Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ile możemy zaoszczędzić na CNG? Na podstawie Supertestu Ekonomii 2010 i 2011 Testów redakcyjnych Portalu cng.auto.pl Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ile możemy zaoszczędzić na CNG? Na podstawie Supertestu Ekonomii 2010 i 2011 Testów redakcyjnych Portalu cng.auto.pl Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz."— Zapis prezentacji:

1 Ile możemy zaoszczędzić na CNG? Na podstawie Supertestu Ekonomii 2010 i 2011 Testów redakcyjnych Portalu cng.auto.pl Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym

2 Przedstawienie organizacji zajmujących się CNG w Polsce Stowarzyszenie NGV Polska -Zrzeszenie podmiotów zainteresowanych rozwojem rynku CNG w Polsce -Powołane do życia w 2001 roku -W 2010 roku zmiana zarządu, wyznaczenie nowych celów i planów Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Portal i Forum cng.auto.pl - Największy portal o gazie ziemnym dla pojazdów w Polsce - Promocja paliwa w mediach oraz na wydarzeniach - Kreowanie pozytywnego wizerunku CNG stałych użytkowników

3 Ile możemy zaoszczędzić na CNG Podstawy teoretyczne Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym  Dane laboratoryjne  Dane katalogowe

4 CNG vs LPG vs diesel vs benzyna Porównanie spalania Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym

5 CNG vs LPG vs diesel vs benzyna Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Koszty eksploatacyjne (dane katalogowe) VW Caddy Fabryczna instalacja CNG i LPG

6 CNG vs LPG vs diesel vs benzyna Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Koszty eksploatacyjne (dane katalogowe) Mercedes Sprinter Fabryczna instalacja CNG i LPG

7 Ile możemy zaoszczędzić na CNG Podstawy praktyczne Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym  VII Supertest Ekonomii 2010  VIII Supertest Ekonomii 2011  Testy redakcyjne cng.auto.pl

8 Początki CNG w Superteście Ekonomii Supertest Ekonomii 2009 Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Występ Fiata Pandy 1.2 CNG - Spalanie: 4,54 m3/100 km - Koszt przejechania 100 kilometrów (CNG): 9,53 zł ( ) 12,08 zł ( ) - II miejsce w klasyfikacji ‘Tani w eksploatacji’ – 60 groszy/ 1 kilometr

9 Gazowa ofensywa Supertest Ekonomii 2010 III SEMINARIUM REGIONALNEJ PLATFORMY STRATEGICZNEJ Warszawa 19 lipca 2011 L.p.Marka i modelKoszt 100 km L.p.Marka i modelKoszt 100 km 1.Opel Zafira 1.6 (CNG)10,3911.Citroen C3 1.6 (diesel) Opel Astra 1.6 (CNG)10,7512.Honda Insight (hybryda)20,16 3.VW Touran 2.0 (CNG)13,0013.Honda CR-Z (hybryda)21,43 4.VW Caddy 2.0 (CNG)13,3014.BMW 330d (diesel)24,19 5.Toyota Prius 1.8 (hybryda)15,1215.Chevrolet Spark 1.2 (benzyna)24,30 6.Skoda Octavia 1.6 (diesel)15,3216.Iveco Daily 3.0 (CNG)28,91 7.VW Polo 1.2 (diesel)15,4617.Ford Focus 1.6 (benzyna)33,91 8.Fiat Multipla 1.6 (CNG)15,4818.Ford Focus 1.6 (benzyna)34,29 9.Fiat (diesel)16,3019.Infiniti FX 50 (benzyna)46,06 10.Skoda Fabia 1.6 (diesel)16,5320.Tedom C12G (CNG)74,55

10 Czołówka klasyfikacji generalnej Supertest Ekonomii 2010 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września Opel Zafira CNG 4,26 m3/100 km 9,46 zł/100 km 2. Opel Astra CNG 4,82 m3/100 km 10,70 zł/100 km 3. VW Touran EcoFuel 5,73 m3/100 km 12,72 zł/100km 4. VW Caddy EcoFuel 5,82 m3/100km 12,92 zł/100km

11 Tedom C12G (CNG) Najtańszy ‘przewoźnik’ w drodze Tedom C12G (CNG) Silnik zasilany CNG pojemność 12 l moc 220 kW/2000 obr/min moment obrotowy 1200 Nm / obr/min Spalanie: 33,58 m3/100 kilometrów Koszt przewiezienia 1 pasażera na 100 km – 0,87 zł Koszt przejechania 100 kilometrów: - 74,55 zł ( VI 2010) - 89,65 zł ( V 2011) Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

12 Iveco EcoDaily Natural Power Najtańszy ciężarowiec w eksploatacji Iveco EcoDaily Natural Power 3.0 CNG Silnik zasilany CNG pojemność 3,0 l moc 100 kW/136 KM przy 1500 obr/min moment obrotowy 350Nm /1500 obr/min Spalanie: 12,60 m3/100 kilometrów Koszt przewiezienia 1m3 ładunku na 100 km – 1,44 zł Koszt przewiezenia 1 tony ładunku na 100 km – 13,14 zł Koszt przejechania 100 kilometrów: - 27,97 zł ( VI 2010) - 33,65 zł ( V 2011) Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

13 Andrzej Bagniewski w Oplu Zafira CNG Zwycięzca Supertestu Ekonomii 2010 Andrzej Bagniewski Opel Zafira A 1.6 CNG, 2003 rok Spalanie: 4,26 m3/100 kilometrów Koszt przejechania 100 kilometrów 9,46 zł ( VI 2010) 11,38 zł ( V 2011) Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

14 Obrona mistrzowskiego tytułu Supertest Ekonomii 2011 Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Opel Zafira EcoFlex Turbo 1.6 CNG, 150 KM Fiat Panda Natural Power 1.2 CNG, 52 KM VW Passat TSI EcoFuel 1.4 TSI CNG, 150 KM VW Caddy Life EcoFuel 2.0 CNG, 109 KM Mercedes Sprinter NGT 1.8 CNG, 156 KM Iveco Daily Natural Power 3.0 CNG, 136 KM

15 CNG – potwierdzenie dominacji Supertest Ekonomii 2011 III SEMINARIUM REGIONALNEJ PLATFORMY STRATEGICZNEJ Warszawa 19 lipca 2011 L.p.Marka i modelKoszt 100 kmL.p.Marka i modelKoszt 100 km 1.Fiat Panda (CNG)7,887.Mercedes Sprinter (CNG)13,11 2.Opel Zafira (CNG)8,228.AlfaRomeo MiTo (diesel)14,65 3.VW Passat (CNG)9,239.Fiat 500 (diesel)17,17 4.Skoda Octavia (diesel)9,7210.Peugeot 308 (diesel)17,89 5.VW Caddy (CNG)10,2211.Mitsubishi ASX (diesel)22,00 6.Fiat Doblo (CNG)10,2512.Iveco EcoDaily (CNG)25,28

16 Wojciech Morawiec w Fiacie Panda Zwycięzca Supertestu Ekonomii 2011 Wojciech Morawiec Fiat Panda 1.2 Natural Power Spalanie: 3,03 m3/100 kilometrów Koszt przejechania 100 kilometrów 7,88 zł (VI 2011) 8,05 zł ( IX 2011) Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

17 Mercedes Sprinter NGT test cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Mercedes Sprinter NGT km - przejechany dystans - 12,9 m3 - średnie spalanie na 100 km - Średni koszt przejechania 100 km 30,96 zł (XII 2010) 34,32 zł (IX 2011) - ciężkie warunki drogowe w czasie testu

18 Iveco Daily Natural Power test cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Iveco EcoDaily Natural Power 3.0 CNG km- przejechany dystans - 13,4 m3 - średnie spalanie na 100 km - Średni koszt przejechania 100 km 29,75 zł (V 2010) 35,64 zł (IX 2011) - Włączona klimatyzacja, cykl mieszany

19 Fiat Panda Natural Power test cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Fiat Panda Natural Power 1.2 CNG km - przejechany dystans - 6,4 m3 - średnie spalanie na 100 km - Średni koszt przejechania 100 km 14,20 zł (XI 2010) 17,02 zł (IX 2011)

20 VW Caddy EcoFuel test cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Volkswagen Caddy Furgon EcoFuel km - przejechany dystans - 7,15 m3 - średnie spalanie na 100 km - Średni koszt przejechania 100 km 15,00 zł (VII 2009) 19,02 zł (IX 2010)

21 Porównanie diesla z CNG Na podstawie Caddy EcoFuel i TDI Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 VW Caddy 2.0 EcoFuel vs 1.6 TDI - badania przeprowadził PIMOT w warunkach laboratoryjnych TDI - nowoczesna jednostka wysokoprężna, weszła do produkcji w 2009 roku EcoFuel – silnik na CNG pochodzący z 2006 roku Przejazd 100 kilometrów przy prędkości 120 km/h - Cena paliw: CNG – 2,63 zł/m3 | ON – 4,99/l - VW Caddy EcoFuel – 7,43 m3 | 20,35 zł - VW Caddy TDI – 4,99 l | 22,05 zł

22 Więcej CNG? Dodatkowe kryterium przy zamówieniach publicznych Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 W dniu 10 maja 2011 opublikowano Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów nr 559 Zawierające implementację Dyrektywy Unii Europejskiej 2009/33 Rozporządzenie wprowadza dodatkowe kryterium przy zamówieniach publicznych, na podstawie którego zamawiane pojazdy są oceniane również ze względu na zastosowany rodzaj zasilania oraz wielkość emisji szkodliwych związków: dwutlenku węgla, tlenków azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów. Zawarte zapisy faworyzują zastosowanie CNG do zasilania pojazdów.

23 Wykaz autobusów CNG w Polsce cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

24 Katalog autobusów – oferta producentów cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011

25 Źródło informacji o autobusach CNG! cng.auto.pl Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 autobusy.cng.auto.pl Specjalny serwis dedykowany -Wiadomości z rynku -Informacje o nowościach -Doniesienia o przetargach -Opisy zmian rynku autobusów CNG w Polsce

26 Dziękuję za uwagę! Karol Wieczorek Członek Zarządu Stowarzyszenia NGV Polska Administrator Portalu cng.auto.pl Tel.: Sprężony gaz ziemny paliwem przyszłości w lubelskim transporcie drogowym Lublin, 6 września 2011 Więcej informacji na


Pobierz ppt "Ile możemy zaoszczędzić na CNG? Na podstawie Supertestu Ekonomii 2010 i 2011 Testów redakcyjnych Portalu cng.auto.pl Lublin, 6 września 2011 Sprężony gaz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google