Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mleczna droga na kawę… Kup Milkyway’a i ciesz się małą czarną w cenie 5 zł w lokalach Starbucks (za okazaniem paragonu).

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mleczna droga na kawę… Kup Milkyway’a i ciesz się małą czarną w cenie 5 zł w lokalach Starbucks (za okazaniem paragonu)."— Zapis prezentacji:

1 Mleczna droga na kawę… Kup Milkyway’a i ciesz się małą czarną w cenie 5 zł w lokalach Starbucks (za okazaniem paragonu).

2 Wyjdziemy gdzieś? Coraz chętniej wychodzimy na kawę z bliską osobą – połówką/przyjacielem, nawet w pojedynkę – jest to pewnego rodzaju prestiż – szczególnie w kawiarniach światowych takich, jak Starbucks. Jednak często bywa tak, że kawa w lokalach jest zbyt droga, szczególnie w połączeniu z ciastem, bądź innym smakołykiem. Wyjścia na kawę cieszą się popularnością również zimową porą, kiedy możemy spędzić czas poza domem, ogrzewając się przy gorącym napoju.

3 Gdzie tkwi problem? 1. Cena Milkyway’a jest niska, ale także jego gabaryty i wartość kaloryczna są nie duże. Baton przez to rzadziej brany jest pod uwagę w porównaniu z innymi konkurencyjnymi produktami. 2. Coraz częściej młodzi ludzie – studenci, licealiści wybierają kawy z automatów gdyż ceny są o wiele niższe w porównaniu z tymi w lokalach. 3. Konkurencyjność rynku kawy wzrasta, powstają nowe sieci (choćby Coffee Station). Takie marki jak Starbucks oprócz dodawania do oferty nowych, urozmaiconych napojów potrzebują również nowatorskich pomysłów na promocję.

4 Statystyki i cel promocji. Przeciętnie w Polsce wypija się 95 litrów kawy rocznie. Rynek kawy warty jest już ponad 5 mld zł i każdego roku jego wartość wzrasta o ponad 1 % (warto w niego inwestować). Wzrasta w dynamicznym tempie sprzedaż czekolady, której kategoria spożywcza plasuje się na 3 miejscu wielkości udziału sprzedaży (16 %) we wszystkich kategoriach spożywczych (zaraz po piwie i wódce). Promocja ma wpłynąć na uczucia potencjalnych konsumentów – zima, kawa, słodkości, bliska osoba, prestiż. Znane są przypadki, kiedy marka, jak np. Mastercard dzięki swojej kampanii reklamowej („…Mecz bejsbolowy z synem – bezcenne. Za wszystko inne zapłacisz kartą Mastercard…”) wpłynęła na uczucia osób mających z nią styczność i z pozycji odległej stała się liderem płatności kartą, wyprzedzając np. Visa.

5 Co na to konsumenci? 1. Ile razy pijesz kawę poza domem w ciągu miesiąca? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowa ny Ważne Nie pije kawy poza domem. 945,0 1-2.630,0 75,0 wiecej niz 3 razy w ciagu miesiaca 525,0 100,0 Ogółem20100,0 2. Czy piłeś/as kawę w lokalu Starbucks? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne Tak.945,0 Nie.1155,0 100,0 Ogółem20100,0 3. Czy uważasz ceny w lokalach Starbucks za wysokie? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne Tak.1575,0 Nie.525,0 100,0 Ogółem20100,0 4. Ile jesteś skłonny wydać najwięcej za filiżankę czarnej kawy poza domem? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne 3 - 4 zl15,0 5 - 6 zl1365,0 70,0 7 - 9 zl525,0 95,0 10+ zl.15,0 100,0 Ogółem20100,0 5. Czy jadłeś kiedyś batona Milkyway? CzęstośćProcentProcent ważnychProcent skumulowany WażneTak.20100,0 6. Czy uważasz polaczenie czarnej kawy oraz batona Milkyway za atrakcyjne? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne Tak.1680,0 Nie.420,0 100,0 Ogółem20100,0 7. Czy byłbyś skłonny zapłacić 6 zł za batona Milkyway i filiżankę czarnej kawy z lokalu Starbucks? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne Tak.1890,0 Nie.210,0 100,0 Ogółem20100,0 Ankieta została przeprowadzona z użyciem strony ebadania.pl na grupie 20 studentów (18-24 lat) Wyniki zaś zostały przeanalizowane przez program IBM SPSS Statistics, gdzie również powstały tabele.


Pobierz ppt "Mleczna droga na kawę… Kup Milkyway’a i ciesz się małą czarną w cenie 5 zł w lokalach Starbucks (za okazaniem paragonu)."

Podobne prezentacje


Reklamy Google