Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Alicja Suchorab Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Alicja Suchorab Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela."— Zapis prezentacji:

1

2 Alicja Suchorab

3 Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela

4 Janusz Korczak był jednym z pierwszych, którzy zatroszczyli się o podstawowe prawa dziecka. Do tych praw zaliczał:  prawo do miłości  prawo do bycia szanowanym  prawo do posiadania własnych tajemnic  prawo do samostanowienia  do własności  prawo do rozwoju  prawo do zabawy  prawo do pracy  prawo do sprawiedliwości Postawa Starego Doktora, jego pasja i życie są godne podziwu. Ale czy na pewno postać ta może być inspiracją i natchnieniem dla młodzieży – dla Was? Co tak naprawdę wiecie o Januszu Korczaku?.

5 Projekt nad którym pracujecie ma być próbą odpowiedzi na te pytania. Efekty waszych zadań będą dotyczyły życia i twórczości Janusza Korczaka, a będzie to:  Prezentacja multimedialna  Album  Konkurs wiedzy  Inscenizacja fragmentu twórczości  Ułożenie i zaprezentowanie piosenki  Mapa szkół im. Korczaka

6 ORGANIZACJA PRACY  Będziecie pracować w pięciu grupach.  Każda grupa będzie miała inne zadanie  Na początku ustalcie zakres działań i podzielcie się rolami.  W swojej drużynie wybierzcie lidera, który będzie kontaktował się z nauczycielem osobiście lub em CZAS REALIZACJI Każda grupa ma na wykonanie zadań 3 tygodnie

7 Na okres projektu stajecie się UCZNIAMI KORCZAKA I. grupa KORCZAKO- INTERNAUCIII. grupa KORCZAKO- KRONIKARZEIII. grupa KORCZAKO- ANKIETERZYIV. grupa KORCZAKO- AKTORZYV. grupa KORCZAKO- PIOSENKARZEVI. KORCZAKO- GPS

8 Grupa I. KORCZAKO – INTERNAUCI Wykonajcie prezentacje multimedialną o życiu, postawie i twórczości Janusza Korczaka opierając się o zasoby internetowe Prezentacja w Power Point powinna zawierać slajdów Wasza grupa liczy 4 uczniów wśród, których wybierzcie;.  lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem  googlarza – szuka informacji w internecie  grafika – dba o estetykę i poprawność prezentacji  prezentera- zaprezentuje pracę publicznie UWAGA Czas waszej publicznej prezentacji multimedialnej nie może przekraczać 10 minut..

9 Grupa II. KORCZAKO – KRONIKARZE Waszym zadaniem będzie wykonanie albumu o Janusz Korczaku. Praca powinna zawierać informacje biograficzne, fotografie, cytaty z twórczości pedagoga i lekarza. Wasza grupa liczy 4 uczniów wśród, których wybierzcie;.  lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem  googlarza – szuka informacji, materiałów w internecie, publikacjach  grafika – dba o estetykę i poprawność albumu  prezentera- zaprezentuje pracę publicznie UWAGA Czas waszej publicznej prezentacji albumu nie może przekraczać 10 minut.

10 Grupa III. KORCZAKO – ANKIETERZY Waszym zadaniem będzie przygotowanie konkursu wiedzy o Janusz Korczaku. Praca powinna zawierać pytania, zagadki, rebusy dotyczące życia, działalności pedagogicznej i literackiej naszego patrona. Wasza grupa liczy 4 uczniów wśród, których wybierzcie;.  lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem  googlarza – szuka informacji, materiałów w internecie, publikacjach  grafika – dba o estetykę i poprawność konkursu  prezentera- zaprezentuje pracę publicznie UWAGA Czas waszej publicznej prezentacji nie może przekraczać 10 minut.

11 Grupa IV. KORCZAKO - AKTORZY Projekt waszego zespołu zakłada przygotowanie fragmentu przedstawienia dotyczącego życia lub twórczości Korczaka Wasza grupa liczy 6-10 uczniów wśród, których wybierzcie;.  lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem  reżyser – wybiera scenariusz, przydziela role aktorom  kostiumolog – dba o kostiumy i scenografię  aktorzy- wystawiają przedstawienie UWAGA Czas waszej prezentacji przedstawienia nie może przekraczać 10 minut.

12 Grupa V. KORCZAKO - PIOSENKARZE Zespół ma za zadanie napisanie słów i muzyki do piosenki o Januszu Korczaku oraz zaprezentowanie swojej tworczości Wasza grupa liczy 4-6 uczniów wśród, których wybierzcie;.  lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem, dba o estetykę prezentacji  muzyka – pisze muzykę, wykonuje ją  tekściarza – pisze tekst  piosenkarza- śpiewa piosenkę UWAGA Czas waszej prezentacji przedstawienia nie może przekraczać 10 minut.

13 Grupa VI. KORCZAKO - GPS-owcy Wasza drużyna ma za zadanie odnalezienie polskich szkół imienia Janusza Korczakua oraz naniesienie wyników waszych poszukiwań na mapę. Efektem waszej pracy będzie tablica przedstawiająca mapę Polski z oznaczonymi szkołami. Wasza grupa liczy 4-6 uczniów wśród, których wybierzcie;.  lidera - kontroluje pracę całej grupy, kontaktuje się z nauczycielem, dba o estetykę prezentacji  detektywów GPS – poszukują szkół  grafików- projektują i wykonują mapę. UWAGA Czas waszej prezentacji nie może przekraczać 10 minut.

14  Janusz Korczak – Wikipedia, wolna encyklopedia Janusz Korczak – Wikipedia, wolna encyklopedia pl.wikipedia.org/wiki/Janusz_Korczak  Janusz Korczak. - Sciaga.pl Janusz Korczak. - Sciaga.pl › Liceum › BiografieLiceumBiografie  Janusz Korczak - YouTube Janusz Korczak - YouTube  Janusz Korczak – Wikicytaty Janusz Korczak – Wikicytaty pl.wikiquote.org/wiki/Janusz_Korczak  Król Maciuś Pierwszy – Wikipedia, wolna encyklopedia Król Maciuś Pierwszy – Wikipedia, wolna encyklopedia pl.wikipedia.org/wiki/Król_Maciuś_Pierwszy

15 OCENA wg skali tabeli ewaluacyjnejwg skali tabeli ewaluacyjnej Współpraca całej grupy Sposób zaprezentowania na forum Estetyka i jakość pracy Poprawność merytoryczna pracy CO WPŁYWA NA OCENĘ

16  Janusz Korczak jak postać z jego bajki -Król Maciuś I przyznawał dzieciom prawo do wypowiadania się we własnym imieniu, ale jednocześnie uczył je odpowiedzialności, samodzielności, tolerancji i partnerstwa.  Mam nadzieję, że projekt ten pobudził waszą wyobraźnię i zachęcił do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytanie- dlaczego Janusz Korczak nazywany jest przyjacielem dzieci.

17  WebQuest może być wykorzystany jako projekt gimnazjalny, sposób realizacji dnia patrona, Dnia Korczaka,  Może być także ciekawą lekcją wychowawczą, języka polskiego czy zajęć artystycznych  W zależności od poziomu wymagań może zostać zrealizowany w szkole podstawowej, gimnazjum, czy średniej. POWODZENIA !


Pobierz ppt "Alicja Suchorab Wprowadzenie Zadania Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela."

Podobne prezentacje


Reklamy Google