Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA FilozofiaIdealizm.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA FilozofiaIdealizm."— Zapis prezentacji:

1 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA FilozofiaIdealizm i realizm; odwołanie do absolutnych, ponadczasowych i uniwersalnych wartości oraz możliwości poznania świata poprzez zmysły i rozumowanie Pragmatyzm – zmiana, proces i względność świata ludzkiego poznania

2 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA IdeologiaTransmisja kulturowaRomantyczna i progresywna

3 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Cel kształceniaAkceptacja swojego miejsca w życiu Poprawa jakości życia, wspomaganie demokracji

4 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Uczenie sięOpanowywanie zorganizowanego materiału nauczania (głównie faktów i poglądów) Kooperatywne rozwiązywanie problemów

5 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA ProgramZorganizowana, podzielona na przedmioty, hierarchicznie ustrukturyzowana wiedza odzwierciedlająca kulturalne dziedzictwo ludzkości Interdyscyplinarny, opierający się na doświadczeniach i zainteresowaniach ucznia

6 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Model nauczaniaPrzekaz wiedzy, modelowanie zachowań Bezpośrednie, fenomenologiczne, przez działanie; akcent na metodę

7 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Model ocenianiaOcenianie produktu (rezultatów) kształcenia, świadectwa, promocje Ocenianie formujące (systematyczne przekazywanie informacji zwrotnej dotyczącej sposobu pracy)

8 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Model wychowania Rygoryzm wychowawczyPodmiotowe traktowanie ucznia

9 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Model motywowania Zewnętrzny (kary i nagrody)Wspieranie motywacji wewnętrznej

10 PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA ZmianaInicjowana i sterowana z zewnątrzOd wewnątrz, od siebie, z pełnym podzielaniem przesłanek leżących u jej podstaw przez jej rzeczywistych realizatorów tzn. nauczycieli


Pobierz ppt "PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNASZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA FilozofiaIdealizm."

Podobne prezentacje


Reklamy Google