Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Www.businessinmalopolska.com Centrum Business in Małopolska Współpraca w projekcie „Inwestor” Kwiecień 2011.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Www.businessinmalopolska.com Centrum Business in Małopolska Współpraca w projekcie „Inwestor” Kwiecień 2011."— Zapis prezentacji:

1 Centrum Business in Małopolska Współpraca w projekcie „Inwestor” Kwiecień 2011

2  wspólne i skoordynowane działanie trzech instytucji od 2009 r. : Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA – Lider Krakowski Park Technologiczny Sp. z o.o. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego  połączenie trzech budżetów dla stworzenia efektywnej kampanii promocyjnej  wypracowanie spójnego wizerunku i silnej marki Małopolski  zintegrowana oferta usług dla inwestora  wsparcie małopolskiego eksportu  integracja działań Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera / od lipca 2010 Cele i misja Centrum Business in Małopolska

3 Promocja i współpraca międzynarodowa - organizacja misji, konferencji, wydarzeń gospodarczych (krajowych: Krynica, Kraków i zagranicznych: USA, Chiny, Niemcy, Belgia, UK,); promocja projektów PPP, - obsługa zagranicznych wizyt gospodarczych w Małopolsce, w tym w ramach wieloletnich programów o współpracy. Obsługa inwestorów - obsługa firm zainteresowanych inwestycjami (w tym obsługa logistyczna spotkań), - przygotowanie informacji, opracowań i raportów niezbędnych w obsłudze inwestora, - bieżąca współpraca z PAIIZ (jako regionalne COI) i innymi jednostkami otoczenia biznesu (WUP, agencje HR, RE, inne). Obsługa eksporterów - realizacja projektu COIE (PO IG dz ) - wsparcie firm w szczególności z sektora MSP, planujących lub rozwijających działalność eksportową, poprzez doradztwo, konsultacje i inne działania dobrane indywidualnie wg potrzeb danej firmy, - wzmocnienie kontaktów z WPHI, - opracowanie raportu Handel Zagraniczny Małopolski. Obsługa nieruchomości - audyty gruntów zgłoszonych przez małopolskie gminy do bazy danych ofert inwestycyjnych, - aktualizacja bazy własnej, bazy PAIIZ (oraz strony internetowej), - organizacja spotkań z JST. Główne zadania CeBiM

4 Zrealizowane kampanie : kampania telewizyjna w TVN24, CNN artykuły w prasie ogólnopolskiej Kampania internetowa w międzynarodowych portalach gospodarczych radiowa kampania promocyjna CeBiM – promocja w mediach

5 aktualne informacje dotyczące gospodarki regionalnej w działach Inwestycje i Eksport, największa w regionie baza ofert terenów inwestycyjnych, najnowsze raporty dotyczące najważniejszych branż gospodarki regionalnej, informacja na temat systemu wsparcia inwestycji dane o najważniejszych wydarzeniach dotyczących rynku inwestycji, dostęp do bazy danych firm (dział eksport) informacje o środkach finansowych UE dla inwestorów i eksporterów. ponad 1 milion 200 tys. odsłon do końca 2010 r.

6 MARR SA jest partnerem projektu „Partnerstwo na rzecz świadczenia usług dla inwestorów pozyskujących kadry oraz usług outplacementowych” (2008) współfinansowanego ze środków POKL Celem projektu jest wspieranie inwestorów poszukujących pracowników oraz pracodawców restrukturyzujących zatrudnienie. CeBiM pełni funkcję eksperta dla partnerów i klientów projektu, szczególnie w dziedzinie obsługi inwestora, monitorowania małopolskiego rynku pracy i zapotrzebowania na pracowników. CeBiM współtworzy platformę internetową projektu – obszar współpracy uczestników projektu, konsultantów i ekspertów CeBiM – współpraca w ramach projektu „Inwestor”

7 CeBiM – współpraca w ramach projektu „Inwestor” W ramach współpracy w projekcie „Inwestor” opracowano: Charakterystyki zasobów ludzkich dla powiatów: bocheńskiego, dąbrowskiego, gorlickiego, krakowskiego i miasta Kraków, nowosądeckiego, nowotarskiego, oświęcimskiego, tarnowskiego i miasta Tarnów, wadowickiego. Opracowanie informacji „FREE SERVICES FOR EMPLOYERS” zwierającej opis usług oferowanych inwestorom (pracodawcom) w ramach Projektu

8 W ramach współpracy w projekcie „Inwestor” opracowano: bazy danych zasobów pracowniczych w rejestrach 22 Powiatowych Urzędach Pracy w Małopolsce, bazę danych studentów i absolwentów małopolskich szkół wyższych z uwzględnieniem kierunków szczególnie poszukiwanych przez inwestorów (informatyka, ekonomia, księgowość…) oraz ze względu na kompetencje językowe, bazę danych podmiotów gospodarczych w powiatach Małopolski, bazę danych dotyczących kosztów zatrudnienia w regionie (wynagrodzenia), Dane wykorzystywane są w opracowaniu ofert inwestycyjnych CeBiM CeBiM – współpraca w ramach analizy i rozwoju rynku pracy

9 Rozwój realizacji projektu „Inwestor” (2011/2012) : podnoszenie jakości obsługi inwestora w samorządach (szkolenia, warsztaty) doskonalenie usług w ramach obsługi inwestora z wykorzystaniem opracowań projektowych, specjalistyczne bazy danych dotyczących rynku pracy w regionie (szkolnictwo zawodowe, aktualny profil zatrudnienia) rozwój systemu usług doradczych w ramach MARR SA budowa specyficznej oferty dla inwestora – wsparcie procesu pozyskiwania pracowników, poszerzenie działań promocyjno-informacyjnych (e-promocja, udział w wydarzeniach branżowych, targach pracy itp.) CeBiM – współpraca w ramach projektu „Inwestor”

10 CeBiM – planowane wydarzenia 2011

11 CeBiM - wyniki współpracy 2009 – ponad 50 obsłużonych inwestorów m.in. Z Francji, Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chin, Tajwanu, Korei Południowej, Kanady, Emiratów Arabskich i Indii, ponad 90 zapytań m.in. z Wielkiej Brytanii, Estonii, Hiszpanii, Finlandii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Rosji, Meksyku oraz Stanów Zjednoczonych – wzrost liczby obsłużonych inwestorów w stosunku do 2009 roku. branże: BPO, IT, turystyczna, nieruchomości, budownictwa, motoryzacji, energii odnawialnych oraz nowych technologii, Ostatnie inwestycje: BPO: Amway, Intelenet, IT: Luxoft, Iloop Mobile, Itekna, Infusion, BIO TECH: Acrovis Produkcja: Daliant Talent i inne

12 CeBiM - wyniki współpracy 1 pozycja Krakowa na liście wschodzących lokalizacji dla outsourcingu w rankingu Global Services and Tholons 2010 – awans z 4 miejsca; 4 miejsce w rankingu atrakcyjności inwestycyjnej województw IBnGR (Instytutu badań nad Gospodarką Rynkową) w roku 2010 – awans z 5 pozycji; w szczegółowej ocenie aktywności wobec inwestorów – miejsce 5 w roku awans z 7 pozycji Drugie miejsce w rankingu FT 2010 na najlepszą strategię w sektorze bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Europie Środkowo- Wschodniej.

13 Dziękuję za uwagę Beata Górska-Nieć Centrum Business in Małopolska ul. Jana Pawła II 41 L


Pobierz ppt "Www.businessinmalopolska.com Centrum Business in Małopolska Współpraca w projekcie „Inwestor” Kwiecień 2011."

Podobne prezentacje


Reklamy Google