Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MAMO, TATO, PIJ WODĘ! RAPORT Z REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH PROGRAMU PRZEDSZKOLE GMINNE IM. KRASNALA HAŁABAŁY W GRODZISKU WIELKOPOLSKIM.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MAMO, TATO, PIJ WODĘ! RAPORT Z REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH PROGRAMU PRZEDSZKOLE GMINNE IM. KRASNALA HAŁABAŁY W GRODZISKU WIELKOPOLSKIM."— Zapis prezentacji:

1 MAMO, TATO, PIJ WODĘ! RAPORT Z REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH PROGRAMU PRZEDSZKOLE GMINNE IM. KRASNALA HAŁABAŁY W GRODZISKU WIELKOPOLSKIM

2 TEMAT: „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, BO DAJE ŻYCIE” TERMIN REALIZACJI: r. Zajęcie „Mamo, Tato, pij wodę, bo daje życie” rozpoczęliśmy od wypakowania zawartości dwóch tajemniczych pudełek. W jednym z nich był ukryty list powitalny od naszego przyjaciela Zdrojka, który nasza Pani od razu nam przeczytała. Zachęceni informacją zawartą w liście – popijając wodę mineralną z kubków – przypomnieliśmy sobie, jakie właściwości fizyczne posiada woda (brak koloru, smaku, zapachu, kształtu). Wypakowując narzędzia Zdrojka, ukryte w drugim pudełku, przeszliśmy od razu do zabaw i zadań. Podczas zabawy: „Ile wody jest w ciele człowieka” dowiedzieliśmy się, że nasze ciało w większości składa się z wody. Dzięki wykorzystaniu dużych arkuszy papieru i flamastrów obrysowaliśmy kontur ciała naszej koleżanki, a przy pomocy niebieskiej farby oraz pędzli zaznaczyliśmy ile wody jest w naszym ciele. Podczas zabawy: „Rozpuści się czy nie” zobaczyliśmy, że woda to świetny rozpuszczalnik, w którym rozpuszcza się cukier i sól. Przyglądając się emblematom cegiełek oraz paliwa do auta uświadomiliśmy sobie, że woda jest potrzebna ludziom do życia tak, jak paliwo jest potrzebne do samochodu, aby mógł jechać. Niezwykle interesujący dla nas okazał się eksperyment „Wędrówka wody”, do którego wykorzystaliśmy szklanki, pudełko, wodę oraz bawełniany pasek materiału. Teraz już wiemy, że woda wędruje po naszym ciele, dociera do mózgu, serca i pozwala nam żyć. Wykonaliśmy również eksperyment „Czy kwiatki też piją wodę”, do którego zabraliśmy białą margaretkę oraz atrament. Margaretka zmieniła kolor na barwę atramentu, dzięki temu wiemy, że woda dostaje się do każdej komórki naszego ciała. Po eksperymentach nadszedł czas na dotlenienie organizmu, a zarazem na wesołe zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Wykorzystując butelki po wodzie mineralnej urządziliśmy sobie wodny wyścig. Najbardziej podobał nam się „Zdrojkowy slalom”, w którym nie tylko był ważny bieg między butelkami, ale najważniejsze okazało się szybkie przełożenie szarfy przez ciało. Zabawy na powietrzu sprawiły nam wiele radości, ale też spowodowały, że bardzo chciało się nam pić, w związku z czym musieliśmy uzupełnić wodę w naszym organizmie, pijąc wodę. Po powrocie do sali rozwiązaliśmy zagadkę, która zapoczątkowała „burzę mózgów” w naszej grupie, a dotyczyła ona znaczenia i wartości wody dla życia ludzi. Na zakończenie rozmowy poznaliśmy pierwszą wodną zasadę Zdrojka: „Szklanka wody po przebudzeniu”. Nauczyliśmy się rymowanki, której później uczyliśmy swoich rodziców w domu, podczas wspólnego wykonywania wodnych zadań domowych. Rymowankę wykorzystywaliśmy również do porannej pobudki rodziców. Wracając do domu z przedszkola zabraliśmy wyklejony plasteliną obrazek, przedstawiający pierwszą wodną zasadę, który umieściliśmy w centralnym miejscu w naszych kuchniach – na lodówce. Do domu zabraliśmy również ulotki o programie dla rodziców, kartę z zadaniami rodzinnymi oraz pierwszą stronę – okładkę wodnego albumu.

3 TEMAT: „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, NA ZABAWĘ MIEJ OCHOTĘ” TERMIN REALIZACJI: r. Na zajęciu „Mamo, Tato, pij wodę na zabawę miej ochotę” dowiedzieliśmy się, pod jakimi postaciami występuje woda w naszym środowisku oraz jak powstają chmury. Zajęcie rozpoczeliśmy od omówienia miejsc występowania wody w środowisku, do czego posłużyły nam ilustracje (jezioro, staw, morze, wodospad, rzeka, fontanna, chmury, lodowiec, kałuża, deszcz, strumień, mgła, rosa, kostki lodu). Następnie odczytaliśmy list od naszego przyjaciela Zdrojka. W liście miał formę wiersza („Mokra zagadka” G. Dobiecki), którego bohaterem była woda. Zainspirowani treścią utworu przeprowadziliśmy eksperymenty przedstawiające różne wcielenia wody. Wykorzystując kostki lodu wykonaliśmy eksperyment: „Z czego zrobiony jest lód?”. Poznaliśmy warunki, które muszą być spełnione, aby woda zmieniła postać z ciekłej w stałą. Ciekawym doświadczeniem, była możliwość trzymania lodu na dłoni. Już wówczas zaobserwowaliśmy, że lód roztapia się pod wpływem temperatury naszego ciała i zmienia się w wodę. Zdrojek przygotował dla nas ukrytą w sali mapę, która doprowadziła nas do tajemniczego miejsca w naszym Przedszkolu – do kuchni. Udaliśmy się tam w celu przeprowadzenia eksperymentów, które pokazały nam, w jakich stanach skupienia występuje woda. Eksperyment „Fabryka chmur” wykonaliśmy wspólnie z Panią Kucharką – zobaczyliśmy, jak zachowuje się woda w różnych temperaturach. Spostrzegliśmy, że po zetknięciu gorącej wody z kostkami lodu, wytwarza się chmura w postaci pary wodnej. Do przeprowadzenia tego eksperymentu potrzebne nam było szklane naczynie żaroodporne, talerz, kawałki lodu, latarka oraz gorąca woda. Po powrocie do naszej sali przeanalizowaliśmy planszę edukacyjną „Jak tworzą się chmury”, dzięki czemu zapoznaliśmy się z obiegiem wody w przyrodzie. Na zajęciu nie zabrakło też licznych zabaw ruchowych, takich jak: „Wodny taniec” (wykorzystano niebieskie chustki oraz muzykę „Akwarium” Camille Saint Saensa ), „Zaprzęgi”,, „Rodzinki” (wg KLANZY, wykorzystano kolorowe szarfy oraz odtwarzacz z muzyką), „Rajd”, „Pędzi pogotowie”(wykorzystano ulubione maskotki oraz małe ręczniki), „Podskocz, klaśnij” (wykorzystano kolorowe papierowe kwiatki). Najwięcej radości sprawiło nam bieganie bez kapci w zabawie „Bieganie po plaży”, do której wykorzystaliśmy niebieskie szarfy oraz taśmę malarską. Po zabawach pamiętaliśmy, aby koniecznie uzupełnić wodę w naszym organizmie. Kolorując obrazek, przedstawiający dziecko bawiące się klockami, poznaliśmy drugą wodną zasadę naszego przyjaciela Zdrojka, która brzmi „Szklanka wody po zabawie”. Tę kolorowankę zabraliśmy do domu wraz z kartą zadań domowych. Obrazek z drugą wodną zasadą powiesiliśmy na lodówce, a rodziców uczyliśmy kolejnej rymowanki, którą poznaliśmy się w przedszkolu.

4 TEMAT: „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, ZYSKASZ ZDROWIE, ENERGIĘ I URODĘ” TERMIN REALIZACJI: r. W trakcie ostatniego spotkania ze Zdrojkiem poznaliśmy powody utraty wody przez organizm człowieka. Zdrojek przygotował dla nas list oraz bajkę o przygodzie Krzysia. W zrozumieniu bajki oraz zapamiętaniu jej treści pomogły nam przepiękne, kolorowe ilustracje. Historia Krzysia kolejny raz pozwoliła nam uświadomić sobie, jak cenna jest woda dla naszego życia. Utwierdziliśmy się również w przekonaniu, że woda jest ważna dla człowieka, ponieważ daję siłę, zdrowie i urodę. Przeprowadziliśmy eksperyment: „Woda w wydychanym powietrzu”, do którego potrzebne nam były zmrożone łyżeczki, pokazał nam on, na czym polega proces parowania wody. Teraz już wiemy, dlaczego „zimna” łyżeczka pokryła się rosą. Do kolejnego eksperymentu „Czy wszystkie ciecze wyparowują?”, wykorzystaliśmy wodę, olej oraz mleko. Zaobserwowaliśmy, że w ciągu godziny woda wyparowała w całości, mleko – wyschło, zostawiając lepką warstwę, a olej – utrzymał się w formie tłustej, śliskiej warstwy. W zabawie: „Jak woda działa na naszą skórę?” porównaliśmy strukturę dwóch materiałów – szorstkiego i aksamitnego. Przekonaliśmy się jak naprawdę zmienia się nasza skóra, gdy traci zbyt dużo wody – dzięki piciu wody jest ona miękka i aksamitna, a tym samym przyjemna w dotyku. Wykorzystując skrawki materiału oraz dwie butelki, napełnione w różnej ilości wodą, wykonaliśmy pacynki, pokazujące jak zmienia się nasze ciało oraz jak się czujemy, gdy zaczyna brakować nam wody. W tym dniu towarzyszyły nam zabawy ruchowe, dzięki którym wiemy, że znaczną część wody nasz organizm traci poprzez oddychanie i pocenie. Wykonaliśmy zestaw ćwiczeń gimnastycznych (podskoki, pajacyki, skłony, przysiady, bieg wokół sali, pokonywanie toru przeszkód, wyścig na „jeździkach”, zabawy z woreczkami gimnastycznymi), w trakcie których bardzo się zmęczyliśmy. Wywnioskowaliśmy, że osłabienie naszych organizmów wynikało z faktu utraty wody w wyniku szybkiego oddychania i nadmiernego pocenia. Wspólnie ustaliliśmy, że pocenie spowodowane jest przede wszystkim wysiłkiem fizycznym i dlatego tak ważne jest częste picie wody oraz uzupełnianie jej niedoborów. Woda wyparowuje z naszego organizmu szczególnie wtedy, gdy jest bardzo ciepło. Do zabawy „Drama – woda energii doda” konieczne było stworzenie w sali półmroku, poprzez zaciągnięcie rolet oraz zgaszenie światła. Przez chwilę udało nam się „zamienić” w Krzysia (bohatera opowiadania) spacerującego po górach. Naśladowaliśmy jak zmieniało się jego ciało, gdy organizm stracił zbyt dużo wody, oraz wtedy, gdy już uzupełnił jej niedobór. Postać Krzysia odzwierciedlaliśmy nie tylko przy pomocy swojej twarzy, ale również całej sylwetki. Na koniec poznaliśmy trzecią zasadę Zdrojka „Szklanka wody po całym dniu”, wykonaliśmy medale „Wodnych Mistrzów” dla naszych rodziców oraz nauczyliśmy się ostatniej z trzech rymowanek. Kolorowanki zabraliśmy do domu i umieściliśmy je obok poprzednich. Na podsumowanie cyklu spotkań ze Zdrojkiem obejrzeliśmy prezentację multimedialną: „Woda i jej znaczenie dla człowieka”.

5 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” – WIERSZ AUTORSTWA: Marleny Tomiak i Anny Sworek Słonko, woda, radość, życie, super zdrowie – wody picie. Uśmiech, piękno i uroda, da to wszystko zdrowa woda. Biegnij, klaśnij, zdrowo żyj, Mamo, Tato, wodę pij! Na pragnienie, na ochłodę, co dzień pij zdrową wodę. Rano, wieczór i o świcie, wciąż smakuje znakomicie. Rosnę szybko, zdrowo żyję, Mamo! Tato! Wodę piję!

6 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” DOKUMENTACJA ZDJĘCIOWA „Przedszkolaki z Hałabały nowego przyjaciela poznały” Przyjaciele Zdrojka

7 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, BO DAJE ŻYCIE” Ile jest w końcu wody w naszym ciele? Czy woda naprawdę tak szybko rozchodzi się po organizmie ludzkim? Czy woda transportuje wszystkie substancje?

8 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, BO DAJE ŻYCIE” Hm..sól czy cukier rozpuści się w wodzie? Szklanka wody po przebudzeniu da mi siłę na cały dzień Będę pierwsza w tym Zdrojkowym slalomie

9 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, NA ZABAWĘ MIEJ OCHOTĘ” „Ach jaki ten lód zimny” „Hm..dziwne.. Lód zamienia się w wodę – nasza Pani miała rację” „aaa… to dlatego tworzą się chmury” „Widzicie to co ja??? Woda zajmuje w szklance mniej miejsca niż lód”

10 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, NA ZABAWĘ MIEJ OCHOTĘ” Woda energii nam doda Wszędzie woda... rzeka, wodospad, strumyk, staw, jezioro, morze, chmury … Po prostu wszędzie Ale się zmęczyłam tymi podskokami… Muszę się napić wody

11 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, ZYSKASZ ZDROWIE, ENERGIĘ I URODĘ” Skóra człowieka, który pije mało wody musi być naprawdę szorstka… Ludzie, którzy piją mało wody są smutni i ciągle zmęczeni Hm… woda skrapla się na chłodnym metalu łyżki

12 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, ZYSKASZ ZDROWIE, ENERGIĘ I URODĘ” Trzecia zasada Zdrojka: Szklanka wody po całym dniu Troszkę śmietany, oleju, wody… hm..która z tych cieczy wyparuje?

13 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” WYSTAWA PRAC PRZYGOTOWANYCH PRZEZ RODZICÓW I DZIECI WODNE ALBUMY I MORZE W BUTELCE

14 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” WYSTAWA PRAC PRZYGOTOWANYCH PRZEZ RODZICÓW I DZIECI WODNE LUDZIKI

15 „MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” Pani, też to wie, że dla nas woda najzdrowsza jest Wody troszkę mi dziś brak i dlatego smutną minę mam Łyk wody sprawił, że humor się nam poprawił Tylko woda, zawsze energii do tańca doda „Szklanka wody po przebudzeniu” „Szklanka wody po zabawie” „Szklanka wody po całym dniu”


Pobierz ppt "MAMO, TATO, PIJ WODĘ! RAPORT Z REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH PROGRAMU PRZEDSZKOLE GMINNE IM. KRASNALA HAŁABAŁY W GRODZISKU WIELKOPOLSKIM."

Podobne prezentacje


Reklamy Google