Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JAKIE SZKOŁY OD 1 WRZEŚNIA 2014 ROKU?. WITAM SERDECZNIE ! Proszę o podpisy na liście obecności oraz jeśli to możliwe kontaktowe numery telefonów komórkowych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JAKIE SZKOŁY OD 1 WRZEŚNIA 2014 ROKU?. WITAM SERDECZNIE ! Proszę o podpisy na liście obecności oraz jeśli to możliwe kontaktowe numery telefonów komórkowych."— Zapis prezentacji:

1 JAKIE SZKOŁY OD 1 WRZEŚNIA 2014 ROKU?

2 WITAM SERDECZNIE ! Proszę o podpisy na liście obecności oraz jeśli to możliwe kontaktowe numery telefonów komórkowych Jolanta Chliszcz

3 Podsumowanie nadzoru pedagogicznego- Przesłuchania Ogólnopolskie- sukcesy uczniów i pedagogów w naszym regionie FORTEPIANFORTEPIAN I miejsce Jakub KUSZLIK, n Olga Łazarska, PSM II st. w Krakowie II miejsce Julia MARCZUK, n Olga Łazarska, PSM II st. w Krakowie III miejsce Jakub MARIAŃCZYK, n. Andrzej Domin, ZPSM w Kielcach Jolanta Chliszcz

4 Wyróżnienia: Radosław GOŹDZIKOWSKI- POSM II st. w Krakowie, n. Andrzej Pikul Klara KRAJ-ZPSM w Kielcach, n. Artur Jaroń Tomasz KWAPISZ-ZPSM w Kielcach, n. Artur Jaroń Jolanta Chliszcz

5 Wyróżnienie Klaudia Rogala-PSM II st. w Krakowie Jolanta Chliszcz

6 III MIEJSCE: Jakub MichalakJakub Michalak, naucz. Antoni Cofalik POSM II st. im. F. Chopina w Krakowie WYRÓŻNIENIE: Aleksandra Maria SteczkowskaAleksandra Maria Steczkowska-OSM II st. ZPSM w Krakowie, naucz. Piotr Tarcholik Jolanta Chliszcz

7 Grand Prix: Mateusz DoniecMateusz Doniec naucz. Rafał Daszkiewicz ZPSM- OSM II st. w Krakowie Jolanta Chliszcz

8 miejsce-Filip SporniakII miejsce-Filip Sporniak -POSM II st. w Krakowie miejsce-Maria CzaplińskaIII miejsce-Maria Czaplińska-SM I i II st. w Krakowie Wyróżnienia: Estera WityńskaEstera Wityńska-SM I i II st. w Krakowie Agata Jończak-Agata Jończak- ZPSM w Krakowie Jolanta Chliszcz

9 II miejsce: Krzysztof JaworowskiKrzysztof Jaworowski -SM I i II st. w Krakowie Wyróżnienie: Karolina CedroKarolina Cedro -ZPSM I i II st. w Kielcach Jolanta Chliszcz

10 III miejsce Patrycja Knapik, -Patrycja Knapik, -Maciej Banek, Archidiecezjalna SM II st. w Krakowie Adam Zając,Adam Zając, Agnieszka Walczy, PSM II st. w Krakowie Jolanta Chliszcz

11 III miejsce-Natalia Radziszewska, n.III miejsce-Natalia Radziszewska, n. Joanna Baran POSM II st. w Krakowie Wyróżnienia: Patryk Bała, n.Patryk Bała, n. Adam Makowski SM I i II st. w Krakowie Jolanta Chliszcz

12 Paweł NiziołekWyróżnienie Paweł Niziołek-ZPSM w Kielcach, n. Iwona Kałużyńska Jolanta Chliszcz

13 I miejsce Marta PiznalMarta Piznal, PSM II st. w Krakowie, n. Marek Mleczko Wyróżnienie: Aleksandra Majda-Aleksandra Majda- PSM I i II st. w Nowym Sączu, n. Leszek Łopalewski Jolanta Chliszcz

14 III miejsce: Karolina MętrakKarolina Mętrak -SM I i II st. w Krakowie, n. Damian Lipień Jolanta Chliszcz

15 Wyróżnienie: Sebastian Worek Sebastian Worek SSM II stopnia w Żywcu, n. Łukasz Matuszek Jolanta Chliszcz

16 Wyróżnienie Wojciech Krupiński -Wojciech Krupiński -puzon ZPSM w Krakowie, naucz. Wacław Fular Jolanta Chliszcz

17 Michał Kisielewicz,II miejsce, Michał Kisielewicz, SM I st. nr1 w Krakowie, n. Andrzej Kaczmarczyk III miejsce ex aequo Agata CepuchAgata Cepuch SM I st. nr 1 w Krakowie, Andrzej Kaczmarczyk Wiktor Gut,Wiktor Gut, SM I st. nr 1 w Krakowie, Andrzej Kaczmarczyk Jolanta Chliszcz

18 Wyróżnienia: Anna Jurczak,Anna Jurczak, PSM II st. w Krakowie, n. Maria Seremet-Dziewięcka Piotr Sroślak,Piotr Sroślak, PSM II st. w Krakowie, n. Jacek Ozimkowski Jolanta Chliszcz

19 Wyróżnienie: Wahid Ben Khalfa, Daniel Kukurba-Wahid Ben Khalfa, Daniel Kukurba-OSM I st. w Krakowie, n. Maria Wyroba, Jadwiga Wyroba Jolanta Chliszcz

20

21 II miejsce: Trio fortepianowe Mezzoforte, SSM I st. w Tymbarku III miejsce: Trio con Passione, SM I st. w Wieliczce Jolanta Chliszcz

22 II miejsce Jakub Konarski, Dominik Cich, Mateusz Gawor, Krzysztof Lachman,Kwartet: Jakub Konarski, Dominik Cich, Mateusz Gawor, Krzysztof Lachman, SM I st. w Wieliczce, n. Paweł Gajewski i Arkadiusz Bała Jolanta Chliszcz

23 Komisja: przewodniczący: prof. Wiktor Jędrzejec (ASP Warszawa), dyrektor Departamentu SAiEK w MKiDN), członkowie: prof. Krzysztof Gliszczyński, prof. Jacek Jagielski, prof. Mariusz Łukawski, prof. Zbigniew Romańczuk, dr hab. Lesław Tetla, dr hab. Jan Tutaj oraz dr hab. Wojciech Zubala. Jolanta Chliszcz

24 Ogólnopolski Przegląd Prac Szkół Plastycznych Komisja oceniała prace w trzech kategoriach: rysunek, malarstwo i rzeźba (do wyboru), szkice, kompozycja malarsko-rysunkowa lub rzeźbiarska (do wyboru) oraz autoprezentacja. Jolanta Chliszcz

25 Nasz Region w czołówce 40 % miejsc Sonia Nowok ZSP Zakopane Natalia Spyrka ZPSP Kraków Wiktor Bernat ZPSP Kielce Piotr Zięba ZPSP Kraków Justyna Wełk ZPPKP Opole Jolanta Chliszcz

26 I jeszcze indeksy dla uczniów w regionie I nagroda: Damian Drwal Tarnów indeks Akademii Sztuki w Szczecinie Jolanta Chliszcz

27 I nagroda - Damian Drwal – Zespół Szkół Plastycznych, Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Pięknych w Tarnowie Jolanta Chliszcz

28 Krakowska Zawodowa Szkoła Baletowa Ewelina Wszołek- dyplomantka Międzynarodowego Konkursu Baletowego we Florencji Jolanta Chliszcz

29 Za wszystkie osiągnięcia i włożony wysiłek w artystyczny rozwój młodzieży składam na Państwa ręce najgorętsze podziękowania PEDAGOGOM NASZEGO REGIONU!!! Jolanta Chliszcz

30 Przesłuchania 2014/2015 FortepianyFortepiany przesłuchania ogólnopolskie – Warszawa ZPSM Nr 4 Krasińskiego 1 Makroregionalne ( sami) propozycja ZPSM Nowa Huta grudzień 2014 Jolanta Chliszcz

31 Zespoły Kameralne II st Ogólnopolskie – PSM I st. Nr 5 Warszawa ul Globusowa 24 termin Makroregionalne ( Makroregion III) Lublin – 8- 9 grudzień 2014 PSM I st. Jarosław Jolanta Chliszcz

32 Duety fortepianowe II st Ogólnopolskie ZPSM Nr 4 Warszawa ul Krasińskiego : termin Makroregionalne ( Makroregion III) Lublin ( ustali wiz. K. Szczepaniak) Jolanta Chliszcz

33 Skrzypce, Altówka Ogólnopolskie- ZPSM Katowice ul. Ułańska 7B, termin Makroregionalne ( sami) propozycja ZSM Bochnia, termin grudzień 2014 Jolanta Chliszcz

34 Wiolonczela, kontrabas Ogólnopolskie OSM I Kraków ul. Basztowa 8. Makroregionalne ( sami) propozycja SM I i II st. Kraków; termin grudzień 2014 Jolanta Chliszcz

35 Gitara, zespoły gitarowe Ogólnopolskie- ZPSM Bydgoszcz ul. A. Szwalbego 1. termin Makroregionalne ( sami) termin grudzień 2014 propozycja: Tarnów Jolanta Chliszcz

36 Akordeon, zespoły akordeonowe Ogólnopolskie ZSM 1 Rzeszów ul. Chopina 32 termin Makroregionalne OSM I i II st. Lublin, termin 4-5 grudzień 2014 Jolanta Chliszcz

37 Instrumenty dęte drewniane Ogólnopolskie ZSM Radom ul.25 Czerwca 70, termin Makroregionalne ( u nas), propozycja Nowy Targ termin 8-9 grudzień Jolanta Chliszcz

38 Instrumenty dęte blaszane Ogólnopolskie ZSM Łódź ul. Rojna 20 termin Makroregionalne (Makroregion III) OSM I i II st. Lublin termin 8-9 grudzień Jolanta Chliszcz

39 Perkusja soliści I i II st. Ogólnopolskie SM I st. Kraków, ul. Pilotów 51, termin Makroregionalne (Dolnośląski, Opolski, Małopolski, Śląski, Podkarpacki) –Kielce- termin listopad Jolanta Chliszcz

40 Kameralne zespoły dęte II st. Ogólnopolskie PSM I st. Nr 5 Warszawa ul. Globusowa 24 termin Makroregionalne ( Makroregion III) ZSM Nr 1 Rzeszów, termin 3-4 grudzień 2014 Jolanta Chliszcz

41 STATUTY uwagi ogólne Statuty: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 w sprawie „Zasad techniki prawodawczej” Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 31 sierpnia 2005 r. w sprawie ramowych statutów publicznych szkół i placówek artystycznych: Dz. U. z 2005 r. Nr 181, poz zm.Dz. U. z 2011 r. Nr 89, poz. 511 Jolanta Chliszcz

42 Wybrane zagadnienia, które należy określić w statucie 4. W statucie ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i ogólnokształcącej szkoły baletowej, realizującej projekt edukacyjny, o którym mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach i placówkach artystycznych, określa się: 1) sposób i kryteria oceny opisowej za wkład ucznia w realizację projektu edukacyjnego;1) sposób i kryteria oceny opisowej za wkład ucznia w realizację projektu edukacyjnego; zakres zadań nauczycieli i innych pracowników szkoły odpowiedzialnych za realizację projektów edukacyjnych przez uczniów2) zakres zadań nauczycieli i innych pracowników szkoły odpowiedzialnych za realizację projektów edukacyjnych przez uczniów Jolanta Chliszcz

43 Zmiany w statucie § 7. z uwzględnieniem przepisów w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego i w sprawie ramowych planów nauczania w publicznych szkołach i placówkach artystycznych.W statucie szkoły wymienia się odpowiednio: kierunki kształcenia, wydziały, specjalności, specjalizacje oraz cykle kształcenia, z uwzględnieniem przepisów w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego i w sprawie ramowych planów nauczania w publicznych szkołach i placówkach artystycznych. Jolanta Chliszcz

44 §12 3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji dyrektor szkoły ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy. Jolanta Chliszcz

45 Zmiany w statucie § Statut szkoły określa szczegółowe zasady rekrutacji uczniów do szkoły, a w szczególności formy, zakres tematyczny egzaminów wstępnych oraz sposoby i terminy informowania kandydatów, z uwzględnieniem przepisów w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych Jolanta Chliszcz

46 Rozporządzenie wprowadza nowe ramowe plany nauczania dla szkół i placówek artystycznych, uwzględniające zmiany podyktowane stopniowo wprowadzaną reformą kształcenia w szkołach i placówkach artystycznych. Należy zaznaczyć, że przepisy dotychczas obowiązującego rozporządzenia będą stosowane do zakończenia aktualnie realizowanego etapu edukacyjnego w:dotychczas obowiązującego rozporządzenia 1) klasach II–IV szkoły muzycznej I stopnia o 4-letnim cyklu kształcenia, 2) klasach II–VI szkoły muzycznej I stopnia o 6-letnim cyklu kształcenia, 3) klasach II–VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, 4) klasach II–IV szkoły muzycznej II stopnia o 4-letnim cyklu kształcenia, 5) klasach II–VI szkoły muzycznej II stopnia o 6-letnim cyklu kształcenia, 6) klasach II–VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, 7) klasach II–VI ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, 8) klasach II–IV liceum plastycznego, 9) klasach II–IX ogólnokształcącej szkoły baletowej, 10) klasach II–IX szkoły sztuki tańca, 11) klasach II–IV szkoły sztuki cyrkowej, 12) II i III roku kształcenia policealnej szkoły muzycznej, 13) II roku kształcenia policealnej szkoły plastycznej, Ramowe plany nauczania Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 maja 2014 r.w sprawie ramowych planów nauczania w publicznych szkołach i placówkach artystycznych opublikowano: Dz. U. z 2014 r. poz. 785 Jolanta Chliszcz

47 Tygodniowy wymiar godzin § Ramowy plan nauczania określa tygodniowy wymiar godzin: 1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych; 2) do dyspozycji dyrektora szkoły. 2. Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły są liczone w odniesieniu do cyklu kształcenia w szkole oraz do prowadzonych specjalności. Zajęcia prowadzone w ramach godzin do dyspozycji dyrektora szkoły są realizowane w wymiarze ustalonym przez dyrektora szkoły, w ramach posiadanych środków finansowych oraz warunków organizacyjnych i kadrowych szkoły, i mogą być przeznaczone na : Jolanta Chliszcz

48 Godziny do dyspozycji dyrektora 1) zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych artystycznych i ogólnokształcących; 2) realizację innych zajęć edukacyjnych nieujętych w ramowym planie nauczania, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania ; Jolanta Chliszcz

49 Godziny do dyspozycji dyrektora 3) realizację zespołowych projektów artystycznych; 4) zajęcia rozwijające dla uczniów, z uwzględnieniem ich potrzeb, uzdolnień i zainteresowań; 5) zajęcia przeznaczone dla uczniów wybitnie uzdolnionych, osiągających znaczące sukcesy artystyczne; 6) zajęcia organizowane w ramach udzielanej uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, zgodnie z przepisami w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Jolanta Chliszcz

50 Tygodniowy wymiar godzin 3. Zwiększenie wymiaru obowiązkowych zajęć edukacyjnych artystycznych, realizowanych przez ucznia w cyklu kształcenia na danym etapie edukacyjnym, nie może przekraczać liczby godzin do dyspozycji dyrektora szkoły, przeznaczonych na zajęcia edukacyjne artystyczne, określonych dla danego typu szkoły lub cyklu kształcenia. 4. Dyrektor szkoły, w uzgodnieniu z organem prowadzącym, przydziela dodatkowe godziny na prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z uczniami niepełnosprawnymi, z tym że minimalny tygodniowy wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych wynosi 2 godziny na ucznia. Jolanta Chliszcz

51 Tygodniowy wymiar zajęć 5. Zajęcia religii/etyki są realizowane zgodnie z przepisami w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach. 6. Zajęcia wychowania do życia w rodzinie są realizowane zgodnie z przepisami w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego Jolanta Chliszcz

52 Tygodniowy wymiar godzin § Na podstawie ramowego planu nauczania dyrektor szkoły ustala szkolny plan nauczania, z wyodrębnieniem każdego roku szkolnego. 2. W szkolnym planie nauczania dopuszcza się wprowadzenie innej niż w ramowym planie nauczania realizacji zajęć edukacyjnych, w szczególności zestawienie zajęć edukacyjnych w blok przedmiotowy, pod warunkiem zapewnienia realizacji zadań wynikających z podstawy programowej właściwej dla danych zajęć edukacyjnych, oraz wprowadzenie innych niż przewidziane w ramowym planie nauczania zajęć edukacyjnych, których prowadzenie nie jest związane z realizacją podstawy programowej właściwej dla danych zajęć edukacyjnych, a służy rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań kierunkowych uczniów. Jolanta Chliszcz

53 3. W szkolnym planie nauczania dopuszcza się wprowadzenie innej niż w systemie lekcyjno- klasowym organizacji zajęć edukacyjnych, w szczególności w formie projektów edukacyjnych, plenerów artystycznych, zielonych szkół, obozów naukowych lub artystycznych, realizacji spektakli, przedstawień, koncertów, wystaw, jeżeli ich łączny czas realizacji nie przekroczy 5 tygodni nauki w roku szkolnym i zostanie zagwarantowane co najmniej 30 tygodni nauki w roku szkolnym. Jolanta Chliszcz Tygodniowy wymiar godzin

54 4. Szkolny plan nauczania stanowi podstawę opracowania arkusza organizacji szkoły. W przypadku wprowadzenia w szkolnym planie nauczania organizacji zajęć, o której mowa w ust. 3, do arkusza organizacji szkoły należy załączyć szczegółowy kalendarz roku szkolnego z harmonogramem wszystkich planowanych działań. Jolanta Chliszcz Tygodniowy wymiar godzin

55 Tygodniowy wymiar godzin powinien uwzględniać równomierne obciążenie higieny pracy umysłowejTygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć z religii i etyki powinien uwzględniać równomierne obciążenie w poszczególnych latach cyklu nauczania i być zgodny z zasadami higieny pracy umysłowej. Równomierne obciążenie Jolanta Chliszcz

56 Przyjmowanie uczniów Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych opublikowano: Dz. U. z 2014 r., poz. 686 Na podstawie art. 20n ust. 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm. ) Jolanta Chliszcz

57 Przyjmowanie uczniów § 1. Rozporządzenie określa: 1) szczegółowe warunki przyjmowania kandydatów do poszczególnych typów publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków; 2) sposób, szczegółowy tryb i terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do poszczególnych typów publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych, w tym zakres, szczegółowe warunki i tryb przeprowadzania badania przydatności, egzaminu wstępnego i egzaminu kwalifikacyjnego oraz skład i szczegółowe zadania komisji rekrutacyjnej i komisji kwalifikacyjnej; 3) szczegółowe warunki przechodzenia uczniów z jednych typów publicznych szkół artystycznych do innych typów publicznych szkół artystycznych. Jolanta Chliszcz

58 dołączyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danym zawodzie, danej specjalności lub specjalizacji wydane przez lekarza specjalistę odpowiednio z zakresu: 1) ortopedii lub medycyny sportowej – w przypadku kształcenia w ogólnokształcącej szkole baletowej lub szkole sztuki tańca; 2) audiologii i foniatrii – w przypadku kształcenia w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia lub szkole muzycznej II stopnia w specjalności wokalnej; 3) pulmonologii – w przypadku kształcenia w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia lub szkole muzycznej II stopnia w specjalności instrumentalnej w specjalizacjach instrumentów dętych; 4) medycyny sportowej – w przypadku kształcenia w szkole sztuki cyrkowej. Przyjmowanie uczniów 2. W przypadku, o którym mowa w art. 20n ust. 3 ustawy, do wniosku należy dołączyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danym zawodzie, danej specjalności lub specjalizacji wydane przez lekarza specjalistę odpowiednio z zakresu: 1) ortopedii lub medycyny sportowej – w przypadku kształcenia w ogólnokształcącej szkole baletowej lub szkole sztuki tańca; 2) audiologii i foniatrii – w przypadku kształcenia w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia lub szkole muzycznej II stopnia w specjalności wokalnej; 3) pulmonologii – w przypadku kształcenia w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia lub szkole muzycznej II stopnia w specjalności instrumentalnej w specjalizacjach instrumentów dętych; 4) medycyny sportowej – w przypadku kształcenia w szkole sztuki cyrkowej. Jolanta Chliszcz

59 Ustawa o SYSTEMIE OŚWIATY z dnia 7 września 1991 r. Zmiany Dz. U. z 2014 r. Poz. 7; Poz. 642; Poz. 811; Art. 20n. 1. Do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych mogą być przyjmowani kandydaci, którzy uzyskali pozytywny wynik postępowania rekrutacyjnego. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danej publicznej szkole lub publicznej placówce artystycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej2. Do pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego dopuszcza się kandydatów, którzy do wniosku o przyjęcie do publicznej szkoły lub publicznej placówki artystycznej dołączyli zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danej publicznej szkole lub publicznej placówce artystycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Jolanta Chliszcz

60 zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danym zawodzie, specjalności lub specjalizacji, wydanego przez lekarza specjalistę właściwego ze względu na zakres kształcenia w danym zawodzie, specjalności lub specjalizacji3. Publiczna szkoła artystyczna prowadząca kształcenie zawodowe może, w zależności od zakresu kształcenia, zażądać zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danym zawodzie, specjalności lub specjalizacji, wydanego przez lekarza specjalistę właściwego ze względu na zakres kształcenia w danym zawodzie, specjalności lub specjalizacji. W tym przypadku przepisu ust. 2 w zakresie wymogu dołączenia do wniosku do publicznej szkoły artystycznej zaświadczenia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej nie stosuje się. predyspozycji4. Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki badania przydatności albo egzaminu wstępnego w zakresie uzdolnień, predyspozycji lub praktycznych umiejętności. Jolanta Chliszcz Przyjmowanie uczniów

61 Przyjmowanie uczniów: kan niepełnoletni 5. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: 1) w przypadku kandydata niepełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20c ust. 2; (W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w ust. 1, niż liczba wolnych miejsc w publicznym przedszkolu lub publicznej innej formie wychowania przedszkolnego, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: 1) wielodzietność rodziny kandydata; 2) niepełnosprawność kandydata; 3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata; 4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata; 5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata; 6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie; 7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.) Jolanta Chliszcz

62 Przyjmowanie uczniów-kan pełnoletni 2) w przypadku kandydata pełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20g ust. 2 pkt 2. a) wielodzietność rodziny kandydata, b) niepełnosprawność kandydata, c) niepełnosprawność dziecka kandydata, d) niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę, e) samotne wychowywanie dziecka przez kandydata. 6. Kryteria, o których mowa w ust. 5, mają jednakową wartość. Jolanta Chliszcz

63 KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli szkół artystycznych, placówek kształcenia artystycznego i placówek doskonalenia nauczycieli opublikowano: Dz. U. z 2014 r. poz. 784 Jolanta Chliszcz

64 kalendarz roku szkolnego 2014/ Rozpoczęcie roku szkolnego: 1 września 2014 r. 2. Zimowa przerwa świąteczna: 22 – 31 grudnia 2014 r. 3. Ferie zimowe: 16 lutego – 1 marca 2015 r. – kujawsko – pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie, wielkopolskie 4. Wiosenna przerwa świąteczna: 2 – 7 kwietnia 2015 r. 5. Sprawdzian przeprowadzany w ostatnim roku nauki w ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia oraz po trzeciej klasie ogólnokształcącej szkoły baletowej: ustali dyrektor CKE 6. Dodatkowy termin Sprawdzianu – ustali dyrektor CKE 7. Egzamin gimnazjalny przeprowadzany po trzecim roku nauki w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia, po trzecim roku nauki ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych oraz po szóstej klasie ogólnokształcącej szkoły baletowej: ustali dyrektor CKE 8. Dodatkowe terminy egzaminu gimnazjalnego: ustali dyrektor CKE: Jolanta Chliszcz

65 KALENDARZ CD. 9. Część ustna i część pisemna egzaminu maturalnego: ustali dyrektor CKE 10. Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych – ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia – 24 czerwca 2015 r. 11. Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych: ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, liceum plastycznego i ogólnokształcącej szkoły baletowej – 7 dni przed rozpoczęciem egzaminów dyplomowych. 12. Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych: szkoły muzycznej II stopnia, szkoły sztuki tańca, szkoły sztuki cyrkowej – 7 dni przed rozpoczęciem egzaminów dyplomowych. 13. Zakończenie zajęć w szkołach policealnych oraz szkołach pomaturalnych bibliotekarskich i animatorów kultury – w terminie umożliwiającym przeprowadzenie egzaminów dyplomowych. 14. Zakończenie rocznych zajęć dydaktycznych: 26 czerwca 2015 r. Jolanta Chliszcz

66 Darmowe materiały edukacyjne Art. 22ac. bezpłatnego1. Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów mają prawo do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, określonych w ramowych planach nauczania ustalonych dla tych szkół. 2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do szkół dla dorosłych. Jolanta Chliszcz

67 Klasy I –III Podręczniki finansuje MEN Art. 22ad. Wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej w klasach I-III zapewnia minister właściwy do spraw oświaty i wychowania1. Wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej w klasach I-III zapewnia minister właściwy do spraw oświaty i wychowania. Podręczniki te stają się własnością organu prowadzącego szkołę podstawową z dniem ich przekazania przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. 2. Dyrektor szkoły podstawowej, za zgodą organu prowadzącego szkołę, może ustalić w zestawie, o którym mowa w art. 22ab ust. 4 pkt 1, inny podręcznik niż podręcznik zapewniony przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. 3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, koszt zakupu podręcznika innego niż podręcznik zapewniony przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania pokrywa organ prowadzący szkołę podstawową. 4. Podręczniki, o których mowa w ust. 1, są dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych. Jolanta Chliszcz

68 Po stronie jst leży Art. 22ae. 1. Wyposażenie: w podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały ćwiczeniowe, dla klas I-III,1) szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały ćwiczeniowe, dla klas I-III, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe, dla klas IV-VI2) szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe, dla klas IV-VI, w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe3) gimnazjów i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie gimnazjum w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe - jest zadaniem zleconym z zakresu administracji rządowej, wykonywanym przez jednostki samorządu terytorialnego prowadzące te szkoły. Jolanta Chliszcz

69 Dziękuję, życzę dużo zdrowia całym szkolnym społecznościom szkół artystycznych regionu. Szkoły artystyczne od 1 XI 2014r. Tel Przyjmowanie stron: wtorek w godz. od

70 Jolanta Chliszcz


Pobierz ppt "JAKIE SZKOŁY OD 1 WRZEŚNIA 2014 ROKU?. WITAM SERDECZNIE ! Proszę o podpisy na liście obecności oraz jeśli to możliwe kontaktowe numery telefonów komórkowych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google