Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Umysł nie jest naczyniem, które należy wypełnić, lecz ogniem, który należy rozpalić. Plutarch Analfabetami w przyszłości nie będą ludzie nieumiejący czytać,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Umysł nie jest naczyniem, które należy wypełnić, lecz ogniem, który należy rozpalić. Plutarch Analfabetami w przyszłości nie będą ludzie nieumiejący czytać,"— Zapis prezentacji:

1

2 Umysł nie jest naczyniem, które należy wypełnić, lecz ogniem, który należy rozpalić. Plutarch Analfabetami w przyszłości nie będą ludzie nieumiejący czytać, Ale tacy, którzy nie będą potrafili się uczyć. Alvin Toffler

3 Dlaczego powstał Uniwersytet Dzieci Nauka i kultura daje moc myślenia, tworzenia i działania. Pragniemy, by dzięki nauce i kulturze dzieci rozwijały swoją ciekawość, intelekt oraz twórczy potencjał. Chcemy, by rozumiały świat, w którym żyją. przygotowujemy do życia w społeczeństwie opartym na wiedzy kształtujemy umiejętność krytycznego myślenia rozbudzamy talenty twórcze przekonujemy, ze wiedza umożliwia współtworzenie cywilizacji i korzystanie z jej dobrodziejstw

4 Co to jest Uniwersytet Dzieci Nowoczesny program edukacyjny dla dzieci oparty na najlepszych źródłach wiedzy: uczelniach wyższych, organizacjach kultury, które działają dzięki wyspecjalizowanej wiedzy. oferuje program wzorowany na nauczaniu uniwersyteckim wykorzystuje nowoczesne formy edukacyjne stosowane w rozwiniętych krajach Europy inspiruje dzieci do poznawania świata, udostępniając rzetelną wiedzę z różnych dziedzin buduje świadomość poprzez prezentację tematów istotnych dla współczesnego świata

5 Jak działa Uniwersytet Dzieci Uczestnicy programu biorą udział w następujących formach zajęć dydaktycznych: Wykłady : wygłaszane głównie przez profesorów uniwersyteckich z wykorzystaniem nowoczesnych środków przekazu uczestniczy w nich jednorazowo dzieci Zajęcia warsztatowe i laboratoryjne: prowadzone przez pracowników naukowych, badaczy i pracowników organizacji wiedzy podczas zajęć dzieci aktywnie uczestniczą w działaniach Jak działa Uniwersytet Dzieci

6 Wycieczki naukowe: autorski program zwiedzania miasta poprzez pryzmat różnych nauk dla każdych zajęć przygotowane są specjalne materiały, które finalnie tworzą aktywny przewodnik dla dzieci Pikniki: otwarte imprezy dla studentów i ich rodzin dające możliwość zabawy poprzez naukę uczestniczy w nich osób Jak działa Uniwersytet Dzieci

7 Jak wygląda nauka na Uniwersytecie Dzieci studiują w trybie 3-letnim. Każdy poziom ma swoją charakterystykę. Poziom INSPIRACJE- w ramach programu proponowane są zajęcia z różnorodnych Dziedzin, rozbudzające wszechstronne zainteresowania, wśród nauk- min. genetyka, biotechnologia,socjologia, technika, fizyka, literatura, psychologia Poziom TEMATY- w ramach tych zajęć przekażemy pogłębioną wiedzę o ekologii, cywilizacji, zdrowiu, tożsamości Poziom MISTRZ i UCZEŃ- student wybierze jedną, najbardziej interesująca go dziedzinę I będzie pogłębiał wiedzę pod okiem naukowego opiekuna W roku akademickim 2008/2009 realizowane są dwa poziomy: Inspiracje i Tematy

8 Jak jest zasięg Uniwersytetu Dzieci Ośrodek w Krakowie działa od mają 2007r. Ośrodek w Warszawie działa od listopada 2008r. Ośrodek we Wrocławiu działa od listopada 2008r. W roku 2007/2008 w zajęciach brało udział aktywnych studentów. W roku 2008/2009 uczestniczy studentów. Rodzice są aktywnymi uczestnikami zajęć dla dorosłych. Program przyciąga rodzinny z innych miejscowości- studenci dojeżdżają min. z Łodzi, Rzeszowa, Kielc, Nowego Sącza, Tarnowa, Bielska-Białej, Tychów, Katowic, Płocka. Poprzez stronę internetową z materiałów wypracowanych przy okazji programu korzysta ok 10 tyś użytkowników. Ilość użytkowników będzie się systematycznie zwiększać.

9 Jak działa Uniwersytet Dzieci Prof. Jerzy Vetulani, PAN, „Dlaczego myślimy?” Neurologia Prof. Jan Andrzej Kłoczowski, OP, „1,2,3-ilu jest Bogów?” Religioznawstwo Prof. Antoni Cieśla, AGH, „Czy samochód może latać?” Elektrotechnika Prof. Ewa Wapszycka-Bravo, UW, „Kto wymyślił szkołę” Historia starożytna Prof. Robert Piłat, PAN, „O sprawiedliwości i niesprawiedliwości” Filozofia Prof. Alicja Baluch, AP, „Czy kot w butach kłamał?” Literatura Prof. Andrzej Jakubiak, PW,”Czy świat jest cyfrowy” Informatyka Dr hab. Bartłomiej Dobroczyński, UJ, „Czy człowieka może badać tylko lekarz?” Naukoznawstwo Dr Stanisław Bajtlik, UW, „Co widać na niebie?” Astronomia Dr Andrzej Kruszewicz, „PAN, „Dlaczego niektóre ptaki są mieszczuchami?” Ornitologia Kto prowadzi wykłady Do współpracy zaproszeni zostali najlepsi wykładowcy znani ze świata nauki. W pierwszym roku nauki wykłady dla małych studentów wygłosili min.:

10 Gdzie odbywają się zajęcia Onet.pl- „Od wioski plemiennej do globalnej” Muzeum Inżynierii Miejskiej- „Od Prometeusza do Volty” Collegium Medicum UJ-”Mali detektywi na tropach genetyki” Bibliotekę Jagiellońską- „Gdzie się chowają mole książkowe? Komorę bezechową AGH- „Czy można usłyszeć własne myśli?” Wystawę Miesiąca Fotografii w Krakowie - „ Czy fotografia jest dla dzieci? Wykłady odbywają się w nowoczesnych salach wykładowych. Zajęcie interaktywne mają miejsce w inspirujących przestrzeniach związanych z nauką i wykorzystaniem wiedzy. W ramach warsztatów mali studenci odwiedzili min.: Podczas wycieczek naukowych każdy mały student mógł poznać historię Krakowa w nietypowy sposób, min.: Onet.pl- „Od wioski plemiennej do globalnej” Muzeum Inżynierii Miejskiej- „Od Prometeusza do Volty” Collegium Medicum UJ-”Mali detektywi na tropach genetyki” Bibliotekę Jagiellońską- „Gdzie się chowają mole książkowe? Komorę bezechową AGH- „Czy można usłyszeć własne myśli?” Wystawę Miesiąca Fotografii w Krakowie - „ Czy fotografia jest dla dzieci? Onet.pl- „Od wioski plemiennej do globalnej” Muzeum Inżynierii Miejskiej- „Od Prometeusza do Volty” Collegium Medicum UJ-”Mali detektywi na tropach genetyki” Bibliotekę Jagiellońską- „Gdzie się chowają mole książkowe? Komorę bezechową AGH- „Czy można usłyszeć własne myśli?” Wystawę Miesiąca Fotografii w Krakowie - „ Czy fotografia jest dla dzieci? Rynek Główny- „ Czy matematyka jest potrzebna twórcą miasta?


Pobierz ppt "Umysł nie jest naczyniem, które należy wypełnić, lecz ogniem, który należy rozpalić. Plutarch Analfabetami w przyszłości nie będą ludzie nieumiejący czytać,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google