Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie Opracowała : Joanna Szmyd I rok Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie Opracowała : Joanna Szmyd I rok Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna."— Zapis prezentacji:

1 Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie Opracowała : Joanna Szmyd I rok Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

2 Wykorzystanie sieci społecznościowych w firmach Skłonność na interakcje z dużą korporacją poprzez media społecznościowe. Popularniejsze narzędzie komunikacji, promocji i reklamy. Budowanie pozycji marki i lojalności klientów. Zrzeszenie użytkowników na całym świecie co ma wpływ na popularność produktu. Szybka komunikacja z klientem

3 Social media w korporacjach globalnych Raport firmy Burson-Marsteller "The Global Social Media Check-up„ Temat: Wykorzystanie narzędzi social media w korporacjach globalnych Cel: Zbadanie zaangażowania wielkich firm w serwisy social media

4 Wyniki raportu dla Twittera: – duża aktywność firm (nie ograniczona tylko do posiadania konta) – możliwość śledzenia przez firmy swoich klientów biznesowych i udziałowców – konto posiada: 80% firm (z czego 40% odpowiada na posty) Liderzy Twittera: – SonyPlayStation tys. osób śledzących konto – SonyPictures - 50 tys. osób śledzących konto

5 Wyniki raportu dla facebooka: - szybkie tempo wzrostu popularności facebooka - większe zaangażowanie firm w działania social media - użytkownicy bardziej skłonni na interakcje z dużymi korporacjami poprzez social media

6 wyniki raportu dla YouTube: - szybkie tempo wzrostu popularności YouTube - stale rosnąca liczba subskrybentów (nawet kilkaset tysięcy) - wideo jako jedna z najlepszych form promocji firmy - funkcje pomagające budowaniu głębokich relacji z użytkownikiem

7 Wyniki raportu - Blog : - najmniejsze zaangażowanie firm w social media - możliwość integracji z innymi portalami - pozycjonowanie strony poprzez dodane teksty, informacje etc. - pozyskiwanie nowych użytkowników

8 Enterprise 2.0 Przesunięcie idei Web 2.0 na grunt firmy - social media jako sposób komunikacji pomiędzy pracownikami - istotą budowanie społeczności opartej na pracownikach - udostępnianie pracownikom narzędzi Web 2.0 takich jak: portal społecznościowy, forum, wiki, blog, kanały RRS,

9 Co daje Enterprise 2.0 ? Każdy pracownik może się wypowiedzieć, podzielić opinią, pomysłem - co zwiększa zaangażowanie pracowników w życie firmy bądź realizację określonych celów. Polepsza się wymiana wiedzy między pracownikami, co ogranicza np. rozwiązywanie ciągle tych samych problemów. Łatwiejsza staje się komunikacja firma-pracownik, szef- pracownik. Integrujemy pracowników.

10 Kto może korzystać? Pracownicy firm. Uprzywilejowani Klienci: – pozwala klientowi śledzić proces realizacji jego projektu. – czynnie brać udział poprzez zgłaszanie uwag na forum.

11 Zdaniem Ekspertów Twitter, Facebook i inne platformy jako wartość dla biznesu - zwiększenie efektywności pracy - skuteczne sposoby wykorzystywania serwisów społecznościowych przez pracowników - odpowiednie dostosowanie organizacji w celu wykorzystania całości potencjału portali społecznościowych

12 Eksperci kładą nacisk na to, że pracodawcy powinni zwrócić szczególnie uwagę na: Zachęcanie pracowników do innowacyjności Promowanie pozytywnego korzystania z serwisów społecznościowych Wyznaczanie wewnętrznych ekspertów pełniących funkcję mentorów ds. wykorzystania potencjału sieci Przekazanie zarządzania kwestiami związanymi z portalami społecznościowymi pracownikom

13 Social media – tajna broń rekrutera - Media społecznościowe jako narzędzie wykorzystywane podczas rekrutacji - portale społecznościowe jako zbiór informacji o pracodawcach i potencjalnych pracownikach - możliwość uzyskania informacji o pracowniku, nie zawartych w życiorysie - możliwość porównania informacji przedstawionych pracodawcy przez osobę ubiegającą się o pracę, stanowisko - weryfikacja prawdomówności - kontrola pracownika

14 Dobra reklama dla przyszłych pracowników -social media jako zbiór informacji dotyczących firm takich jak: - wyposażenie biura, obowiązującego w firmie dress code'u, konferencji,wyjazdów integracyjnych, benefitów, itp. - zwiększająca się liczba osób znajdujących pracę dzięki social media (30% badanych - ciągle rośnie) - możliwość pozyskania informacji przez poszukujących pracę na temat aktualnych ofert, kursów, szkoleń itp.

15 Teksty źródłowe (linki) : portale-spolecznosciowe-w-firmie,1,39,1.html potencjal-spolecznosciowy-w-twojej-firmie https://www.web.gov.pl/aktualnosci/19_797.html pojec/enterprise-20/

16 Dziękuje za Uwagę


Pobierz ppt "Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie Opracowała : Joanna Szmyd I rok Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna."

Podobne prezentacje


Reklamy Google