Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JAK POBUDZIĆ I WYCISZYĆ SWOJE CIAŁO Ćwiczenia pobudzające i relaksujące środy godzina 7.00 rano.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JAK POBUDZIĆ I WYCISZYĆ SWOJE CIAŁO Ćwiczenia pobudzające i relaksujące środy godzina 7.00 rano."— Zapis prezentacji:

1 JAK POBUDZIĆ I WYCISZYĆ SWOJE CIAŁO Ćwiczenia pobudzające i relaksujące środy godzina 7.00 rano

2 Żaba na łuku POZYCJA ŻABY Pozycja ta pomaga uelastycznić nogi, szczególnie kolana, rozciąga mięśnie czwórgłowe ud oraz mięśnie iliopsoas i jednocześnie wzmacnia ramiona.

3

4

5 POZYCJA RYBY Jest to skłon do tyłu, silnie otwierający klatkę piersiową i szyję. Wymaga pewnej giętkości w kręgosłupie piersiowym. Osoby z problemami szyjnymi muszą być ostrożne, ponieważ szyja jest tu mocno zgięta, gdy czubek głowy opiera się o podłogę.

6

7

8 POZYCJA ŻÓŁWIA W tych pozycjach plecy przypominają skorupę żółwia. Rozciągają one dolną część pleców, tonizują organy jamy brzusznej, otwierają biodra i uspokajają system nerwowy.

9

10

11 POSTAWA MOSTU W tej pozycji ciężar ciała spoczywa całkowicie na czubku głowy i stopach, a nogi oraz tułów tworzą most. Ponieważ na kręgosłup piersiowy wywierany jest tu silny nacisk, nie powinny wykonywać pozycji osoby mające problemy z tą częścią ciała lub z osłabionym kręgosłupem.

12

13

14 ROZCIĄGANIE BOKÓW Ta pozycja angażuje mięśnie ud i pobudza wewnętrzną stronę nóg od pachwiny aż do dołu, do kostek. Większość z naszych codziennych ruchów to proste ruchy do przodu i do tyłu, rzadziej zdarzają się skłony na boki. Wykorzystajmy rozciągania na boki, aby rozwinąć,,boczne” myślenie.

15

16

17

18 ROBILIŚMY RÓWNIEŻ INNE POZYCJE… POZYCJA ORŁA Ta stojąca pozycja równowagi wzmacnia kostki i świetnie rozluźnia napięcie w barkach. Pozycje równowagi dają poczucie stabilności i są szczególnie korzystne w sytuacji, gdy czujemy się zestresowani.

19 POZYCJA ŚWIERSZCZA Pozycja ta wzmacnia szczególnie mięśnie dolnej części pleców, otwiera klatkę piersiową, poprawia oddychanie i relaksuje umysł.

20 AUTOR: JOANNA BAŁULIS


Pobierz ppt "JAK POBUDZIĆ I WYCISZYĆ SWOJE CIAŁO Ćwiczenia pobudzające i relaksujące środy godzina 7.00 rano."

Podobne prezentacje


Reklamy Google