Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Richard Edelman Prezes & CEO, Edelman Wrzesień 2005.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Richard Edelman Prezes & CEO, Edelman Wrzesień 2005."— Zapis prezentacji:

1 Richard Edelman Prezes & CEO, Edelman Wrzesień 2005

2 Methodology Metodologia  Szóste doroczne badanie poziomu zaufania  1500 liderów opinii wysoki dochód, duże zainteresowanie mediami, sprawami gospodarczymi i politycznymi w Stanach Zjednoczonych - po 150 w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Brazylii, Kanadzie oraz Japonii w Chinach  25 - minutowy wywiad telefoniczny w grudniu 2004.

3 Firmy amerykańskie wykazują Deficyt Zaufania w Europie; w Chinach i Brazylii zjawisko to nie występuje Firmy azjatyckie i europejskie nie wykazują takiego deficytu Wniosek Pierwszy

4 Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Deficyt Zaufania Proszę powiedzieć, w jakim stopniu UFA Pan/Pani, że poniższe firmy działają tak, jak powinny… ?

5 Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Marki Amerykańskie Cenione w Krajach Rozwijających się Sorted by Chinese data

6 Za granicą nie występuje deficyt zaufania w stosunku do firm innych niż działających w USA Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05

7 Firmy Amerykańskie w Europie. Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05

8 Brak zaufania NIE jest wyłącznie wynikiem polityki zagranicznej Stanów Zjednoczonych. Jest odzwierciedleniem negatywnych postaw wobec amerykańskiej kultury i wartości Wniosek Drugi

9 Zaufanie do Firm według Kraju Pochodzenia 2005 Proszę powiedzieć, w jakim stopniu pan/pani UFA, że międzynarodowe firmy, których siedziby mieszczą się w następujących krajach działają jak powinny… ? Stany: najmniejsze zaufanie w Europie i Kanadzie, największe - w Chinach Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Stany Zjedn EuropaKanadaJaponiaChinyBrazylia %%% Stany Zjedn Z. Król Francja Niemcy Japonia Kanada Francja: najmniejsze zaufanie w Stanach Niemcy: największe zaufanie ogólnie Japonia: najmniejsze zaufanie w Chinach

10 Największy problem Stanów: z Wlk. Brytania i Francji Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Mniejsze Prawdopodobieństwo Zakupu Produktów wynikające z “Obecnego rządu/administracji” StanyKanada Z. Króles two FrancjaNiemcyJaponiaChinyBrazylia %%%% Administracja Busha/ Stany Zjednoczone Administracja Chiraca/ Francja Rząd Schroedera/ Niemcy Rząd Blaira/ Zjednoczone Królestwo Rząd Koizumi/ Japonia Rząd Martina/ Kanada Chiny: mniejsze prawdopodobieństwo zakupu japoń. produktów Stany i Wlk.Brytania: mniejsze prawdopodobieństwo zakupu franc. produktów

11 Mniejsze Prawdopodobieństwo Zakupu Produktów wynikające z “Tożsamości Kulturowej” Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Z Wlk. Bryt., Franc., Niem.: mniejsze prawdopodob. kupowania od Stanów StanyKanada Z. Król. FrancjaNiemcy Japoni a Chiny Brazyl -ia %%%% Stany Francja Niemcy Zjednoczone Królestwo Japonia Kanada Brazylia Stany: mniejsze prawdopodob. kupowania od Francji

12 Jakie są skutki deficytu zaufania? Sprzedaż amerykańskich produktów NIE spada, ale:  Problem z przyciąganiem talentów  Współpraca z rządem: Microsoft kontra Unia Europejska  Podatność na naciski w sytuacjach kryzysowych  Problemy globalne – outsourcing, ochrona własności intelektualnej, środowisko, handel, prywatność

13 Na całym świecie największe zaufanie wzbudzają firmy technologiczne Wniosek Trzeci

14 Zaufanie według dziedziny  Stany Zjednoczone  1. Technika i elektronika  2. Napoje bezalkoholowe  3. Motoryzacja  4. Produkty szybkozbywalne  5. Fast food  6. Żywność  7. Usługi finansowe  8. Organizacje pozarządowe  9. Farmacja  10. Energia  Europa  1. Technika i elektronika  2. Organizacje pozarządowe  3. Motoryzacja  4. Żywność  5. Produkty szybkozbywalne  6. Napoje bezalkoholowe  7. Farmacja  8. Fast food  9. Usługi finansowe  10. Energia Niskie Wysokie

15 Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Stany EuropaKanadaJaponiaChinyBrazyl. %%% Sony Microsoft Samsung *7282 Siemens *7079 Alcatel 19*4227*7*4940 IBM Technologia – Efekt Aureoli Dlaczego tak się dzieje? Technologia to przyszłość.

16 Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Technologia – Efekt Aureoli Dlaczego?  Technologia to przyszłość  Brak problemów takich jak: zanieczyszczenia (firmy paliwowe); otyłość (żywność, fast food, napoje bezalkoholowe); ceny leków (zdrowie)  Firmy postrzegane jako świetni pracodawcy  Charyzmatyczni światowi szefowie (CEO) (futuryści) -- Gates; Ellison; Jobs; Bezos

17 Organizacje pozarządowe to chlubny wyjątek Wniosek Czwarty

18 Organizacje pozarządowe to obecnie najbardziej wiarygodne instytucje na prawie wszystkich rynkach Wzrost potęgi organizacji pozarządowych w Stanach – obecnie numer jeden w dziedzinie zaufania W Europie były i w dalszym ciągu pozostają najbardziej godne zaufania Na równi z biznesem w Brazylii i Japonii; rośnie ich potęga w Chinach Potencjalni partnerzy w kwestiach środowiskowych

19 Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Zaufanie do Organizacji Pozarządowych Proszę powiedzieć, w jakim stopniu UFA pan/pani, że poniższe organizacje działają tak, jak powinny… ?

20 Zaufanie do Organizacji Pozarządowych: Stany Zjednoczone Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Pozarządowe Media Biznes Rząd

21 Zaufanie do Organizacji Pozarządowych: Europa Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Pozarządowe Media Biznes Rząd

22 Rozwiązywanie Problemów Globalnych: Środowisko i Outsourcing W jakim stopniu instytucje są odpowiedzialne za rozwiązywanie problemów… ? Biznes postrzegany jako odpowiedzialny za outsourcing w Stanach i Wlk. Bryt. Org. pozarządowe w równym stopniu odpowiedzialne za środowisko StanyKanadaZ.K.FrancjaNiemcyJaponiaChinyBrazylia %%%% Zanieczyszczenie środowiska Biznes Rząd Org. pozarządowe Outsourcing miejsc pracy za granicę Biznes Rząd Org. pozarządowe

23 Wszystkie media, tak jak polityka, funkcjonują lokalnie Wniosek Piąty

24 Najbardziej Wiarygodne Źródła Informacji Codziennych Które trzy źródła uważa pan/pani za najbardziej wiarygodne? StanyKanada Wlk. Bryt. Fran- cja NiemcyJaponiaChiny Brazyl- ia CNNCBCBBC Le Monde NTVNHKCCTVGlobo FOX Globe & Mail Times Radio France Int’l Der Spiegel Asahi Shimbun TVB Revista Veja MSNBCCNN BBC Radio Internet - ogólnie) ARDNikkei.net Internet (ogólnie) Jornal Nacional New York Times BBC Daily Telegraph TV - ogólnie FAZ Daily Yomiuri Sina.comGlobo TV Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05

25 W zależności od rynku występują znaczące różnice  TV to pierwsze źródło informacji — tworzy pierwsze wrażenie; Drukowane źródła informacji są najbardziej wiarygodne – informacja pogłębiona.  Internet wyłania się jako jedno z najbardziej wiarygodnych źródeł informacji

26 Pierwsze Źródło Informacji Do jakiego źródła zwraca się pan/pani w pierwszej kolejności w celu uzyskania wiarygodnych informacji? Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Sorted by U.S. data

27 Pierwsze Źródło Informacji: INTERNET ’04 a ‘05 Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Sorted by U.S. data Brazylia Chiny Europa Stany Zauważalny wzrost na rynkach rozwijających się i w Stanach

28 “Najbardziej Wiarygodne” Źródła Informacji Na ile wiarygodne, pana/pani zdaniem, są informacje o firmach pochodzące z poniższych źródeł? Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Sorted by U.S. data

29 Lekarze, pracownicy naukowi, pracodawcy to najbardziej wiarygodni przedstawiciele  “Lekarze i specjaliści służby zdrowia” to NAJBARDZIEJ wiarygodni przedstawiciele, ostry kontrast w stosunku do reputacji przedstawicieli przemysłu  Wiarygodność “przyjaciół i rodziny,” “zwykłych pracodawców” i “ludzi takich, jak ja” gwałtownie idzie w górę; obecnie porównywalna z wiarygodnością niezależnych ekspertów takich, jak „lekarze”  Szefowie korporacji (CEO) nie są tak wiarygodni Wniosek Szósty

30 “Najbardziej Wiarygodni” Przedstawiciele Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05Sorted by U.S. data

31 “Najmniej Wiarygodni” Przedstawiciele W trakcie wyrabiania sobie opinii o firmie, na ile wiarygodne byłyby informacje pochodzące od…? Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05Sorted by U.S. data

32 Wiarygodność Przedstawicieli Wzrost ważności “Kogoś takiego jak ja” Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05

33 Media, za które płaci konsument, a media, które płacą za dotarcie do konsumenta Z którym stwierdzeniem pan/pani bardziej się zgadza? Source: Edelman Annual Trust Barometer, Jan 05 Wniosek Siódmy

34 Zachowania korporacyjne wpływają na zaufanie: Zjawisko lokalne  „Filantropia korporacyjna” 1. miejsce w Stanach i Brazylii, ale ostatnie w Europie i przedostatnie w Chinach  “Słuchanie akcjonariuszy” 1. miejsce w Europie i Kanadzie  “Rozpoznawalne kierownictwo wysokiego poziomu” 1. miejsce w Chinach  “Dobry wizerunek w mediach” 1. miejsce w Japonii Wniosek Ósmy

35  W Europie występuje deficyt zaufania do firm amerykańskich  Firmy technologiczne i elektroniczne cieszą się dużym zaufaniem  Niezależni eksperci, pracodawcy, to najlepsi przedstawiciele: CEO nie są wiarygodni  Potrzeba dostosowania planów komunikacyjnych do miejsca/lokalizacji Kluczowe Wnioski

36 Dziękuję Państwu


Pobierz ppt "Richard Edelman Prezes & CEO, Edelman Wrzesień 2005."

Podobne prezentacje


Reklamy Google