PMR następujące zjawiska sprzyjały branży gastronomicznej w 2008 roku: zmiana przyzwyczajeń żywieniowych konsumentów, wynikająca z szybszego trybu życia Polaków, co związane jest z brakiem czasu i chęci do przygotowywania posiłków w domu, rosnąca liczba singli, nowe okazje do spędzania czasu poza domem - zakupy w centrach handlowych jako nowa okazja do korzystania z placówek gastronomicznych, a także ogólna tendencja spędzania coraz więcej czasu w tzw. trzecim miejscu, między domem, a pracą.

9 Socjokulturowe We własnym zakresie zbadaliśmy nastawienie mieszkańców Warszawy do kuchni azjatyckiej oraz rozpoznawalność kuchni wietnamskiej : 60% nie rozróżnia rodzajów kuchni azjatyckiej (z wyjątkiem sushi) 43% utożsamia kuchnię azjatycką z tanimi barami szybkiej obsługi Z pośród wszystkich badanych tylko 1 na 32 potrafiła prawidłowo określić cechy kuchni wietnamskiej Badanie zostało przeprowadzone na 32 osobowej grupie mieszkańców Warszawy. Zaleca się potwierdzenie uzyskanych rezultatów na reprezentatywnej próbie.

10 Wariant 1 „Szybki koniec kryzysu” Polska wychodzi z kryzysu i wkracza na ścieżkę wysokiego wzrostu gospodarczego, mistrzostwa Euro 2012 przynoszą rekordowe zyski w gastronomii, a model jadania poza domem upowszechnia się wśród Polaków, jednocześnie silna złotówka powoduje spadek cen produktów importowanych będących składnikami dań orientalnych. Wariant 2 „Zły czas dla kuchni orientalnej” Dzięki poprawie koniunktury światowej oraz mistrzostwom świata Euro 2012 Polska wychodzi z kryzysu gospodarczego już w 2013 roku i rozwija się spokojnie na poziomie 3-4% PKB rocznie. Niestety w wyniku przeinwestowania branży gastronomicznej w związku z Euro 2012 konkurencja na rynku jest bardzo silna, co wraz z podwyższonymi podatkami powoduje wzrost kosztów prowadzenia działalności. Słaba złotówka powoduje, że import wielu towarów jest nieopłacalny. Na dodatek Polacy nadal postrzegają kuchnię azjatycką jako „chińczyka” sprzedającego tanie dania oparte o ryż.

11 Wariant 3 „Głęboki kryzys” Polska wkracza w silny kryzys gospodarczy spowodowany przeciągającą się recesją w UE oraz pogłębionym przeinwestowaniem w Euro 2012, które okazuje się ekonomicznym fiaskiem. Spadek siły nabywczej konsumentów skłania ich do ograniczania wydatków, co powoduje kurczenie się rynku gastronomicznego. Najlepiej funkcjonują sieci fastfood i tanie bary. Z powodu powiększającej się dziury budżetowej rząd jest zmuszony radykalnie ciąć wydatki i zwiększyć podatki. Bezrobocie sięga 30% i zaczynają się typowe dla okresów wysokiego bezrobocia konflikty etniczne. Wariant 4 „Sprzyjająca stagnacja” Mistrzostwa Euro 2012 okazują się być jedynie niewielkim impulsem gospodarczym i Polska nadal znajduje się w gospodarczej stagnacji ze wzrostem gospodarczym 2% PKB. Rząd przeprowadza szereg reform mających na celu pobudzić gospodarkę. Koszty prowadzenia działalności gospodarczej spadają, a konkurencja nie jest zbyt silna dzięki naturalnej selekcji. Popularność kuchni azjatyckiej wśród zagranicznych kibiców przybyłych na mistrzostwa Euro 2012 daje początek nowej modzie na kuchnię azjatycką.

12 Groźba pojawienia się nowych konkurentów: przewiduje się spadek wartości sektora restauracji sieciowych w 2012 roku z 7 do 2 mln zł przy jednoczesnym wzroście sektora lokali niezależnych z 3,8 mln do 4,3 mln zł. (źródło: Euromonitor International) ekspansja dużych sieci zostanie wstrzymana, pojawi się więcej restauracji casual dining bariery wejścia na rynek zwiększą się z powodu kurczenia sie sektora Siła przetargowa dostawców: w Polsce są 2 firmy zajmująca się importem i eksportem produktów z Wietnamu, jednak kontakty handlowe z tym krajem będą się rozwijały, nie tylko ze względu na mniejszość wietnamską w Polsce, ale również na otwieranie się Wietnamu na handel międzynarodowy. restauracja w dużym stopniu polega na swoich dostawcach dlatego ich pozycja jest silna.

13 Siła firm z sektora Naszymi bezpośrednimi konkurentami będą duże restauracje sieciowe o międzynarodowym zasięgu i dobrze znane firmy na polskim rynku np. Sphinx. Kryzys osłabi wszystkie firmy z sektora sieciówek. Substytuty Największe zagrożeniem mogą być restauracje niesieciowe oferujące casual dining. Zgodnie z raportem to właśnie ich sektor urośnie do 2012 roku. Konsumenci Najprawdopodobniej liczba klientów fast-foodów wzrośnie ponieważ konsumenci nie będą chcieli rezygnować z jedzenia poza domem, dodatkowo zwiększy się liczba osób pracujących długo i jedzących poza domem. To wszystko zajdzie przy niezmienionym poziomie wydatków na posiłki poza domem i wzroście zainteresowania lokalami casual dining.

14 Fast foody (KFC, Mc Donald’s, Burger King, Nord Fish) Zielone fast foody (Fresh Point, Greenway, Subway) Pizzerie (Pizza Hut, Da Grasso, Dominium, La Torre, Presto Pizzeria, Telepizza, Parma, Pizza Marzano) Kebaby (Al-Farana, Alibaba, Ankara, Efes, Grill Bar Egipt, Habibi, Kebab Bar Lussi, Luksor, Suad, Wiatrak Kebab) Restauracje casual (BIM, Maharaja, Tortilla Factory, Trattora Italia, Va bene, Pierogarnia, Zapiecek, Tukan Salad Bar, Binh minh, Marak, Podniebny barek, Sphinx) Restauracje premium (China Town, 77 sushi, Akasaka, Akashia, Sensi Sushi, Firley Restaurant’s, Restauracja Roma)

15

16 Cena Jakość jedzenia Jakość obsługi Przyjazność dla rodzin z dziećmi Przyjazność dla klienta biznesowego Różnorodność dań Zdrowotność Orientalność wystroju Edukacyjność Eksperymentalność

17

18

19

20

21 Nazwa konkurenta Obsługiwany segment StrategiaŹródło przewagi/ kluczowa kompetencja TGI Friday’sZorganizowane grupy BiesiadnaAlkohol serwowany w dużych objętościach, linia Jack Daniel’s Grill Pizza HutEksperymentator zy Sezonowe pizzeOryginalne kompozycje wysokiej jakości dodatków 77 sushiPremium, Eksperymentator zy Orientalność w cenie premium Dania wyborne tak w smaku, jak i wyglądzie, przygotowywane na oczach klientów – zgodnie z japońską etykietą; moda na sushi China TownZorganizowane grupy Szeroki asortyment potraw, również z dowozem Wyższa (w stosunku do innych „chińczyków”) jakość, dowóz

22 Kryteriumprzedziały Rodzaj lokalu gastronomicznego/ Finansowe CasualKawiarnieFast foodPremium Oferowany rodzaj kuchni Tradycyjne polskie Amerykańska, fast food WłoskaOrientalna Aranżacja przestrzeni Brak prywatności (stołówka) Indywidualne miejsce (bar) Indywidualne stoliki Indywidualne pomieszczenia Sposób konsumpcji Indywidualny (dania dla pojedynczej osoby) Mieszany (część potraw wspólna) Wspólny

23 Profil klientaWartości oferowane klientowiStrategia RodzinaIntymność (indywidualne pomieszczenie)Wysoka jakość Wspólny posiłekWyróżnianie się Atrakcyjnie spędzony czasEfektywność sprzedaży EksperymentatorOryginalne potrawy wietnamskieWyróżnianie się Biznesowy – z klientemKomfort rozmowy (indywidualne pomieszczenia) Wysoka jakość PrestiżWyróżnienie się Biznesowy - lunch współpracowników Oferta lunch’owaEfektywność sprzedaży Lokalizacja przy biurowcach/ dowózEfektywność sprzedaży Integracja (wspólne potrawy)Wyróżnienie się

24


Pobierz ppt "Przygotowane przez SGH Consulting.  Take your time - cel to wejście na Euro 2012 i przeczekanie kryzysu  Nie dla sieci: ◦ zajęte lokalizacje(centra."

Podobne prezentacje


Reklamy Google