Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka 63 87-100 Toruń.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka 63 87-100 Toruń."— Zapis prezentacji:

1 Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka Toruń tel.: fax : Izba Celna w Toruniu

2 Program zasady komunikacji w praktyce sprzężenia zwrotne uczestników procesu audytu szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami wartość dodana audytu na przykładzie Izby Celnej w Toruniu

3 SCHEMAT KOMUNIKACJI Kto mówi? Co mówi? W jaki sposób mówi? Do kogo? Z jakim skutkiem? Zasady komunikacji w praktyce

4 NADAWCA KOMUNIKATU KODOWANIE (przekształcenie w symboliczną postać – język polski, alfabet morsa) KOMUNIKAT (zakodowana wiadomość) KANAŁ (fizyczne medium – powietrze, fale) DEKODOWANIE (przełożenie komunikatu na zrozumiałą formę) ODBIORCA (adresat komunikatu) INFORMACJA ZWROTNA szumy

5 Zasady komunikacji w praktyce Emocje.pptm Komunikacja niewerbalna

6 Zasady komunikacji w praktyce Podstawa skutecznej komunikacji: zgodność komunikatów werbalnych z niewerbalnymi. w sytuacji sprzeczności najczęściej za prawdziwy przyjmujemy komunikat niewerbalny. Największy problem z komunikacją to iluzja, że została ona osiągnięta – Geoge Bernard Shaw.

7 Zasady komunikacji w praktyce Bariery zewnętrzne i wewnętrzne: − różnice poglądów − różnice kulturowe − doświadczenia wychowawcze i osobiste − stereotypy − utrudnienia percepcyjne − zła interpretacja komunikatów − różne stany emocjonalne Nazwa Jednostki

8 UŁATWIENIA W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ Słuchanie i słyszenie to dwie różne sprawy! Słuchanie jest procesem aktywnym a słyszenie biernym! AKTYWNE SŁUCHANIE to umiejętność wpływająca na dobre zrozumienie rozmówcy Zasady komunikacji w praktyce

9 Wybrane techniki aktywnego słuchania: PARAFRAZOWANIE – jest to powtórzenie części wypowiedzi rozmówcy lub ujęcie jej własnymi słowami w celu potwierdzenia zrozumienia. Np. Z tego co mówisz, rozumiem, że… INFORMACJA ZWROTNA – FEEDBACK – przy jej pomocy tworzymy konstruktywną informację zwrotną. Pozwala na zweryfikowanie kompletności, rozumienia i sensu przekazu. Mów tak do bliźniego swego jakbyś chciał słyszeć siebie samego – Mirosław Oczkoś.

10 Zasady komunikacji w praktyce Komunikacja interpersonalna a cechy osobowościowe samoświadomość, okno Johari, kwadrat von Thuna, inteligencja emocjonalna EQ.ppt EQ.ppt okno.ppt KWADRAT VON THUNA.ppt

11 Sprzężenia zwrotne pomiędzy uczestnikami procesu audytu Nazwa Jednostki KIEROWNIK JEDNOSTKI AUDYTOR AUDYTOWANY Właściwością człowieka jest błądzić, Głupiego - w błędzie trwać. Cyceron

12 Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Przywództwo „Różnica pomiędzy kierowaniem a przewodzeniem to różnica pomiędzy sprawianiem, by inni coś robili a sprawianiem by inni chcieli to zrobić.”

13 Siatka kierownicza orientacja na ludzi styl demokratyczny 9.9 styl partycypacyjny 5.5. styl zrównoważony 1.1 styl bierny 9.1 styl autokratyczny 1 9 orientacja na zadania

14 Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Partnerstwo

15 Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Perswazja zasady wpływu.ppt

16 Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Negocjacje „Złote zasady” prowadzenia negocjacji oparto na zasadach (wg Fishera, Ury, Pattona): oddziel ludzi od problemów, skoncentruj się na interesach, a nie na stanowiskach, opracuj możliwości korzystne dla obu stron, nalegaj na stosowanie obiektywnych kryteriów.

17 Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Fazy procesu negocjacji: przygotowanie do negocjacji otwarcie rozmów przedstawienie propozycji kontrakt końcowy

18 Szczególna rola kierownika jednostki w budowaniu prawidłowej komunikacji z audytorami Jak motywować pracowników do efektywnej pracy? od ludzi, którymi kierujesz oczekuj tego, co najlepsze zauważaj potrzeby drugiego człowieka wysoko ustawiaj poprzeczkę doskonałości stwórz środowisko, w którym niepowodzenie nie oznacza przegranej okazuj uznanie i chwal osiągnięcia nagradzaj współpracę pozwalaj, by w grupie zdarzały się burze staraj się własną motywację utrzymywać na wysokim poziomie

19 Wartość dodana audytu na przykładzie Izby Celnej w Toruniu Pasja rodzi profesjonalizm Profesjonalizm daje jakość Jakość to luksus w życiu!


Pobierz ppt "Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka 63 87-100 Toruń."

Podobne prezentacje


Reklamy Google