Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski."— Zapis prezentacji:

1 1

2 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski

3 3 Agenda Pojęcie Zarządzania Wiedzą Zarządzanie wiedzą w procesie restrukturyzacji Cztery główne procesy związane z zarządzaniem wiedzą Jak informatyka może wspomagać procesy zarządzania wiedzą?

4 4 Zarządzanie wiedzą

5 5 Zasoby informacyjne w firmie Materialne: dokumentacja, "najlepsze praktyki" związane ze sprzedażą czy obsługą klienta, procedury firmowe, informacje o rynku i konkurencji, patenty i wyniki prac badawczo-rozwojowych (R&D), wszelka zawartość baz danych, hurtowni danych, raportów

6 6 Zasoby informacyjne w firmie Niematerialne: umiejętności, doświadczenie, indywidualna wiedza personelu, wiedza personelu na temat przebiegu projektów, współpracy grup projektowych, procesów zachodzących w firmie, nie utrwalone w żadnej formie informacje o firmie, konkurencji, rynku itd.

7 7 Co to jest Zarządzanie Wiedzą? Zarządzanie wiedzą to świadome i zaplanowane wykorzystanie kapitału intelektualnego pracowników i informacji zgromadzonych w firmie.

8 Zarządzanie wiedzą w procesie restrukturyzacji

9 9 Konsolidacja i ujednolicenie wiedzy Zapewnienie pracownikom równego dostępu do wiedzy Optymalizacja procesów restrukturyzacji – identyfikacja potrzeb i centrów kompetencji Narzędzie komunikacyjne dla kierownictwa

10 Wyzwania związane z Zarządzaniem Wiedzą

11 11 Problem Niewykorzystany potencjał ludzki Niewykorzystany potencjał zgromadzonych w firmie informacji – wiedza Trudność w zachowaniu, a następnie znalezieniu informacji Utracone korzyści

12 12 Rozwiązanie Technologia może być narzędziem wspomagającym zarządzanie wiedzą. Zarządzanie pełnym cyklem rozwoju wiedzy w firmie: –Nabywanie wiedzy, –Utrzymanie wiedzy, –Wyszukiwanie wiedzy, –Współpraca nieformalna

13 13 Wykorzystanie informatyki w zarządzaniu wiedzą

14 14 Sprawozdanie roczne Ocena Test Historia szkoleń Pracownicy Partnerzy Klienci..... Rozszerzone przedsiębiorstwo Stan aktualny Cel Zarządzanie wydajnością Opis stanowiska Cele osobiste Szkolenia tradycyjne Podręcznik/CBT WBTVCWspółpraca Luka Zarządzanie szkoleniami Zarządzanie zasobami magazynowymi Zarządzanie treściami szkoleniowymi VLEChat Grupy dyskusyjne Sprzężenie zwrotne - feedback Wykorzystanie informatyki w zarządzaniu wiedzą

15 15 Nabywanie wiedzy Cel Ocena Plan Uczenie Poprawa Cele firmy

16 16 Nabywanie wiedzy Zarządzanie wszystkimi rodzajami szkoleń: –e-learning, –szkolenia tradycyjne (z instruktorem), –blended learning, –klasa wirtualna Dostęp do katalogów szkoleń Tworzenie planów uczenia Pomiar postępów – w odniesieniu do wymagań Analiza potrzeb szkoleniowych Tworzenie katalogów i ofert Planowanie i rejestracja kursów i szkoleń Marketing i sprzedaż oferty szkoleń – wewnętrznie i na zewnątrz Raportowanie

17 17 Utrzymanie wiedzy Wielopoziomowy model kompetencyjny Dostęp do wymagań umiejętności i certyfikacyjnych zgodnych ze stanowiskiem, ocena luk Rozbudowany system ocen pracowników (samoocena, ocena przełożonego, ocena 360º) Zarządzanie certyfikacjami (ścieżki certyfikacyjne, recertyfikacje) Zarządzanie kompetencjami Analiza luk kompetencyjnych, automatyczna sugestia propozycji edukacyjnych

18 18 Wyszukiwanie wiedzy Wiedza skatalogowana i opisana metadanymi: –słowa kluczowe –autorzy –tematyka –wyszukiwanie pełnotekstowe Bazy szkoleń Bazy dokumentów Bazy wiedzy eksperckiej

19 19 Współpraca nieformalna Korzyści: współpraca, mentoring, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami, budowanie bazy wiedzy, organizacja samoucząca, Współpraca i wymiana informacji między uczestnikami danego szkolenia Podział na ekspertów i zwykłych uczestników

20 Łatwy dostęp przez WWW Wsparcie wszystkich form nauki Współpraca z gotowymi szkoleniami od czołowych producentów Integracja z systemami F&A i HRIS Wyszukiwanie wiedzy Współpraca nieformalna Zgodność z wymogami prawa Łatwa obsługa i administracja Nabywanie wiedzy Utrzymanie wiedzy Zarządzanie wiedzą: Funkcjonalność systemu zarządzania wiedzą

21 21 Referencje

22 22 Saba: Lider w wizji i wdrażaniu Gracze niszowi Zdolność realizacji Kompletność wizji Wizjonerzy WojownicyLiderzy Źródło: GartnerGroup 2003 E-Learning Magic Quadrant

23 23 VBA Przemysł Sektor Publiczny Sektor Finansowy Pozostali liderzy rynku Medyczny FBP IRS High Tech Usługi profesionalne Handel Saba – Referencje na świecie

24 24 Saba: Referencje w Polsce

25 25 Saba: Referencje w Polsce

26 26 Dziękujemy za uwagę! Maciej Łukawski


Pobierz ppt "1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google