Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka"— Zapis prezentacji:

1 Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka
Epoka e-czytelnictwa. Bibliotekarstwo w obliczu nowych wyzwań, Opole

2 czym jest e-prasa? Zgodnie z regulaminem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. E-wydanie jest to elektronicznie rozpowszechniana wersja, przynajmniej jednej mutacji, kontrolowanego tytułu prasowego, zawierająca ten sam w formie i treści materiał redakcyjny i reklamy co wersja drukowana. (..) Materiał redakcyjny w wersji elektronicznej może być dodatkowo rozszerzony, a reklamy mogą być zaadaptowane w sposób pozwalający na wykorzystanie możliwości medium elektronicznego. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem. Mutacje cyfrowe to aplikacje na odpowiednie platformy iOS, Android (np. Newsweek, Polityka) lub z przeznaczeniem na czytniki – w formatach *.mobi (Kindle) i *.epub. oraz wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia.

3 postrzeganie różnic między prasą cyfrową a drukowaną
Diagnoza społecznych zachowań czytelniczych w obrębie prasy drukowanej i cyfrowej – październik 2013

4 formy e-prasy Diagnoza społecznych zachowań czytelniczych w obrębie prasy drukowanej i cyfrowej – październik 2013

5 gdzie ludzie czytają e-prasę?
Diagnoza społecznych zachowań czytelniczych w obrębie prasy drukowanej i cyfrowej – październik 2013

6 sprzedaż e-prasy Diagnoza społecznych zachowań czytelniczych w obrębie prasy drukowanej i cyfrowej – październik 2013

7 dzienniki

8 tygodniki opinii

9 rodzaj treści, za które czytelnicy są skłonni płacić
Diagnoza społecznych zachowań czytelniczych w obrębie prasy drukowanej i cyfrowej – październik 2013

10 kto czyta prasę w Internecie?
Diagnoza społecznych zachowań czytelniczych w obrębie prasy drukowanej i cyfrowej – październik 2013

11 sposoby sprzedaży

12 gdzie kupują e-prasę? Diagnoza społecznych zachowań czytelniczych w obrębie prasy drukowanej i cyfrowej – październik 2013

13 problemy e-prasy w Polsce
brak skłonności do płacenia za treści w Internecie technologia – brak zunifikowanego systemu urządzeń i formatów plików (laptopy, smartfony, tablety, czytniki) słaba informatyzacja społeczeństwa i dostęp do Internetu – np. e-wydania Angory, Gościa Niedzielnego czy Wiadomości Wędkarskich cena w tym pełny VAT – 23 % na wydania cyfrowe fizjologia i przyzwyczajenie czytelnicze – urządzenia świecą w oczy co męczy długość życia wersji papierowej – dzienniki, tygodniki, miesięczniki

14 prognozy i perspektywy
Z badań Biblioteki Narodowej wynika że wzrosła liczba Polaków (o 9% z 32 do 41) , którzy w ciągu ostatniego roku nie czytali żadnej książki, ale jednocześnie w ciągu ostatniego miesiąca zapoznali się z co najmniej trzystronicowym tekstem. Zwiększanie liczby ludzi, którzy czytają dłuższe teksty ale jednocześnie unikają książek, może świadczyć o rosnącej roli tygodników i miesięczników, ale także dodatków typu Duzy Format czy Wysokie Obcasy (te właśnie stały się miesięcznikiem). Co ciekawe dane te mogą wskazywać na rosnącą popularność książek reportażowych, jako przyjaźniejszych dla czytelnika.

15 zainteresowanie zakupem – deklaracje czytelników
Diagnoza społecznych zachowań czytelniczych w obrębie prasy drukowanej i cyfrowej – październik 2013

16 Dziękuję za uwagę. Děkuji za vaši pozornost. Ďakujem za vašu pozornosť
Dziękuję za uwagę. Děkuji za vaši pozornost. Ďakujem za vašu pozornosť. Danke für Ihre Aufmerksamkeit.


Pobierz ppt "Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka"

Podobne prezentacje


Reklamy Google