Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

O Projekcie Projekt „Południowe Mazowsze-Marką Turystyczną ” ma na celu budowę i promocję marki „Południowego Mazowsza”, poprzez realizację szeregu działań.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "O Projekcie Projekt „Południowe Mazowsze-Marką Turystyczną ” ma na celu budowę i promocję marki „Południowego Mazowsza”, poprzez realizację szeregu działań."— Zapis prezentacji:

1

2 O Projekcie Projekt „Południowe Mazowsze-Marką Turystyczną ” ma na celu budowę i promocję marki „Południowego Mazowsza”, poprzez realizację szeregu działań promujących obszar Partnerów i turystykę na terenie gmin tworzących poszczególne LGD. Zaplanowane działania w projekcie umożliwią dotarcie z przekazem promocyjnym, prezentującym walory Południowego Mazowsza do mieszkańców regionu, województwa mazowieckiego o raz turystów z całego kraju.

3 Cel projektu Budowa i promocja marki „Południowe Mazowsze”, poprzez promocję obszaru i turystyki na terenie gmin tworzących LGD; Wzrost zdolności konkurencyjnej gospodarki subregionu poprzez pobudzenie aktywności innowacyjnej opartej na wykorzystywaniu zasobów lokalnych i dziedzictwa kulturowego. Dotarcie z przekazem promocyjnym, prezentującym walory Południowego Mazowsza do wybranej grupy mieszkańców regionu, województwa mazowieckiego oraz turystów z całego kraju Wypracowanie spójnej strategii promocji turystyki Południowego Mazowsza, poprzez zastosowanie najnowszych rozwiązań technologicznych – w postaci mobilnych aplikacji przygotowanych na smartfony.

4 Szlakiem południowego Mazowsza Realizacja projektu pozwoliła opracować system identyfikacji wizualnej, który służy promowaniu obszaru południowego Mazowsza. Powstały ulotki, promujące atrakcje turystyczne, kulturalne i historyczne obszaru LGD „Razem dla Radomki”: Ulotka promująca atrakcje turystyczne, kulturalne i historyczne obszaru LGD „Razem dla Radomki” (2500 szt.)

5 Nordic Walking – marsz po zdrowie! Nordic walking PARK to 6 parków wytyczonych na terenach Gmin: Jedlińsk, Przytyk, Przysucha, Wieniawa, Wolanów i Zakrzew. W skład każdego wchodzą 3 trasy: oznakowana kolorem zielonym – najkrótsza ok. 5 km pętla; czerwona – pętla o szacunkowej długości 10 km i czarna – najdłuższa pętla o długości ok. 15 km. Wejścia na trasy zlokalizowane są na terenach obiektów rekreacyjno-sportowych. Poprowadzone są chodnikami, drogami asfaltowymi i gruntowymi oraz leśnymi duktami. Na trasach zamontowano tablice zawierające propozycję ćwiczeń do samodzielnego wykonania oraz punkty pomiaru tętna. Trasy posiadają punkty wspólne i na pewnych odcinkach pokrywają się. Umożliwia to dowolne wydłużanie czy skracanie przejść lub zmianę kierunku marszu. Oferta skierowana jest zarówno do entuzjastów nornic wal king, jak i do biegaczy, rowerzystów czy narciarzy biegowych. Łącznie długość sześciu tras Nordic Walking Parków wynosi ok. 180 km.

6 Dolina Radomki kraina smaku, kultury i folkloru

7 Muzeum Gombrowicza Jeden z najwybitniejszych pisarzy polskich XX wieku wielokrotnie gościł we Wsoli w latach 20. i 30., spędzając tu część wakacji i świąt. Muzeum zostało otwarte w 2009r. W obecności Rity Gombrowicz – wdowy po pisarzu. Dzisiaj Muzeum jest nie tylko miejscem, gdzie mieści się rezydencja pałacowa bogata w ekspozycje prac Gombrowicza. Integralnym jej elementem pozostają również projekcje multimedialne oraz czytelnia, tworząca niepowtarzalną przestrzeń literacką z dziełami i pracami pisarza.

8 Muzeum im. Oskara Kolberga w Przysusze Muzeum w Przysusze zostało otworzone w 1990r. Dzisiaj placówka tworzy kolekcję dokumentującą postać Oskara Kolberga jako etnografa, folklorysty, kompozytora, kompletując jego twórczość i oddziaływanie spuścizny naukowej, badawczej i artystycznej na współczesność i przyszłość. Bieżący rok ustanowiony został przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Rokiem Kolberga. Wynika to z okazji przypadającej w 2014r. 200. rocznicy urodzin twórcy.

9 Wirtualna podróż po regionie Aplikacje umożliwiają poznanie najciekawszych atrakcji turystycznych, podróżowanie po terenie każdego LGD – nie tylko po wyznaczonych trasach turystycznych czy rowerowych, ale również umożliwią zaplanowanie własnej wędrówki. APLIKACJA MOBILNEJ NA SMARTFONY. Użytkownik będzie mógł poszczególne, miejsca, wydarzenia, trasy dodawać do plannera i w ten sposób tworzyć listę miejsc do odwiedzenia. Dzięki wbudowanemu systemowi GSP – aplikacja pokazywać będzie użytkownikom odległość i drogę do wybranych punktów turystycznych.

10 Jest to pierwsza tego typu inicjatywa na terenie Południowego Mazowsza, zmierzająca do promocji turystyki, kultury i historii, za pomocą zastosowania nowoczesnych narzędzie techniki – jaką są turystyczne aplikacje mobilne na smartfony. Zawiera aktualne informacje o najbliższych wydarzeniach, zabytkach i ciekawych miejscach. Wyposażona została w trasy turystyczne, piesze i rowerowe, treści turystyczne, katalog najciekawszych miejsc. Dzięki niej będziemy zawsze informowani o aktualnych informacjach, ciekawych miejscach i wydarzeniach w mieście. Wirtualna podróż po regionie

11 Aplikacja przedstawia kilkadziesiąt obiektów - miejsc charakterystycznych dla terenu LGD „Razem dla Radomki”. Zaletą jest jej powszechność i możliwość korzystania pod najpopularniejszymi systemami operacyjnymi. Wirtualna podróż po regionie Aplikacja turystyczna jest bezpłatna – a w celu jej rozpropagowania plakaty z foto-kodami, rozmieszczone zostały w punktach informacji turystycznej, w atrakcjach turystycznych, szkołach, bibliotekach, punktach informacji turystycznej.

12 Regionalia 2014 Projekt pozwolił na szeroką promocję przedsiębiorców i turystyki naszego regionu. W dniach od 4 do 6 kwietnia 2014 r. w Warszawie odbyła się trzecia edycja Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia, uważana za największa imprezę poświęconą produktom regionalnym i lokalnym w naszym kraju. Była to zarazem druga edycja, w której Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Razem dla Radomki” uczestniczyła w charakterze wystawcy, promując przedsiębiorców oraz turystykę z naszego regionu.

13 Regionalia 2014 Na stoisku wystawienniczym naszego Stowarzyszenia, które zostało przygotowane we współpracy z Lokalną Grupą Działania „Dziedzictwo i Rozwój”, na gości czekało wiele przepysznych produktów regionalnych. Zainteresowani mogli spróbować wyjątkowo smacznych wyrobów piekarniczych z Piekarni Wacyn, soku Smaczek z Doliny Radomki – produkowanego w gospodarstwie Moniki I Tomasza Bankiewicz – aktualnych Mistrzów Agroligii, wyróżnionego w konkursie na Najlepszy Produkt III Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia 2014 – Dżemu z Papryki Przytyckiej – przygotowanego przez Panią Barbarę Wąsik, jak również wyrobów mięsnych przygotowanych przez masarnię „U Wójtowicza”. Nie mogło również zabraknąć papryki z Przytyka. Obecni byli również Państwo Bałtowscy z Przysuchy, którzy prezentowali swoje rzeźby.

14 Wyróżnienie na Targach „Regionalia” Niezmiernie miło nam poinformować, iż produkt lokalny naszego Stowarzyszenia „Razem dla Radomki” jakim jest dżem z papryki przytyckiej przygotowany przez Panią Barbarę Wąsik otrzymał wyróżnienie w konkursie Najlepszy Produkt III Targów Tradycyjnych i Ekologicznych. Dżem z czerwonej papryki – to charakterystyczne i coraz bardziej popularne danie przygotowywane z produktu tradycyjnego „Papryki Przytyckiej”, które cechuje się niepowtarzalną jakością i smakiem. Dżem przygotowany jest z papryki czerwonej, z dodatkiem cytryn, pomarańcz, cukru i wysmażany na rondlu. Dla smaku dodawany do niego jest również sok z cytryn, cynamon, oraz goździki.

15 Budowa i promocja marki „Południowe Mazowsze” Działania realizowane w projekcie umożliwiły dotarcie z przekazem promocyjnym, prezentującym walory Południowego Mazowsza do mieszkańców regionu, województwa, a także całego kraju.

16 Dożynki Prezydenckie 2014 Jedną z najciekawszych imprez promujących Południowe Mazowsze były tegoroczne Dożynki Prezydenckie, zorganizowane we wrześniu w Spale. Podczas tegorocznej edycji nasze Stowarzyszenie było gospodarzem stoiska wystawienniczego Mazowsza pod hasłem „Mazowsze pachnące papryką”. Stoisko podkreśliło znaczenie „Papryki Przytyckiej” jednego z najbardziej rozpoznawalnych produktów rolniczych z naszego województwa. Promowaliśmy na nim rolników, producentów papryki, wytwórców produktów tradycyjnych, regionalnych, lokalnych z Południowego Mazowsza, propagując ideę zdrowej żywności poprzez prezentację pokazu kulinarnego i degustację potraw tego wyjątkowo zdrowego i smacznego warzywa. Nie zabrakło również miodów pszczelich z Pasieki Murawscy, pieczywa z Piekarni Wacyn, oraz jabłek i naturalnie mętnych soków „Smaczek z Doliny Radomki” przygotowanych przez Gospodarstwo Sadownicze Państwa Bankiewicz z Komorowa.

17 Przewodnik turystyczny Południowego Mazowsza Lokalne Grupy Działania przygotowują publikację – przewodnik turystyczny, który oprowadzi nas po najciekawszych zakątkach obszaru partnerów projektu. Będzie on zawierał informacje o najciekawszych atrakcjach turystycznych, na temat historii i kultury. Opracowanie będzie zawierać fotografie, oraz mapy przedstawiające wybrane trasy turystyczne. Uzupełnione będzie o informację o bazę adresową.

18 www.wdolinieradomki.pl

19 W związku z realizacją zadań promujących turystykę kulinarną i promującą obszar południowego Mazowsza, opracowany został folder – publikacja, prezentujący szlak kulinarny z obszaru LGD Razem dla Radomki Szlakiem południowego Mazowsza

20 Idea szlaków kulinarnych, propagowana w Europie i na coraz szerszą skalę w Polsce, powstała po to, by promować lokalnych producentów żywności, restauratorów czy gospodarstwa agroturystyczne. Szlaki podkreślają rolę dziedzictwa kulinarnego w tworzeniu marki turystycznej. Szlak kulinarny Doliny Radomki

21

22 Smacznie z Radomką, czyli… Smaki Radomki w ramach projektu powstaje publikacja, która przedstawi dziedzictwo kulinarne obszaru LGD „Razem dla Radomki”. Tradycje kulinarne stanowią istotą część naszej tożsamości kulturowej, a pielęgnowanie dziedzictwa kulinarnego w oparciu o produkty tradycyjne i regionalne jest kluczem do rozwoju regionu i szansą dla mieszkańców.

23 Smaki Radomki W opracowaniu przedstawione zostaną przepisy na dania przygotowane z produktu tradycyjnego „Papryki Przytyckiej”, omówione zostaną produkty tradycyjne i regionalne, które cechują się najwyższą jakością, wytwarzane są zgodnie z tradycyjnymi metodami i naturalnymi, przy wykorzystaniu zakorzenionych w tradycji receptur. Wydawnictwo promować będzie także turystykę kulinarną, wskaże nam miejsca gdzie możemy spróbować przepysznych dań tradycyjnych i regionalnych.

24 Publikacja zawiera również przepisy na pyszne dania z papryki. Autorami są Laureaci Konkursów na najlepsze danie z papryki, organizowanych przez LGD „Razem dla Radomki”. Smaki Radomki

25 Projekt Południowe Mazowsze – Marką Turystyczną pozwolił nawiązać kontakty z innymi Lokalnymi Grupami Działania, które w przyszłości zaowocują wspólnymi inicjatywami na rzecz rozwoju Południowego Mazowsza pozwolił dobrze zaprezentować Południowe Mazowsze na licznych imprezach regionalnych, krajowych, międzynarodowych dał możliwość dotarcia z promocją Południowego Mazowsza do szerokiej grupy odbiorców – turystów, przedsiębiorców, rolników,

26 Wzbogacił ofertę promującą Południowe Mazowsze; statystyki wskazują, że: ponad 10 000 osób odwiedziło stoisko „Mazowsze pachnące papryką” podczas Dożynek Prezydenckich w Spale blisko 20 000 osób miało szansę odwiedzić nasze stoisko podczas III Targów Regionalia podczas VIII Mazowieckiego Kongresu Rozwoju Obszarów Wiejskich 250 gości miało możliwość wysłuchania prezentacji Dobrych Praktyk osiągniętych w ramach realizacji zadania, 590 742 osoby odwiedziły stronę internetową www.wdolinieradomki.pl, promującą projekt Południowe Mazowsze – Marką Turystycznąwww.wdolinieradomki.pl 1 556 561 osób odwiedziło stronę internetową www.razemdlaradomki.pl, gdzie można znaleźć aktualne informacje dot. realizowanych działańwww.razemdlaradomki.pl Projekt Południowe Mazowsze – Marką Turystyczną

27 W ramach projektu Południowe Mazowsze – Marką Turystyczną Opracowano i wydrukowano: 2 500 szt. ulotek promujących Muzeum Gombrowicza 2 500 szt. ulotek promujących Muzeum im. Oskara Kolberga w Przysusze 2 500 szt. ulotek promujących turystykę i rekreację w Dolinie Radomki 75 000 szt. naklejek logotypów na Paprykę Przytycką Opracowano i wydano: 4 500 szt. folderu Szlak Kulinarny Doliny Radomki 7 500 szt. Przewodnika Turystycznego 5 000 szt. Publikacji Smaki Radomki

28 Wykonano: 625 szt. kubków, które rozdawane bezpłatnie podkreślały rolę papryki w aspekcie gospodarczym mieszkańców naszego regionu Opracowano: Aplikację mobilną, umożliwiającą poznanie najciekawszych atrakcji Południowego Mazowsza W ramach projektu Południowe Mazowsze – Marką Turystyczną

29 ZAPRASZAMY W DOLINĘ RADOMKI!

30 Dziękujemy za uwagę Stowarzyszenie "Razem dla Radomki" ul. Wernera 9/11 26-600 Radom tel. (0-48) 38 58 996 e-mail: zarzad@razemdlaradomki www.razemdlaradomki.pl


Pobierz ppt "O Projekcie Projekt „Południowe Mazowsze-Marką Turystyczną ” ma na celu budowę i promocję marki „Południowego Mazowsza”, poprzez realizację szeregu działań."

Podobne prezentacje


Reklamy Google