Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

D obra ścieżka… T o bezpieczna ścieżka… C zy tylko? Istotą dobrego projektu drogi dla rowerów jest jej f unkcjonalność !

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "D obra ścieżka… T o bezpieczna ścieżka… C zy tylko? Istotą dobrego projektu drogi dla rowerów jest jej f unkcjonalność !"— Zapis prezentacji:

1

2 D obra ścieżka… T o bezpieczna ścieżka… C zy tylko? Istotą dobrego projektu drogi dla rowerów jest jej f unkcjonalność !

3 3 W 1993 roku w Holandii został wydany podręcznik "Sign Up For The Bike" - program pięciu wymogów CROW. W 1999 roku został wydany przez PKE „Podręcznik projektowania przyjaznej dla rowerów infrastruktury – Postaw na Rower”, w którym przedstawione jest 5 podstawowych wytycznych projektowania infrastruktury rowerowej. spój n ość bezp o średność w ygoda atrakcyjno ść bez pieczeństwo Wymogi te są powiązane z konkretnymi, mierzalnymi parametrami, pozwalającymi na zobiektywizowaną ocenę projektu lub istniejącej infrastruktury. Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

4 DLA PORÓWNANIA: W POLSCE JEST PONAD 9 TYS. KM DRÓG ROWEROWYCH, W CZECHACH JEST PONAD 37 TYS. KM DRÓG ROWEROWYCH 4

5 BO NIKT NIE TRAKTUJE ŚCIEŻEK ROWEROWYCH POWAŻNIE… 5 Dlaczego infrastruktura rowerowa jest traktowana jako droga drugiej kategorii ? Kierowcy nie traktują ich poważnie Piesi nie traktują ich poważnie Rowerzyści nie traktują ich poważnie Eksperci zarządzania ruchem nie traktują ich poważnie Budowniczy dróg i ulic nie traktują ich poważnie Firmy budowlane nie traktują ich poważnie Nikt nie traktuje ich poważnie… BRAK BEZPIECZEŃSTWA

6 6 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014 Bezpieczeństwo na ścieżce rowerowej Co stanowi zagrożenie dla rowerzysty? Niewłaściwa nawierzchnia TAK I nni uczestnicy ruchu drogowego TAK B rak ciągłości sieci ścieżek rowerowych TAK 3 razy TAK !!!

7 ZDARZENIA Bełchatów 3-6 czerwiec 2014 7

8 8 Zadowolenie mieszkańców jest wprost proporcjonalne do komfortu/standardu życia. Jednym z wyznaczników standardu jest rozwój m.in. infrastruktury rowerowej. Ścieżki rowerowe, ich popularność i dostępność przynosi dużo korzyści: mniejsze zanieczyszczenie powietrza lepsza kondycja oszczędność nawierzchni zmniejszenie ruchu samochodowego mniejsze korki oszczędność paliwa i urzędnik pojedzie na rowerze… m.in. w Łódź, Gdańsk, Warszawa

9 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014 9 OPINIE ANKIETOWANYCH

10 10 Porównanie zużycia energii i dostępnego na rowerze obszaru w zależności od rodzaju nawierzchni NawierzchniaWłaściwościZużycie energiiDostępny obszar Równa asfaltowa Wysoka równość wzdłużna, gładka 100% Nierówna asfaltowa Niska równość wzdłużna, gładka 120%70% Kostka betonowa niefazowana Nierówna, gładka130%60% Kostka betonowa fazowana Nierówna, Wyboista 140%50% Tłuczeń klinowanySzorstka150%45% Tłuczeń nieklinowany Wyboista200%25% Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

11 11 BetonWady: fazowana kostka – nierówna nawierzchnia, szkodliwe wibracje trudna w utrzymaniu bezfazowa – trudno utrzymać równość, brak możliwości powtórnego wykorzystania brak rozpoznawalności – podświadomie kojarzy się z chodnikiem zwiększone zużycie energii przez rowerzystę mniejszy zasięg – możliwy do przejechania krótszy odcinek rozbieralność – zagrożenie kradzieżyZalety: można ułożyć wszędzie rozbieralność – możliwość ponownego wbudowania Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

12 12 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

13 13 AsfaltZalety: gładka nawierzchnia – brak wibracji niskie zużycie energii przez rowerzystę komfort jazdy brak możliwości „zmiany właściciela” wysoka estetyka kolorowych ścieżek duża dostępność ze względu na niższe opory toczenia wyraźne wyróżnienie pasa ścieżki rowerowejWady: można ułożyć max. 80 km od WMB brak możliwości ponownego wbudowania

14 14 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014 Ścieżki rowerowe, Polska 2010/2011 Kromatis 50/70 Pigment: iron oxide

15

16 Mając na celu poprawę bezpieczeństwa oraz przyczyniając się do poprawy jakości życia w środowisku miejskim, koncern TOTAL opracował K romatis® 16 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

17 17 Zalety możliwość barwienia dobra przyczepność do kruszyw uwydatnienie koloru kruszywa niska wrażliwość na zmiany temperatury K romatis® 50/70 jest syntetycznym lepiszczem na bazie żywic i modyfikowanych polimerów. W postaci naturalnej ma kolor bursztynowy.

18 Dodanie pigmentu pozwala na uzyskanie określonego koloru: –Pigment dodaje się podczas mieszania: stężenie zależy od jasności pigmentu (od 1÷2 %) K romatis ® - jest zgodny z kolorami środowiska 18 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

19 Zaufanie jest najistotniejszym elementem – to ono powoduje, że nasza technologia może zostać wybrana i zastosowana Zaufanie to świadomość, że ktoś może Cię oszukać i stuprocentowa pewność, że tego nie zrobi

20


Pobierz ppt "D obra ścieżka… T o bezpieczna ścieżka… C zy tylko? Istotą dobrego projektu drogi dla rowerów jest jej f unkcjonalność !"

Podobne prezentacje


Reklamy Google