Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl."— Zapis prezentacji:

1 „Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl

2 O FIRMIE: MojeKonferencje.pl to serwis prezentujący najlepsze obiekty konferencyjne w Polsce. Dzięki jego wyszukiwarce bez trudu znaleźć można hotele biznesowe oraz ośrodki konferencyjne, przeznaczone do organizacji branżowych spotkań w wybranej lokalizacji. MojeKonferencje.pl w liczbach: Patronaty imprez branżowych Obiektów w bazie 9 lat na rynku Intensywne kampanie Adwords 15 tys. Użytkowników miesięcznie Najwyższe pozycje Google

3 Raport „Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” jest pierwszym tego typu badaniem przeprowadzanym przez serwis MojeKonferencje.pl Raport będzie powtarzany cyklicznie Raport sporządzony został w oparciu o internetową ankietę INFORMACJE O PROJEKCIE: i i i i Ankieta przeprowadzona została na 143 przedstawicielach hoteli i obiektów konferencyjnych i Raport ma na celu zaprezentowanie najważniejszych narzędzi marketingowych stosowanych w hotelarstwie

4 WYNIKI RAPORTU:

5 Liczba obiektów biorących udział w badaniu z podziałem na województwa:

6 Obiekty biorące udział w badaniu pod względem liczby miejsc noclegowych: < 0-100

7 Liczba pracowników marketingu zatrudnionych w obiekcie: brak 9,6% 36% 20,6%14,2% 6,4% 2,2% więcej niż 5 11%

8 Czy w obiekcie zatrudniony jest Revenue Manager: TAK 18,4% NIE 81,6 % 26 odpowiedzi 115 odpowiedzi

9 Czy obiekt jest członkiem programu zrzeszającego hotele: Najczęstsze odpowiedzi: Złoty Standard PPH&R (Polish Prestige Hotels & Resorts) 14 odpowiedzi8 odpowiedzi TAK 23,4% 33 odpowiedzi NIE 76,6% 108 odpowiedzi

10 Najskuteczniejsze kanały sprzedaży: 213 rekomendacje Sprzedaż bezpośrednia Reklama w Internecie Reklama w prasie Plakaty, ulotki, wizytówki Reklama w telewizji Reklama w radiu Reklama outdoorowa Uczestnictwo w targach

11 Formy reklamy internetowej stosowane przez hotele : 40,4% 55,3% 66,7% 75.2% 78,7% 80,1% 87,9% 90,8%

12 Czy obiekt zleca marketing internetowy na zewnątrz : TAK 115 odpowiedzi NIE 26 odpowiedzi 38,8% 61,2 %

13 Miesiące, w których obiekty tworzą budżet marketingu na kolejny rok : styczeń luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec sierpień wrzesień październik listopad grudzień 17,2% 26,2% 4,1% 7,4%

14 Planowanie wydatków na marketing : na bieżąco w ramach rocznego budżetu w ramach kwartalnego budżetu w ramach miesięcznego budżetu 53,6%35%7,1%4,3%

15 Budżet marketingowy jakim rocznie dysponuje hotel (podawany w tys. zł.) : 10,6% 11,4% 20,5% 17,4% 0,8%

16 Usługi marketingu internetowego zlecane na zewnątrz : Pozycjonowanie w wyszukiwarce (SEO) Reklama bannerowa Linki sponsorowane Reklama w portalach branżowych 60,9% 46,8% 38,3% 34% 21,3% 19,% 14,9% Cały marketing 0,7% Obiekty nie zlecające usług marketingu internetowego na zewnątrz: 19,2%

17 Najczęściej wskazywane działania marketingowe, które obiekty chciałyby wprowadzić : Linki sponsorowane Re-marketing

18 Procentowy podział wydatków hoteli na marketing internetowy i tradycyjny : 62,59 % 37,59 %

19 Procentowy podział wydatków na poszczególne formy marketingu internetowego : Marketing Internetowy reklama bannerowa 8,8% marketing 6,5% Re- marketing 4,7% reklama w portalach branżowych 26,2% Pozycjonowanie 18,7% reklama w portalach społecznościowych 6,8% Linki sponsorowane 19,6% pozostałe 8,8%

20 Usługi marketingowe, na które obiekty planują zwiększyć wydatki : 37,3% 53,4%

21 Częstotliwość przebudowywania strony internetowej : Rzadziej niż raz na pięć lat Raz na dwa lata Raz na trzy lata Raz na cztery lata Raz na pięć lat Raz na rok 27,9% 19,9% 25,7% 6,6% 8,8% 11%

22 Podział obiektów pod względem wersji strony internetowej: Wersja mobilnaWersja responsywna 73,8%59,3%

23 Skuteczność poszczególnych form reklamy przy pozyskiwaniu klienta biznesowego : Inne: - Sprzedaż bezpośrednia - rekomendacje - reklama w prasie Systemy rezerwacyjne marketing Linki sponsorowane Pozycjonowanie Reklama na portalach konferencyjnych Reklama w portalach biznesowych Reklama na portalach społecznościowych Re-marketing 63,4% 57,5% 30,6% 28,4% 21,6% 17,2% 11.9% 10,5% 5,2%

24 Portale branżowe, z którymi najczęściej współpracują hotele : 13,1%13,9% 15,4% 18,5% 20,8% 26,2% 31,5% 47,7% 54,6% 69,2% 83,1% 52,3%

25 Oprogramowania najczęściej używane przez obiekty : Oprogramowanie do obsługi gości 55,9% 43,3% 28,4% 15,8% 11%

26 Wykorzystanie wizualizacji : 46,9% Film promocyjny 39,9% Wirtualny spacer 21,7% Panorama 360

27 Szkolenia, w których hotelarze chcieliby uczestniczyć Zarządzanie hotelem Techniki sprzedaży Negocjacje Marketing internetowy Obsługa klienta Inne 65% 39% 70% 34% 10% 56%

28 Konkurs: Nagroda 1 Wartość 3000 zł netto - reklama na 6 miesięcy na stronie głównej MojeKonferencje.pl Nagroda 2 Wartość 2000 zł netto - reklama na 4 miesiące na stronie głównej MojeKonferencje.pl

29 Dziękuję za uwagę Grzegorz Asman MojeKonferencje.pl Zapraszam do kontaktu: tel


Pobierz ppt "„Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google