Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czy rośliny „Lubią” detergenty? Do plants „like” detergents?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czy rośliny „Lubią” detergenty? Do plants „like” detergents?"— Zapis prezentacji:

1 Czy rośliny „Lubią” detergenty? Do plants „like” detergents?

2 Jak detergent wpływa na rośliny? Wzrost roślin zostanie zahamowany
Problem Badawczy: Jak detergent wpływa na rośliny? Hipoteza: Wzrost roślin zostanie zahamowany

3 Zaplanowane czynności
Nawiązanie współpracy z Gimnazjum CSG Willem van Oranje z Holandii Ustalenie harmonogramu działań Założenie profili uczniowskich na portalu eTwinning Prezentacja członków grupy Prezentacja szkoły Popularyzacja miast partnerskich Przeprowadzenie ankiet dotyczących wyboru detergentu Przeprowadzenie doświadczeń i wyciągnięcie wniosków

4 Nawiązanie WSPÓŁPRACY
Prezentacja założeń projektu na portalu eTwinning

5 Nawiązanie WSPÓŁPRACY
Gimnazjum z Holandii

6 Ustalenie zadań Foldery zadaniowe

7 Profile uczniowskie Każdy uczeń uzyskał dostęp do platformy

8 Prezentacja członków grupy
W ramach realizacji zadania „Our team” każde z nas przedstawiło partnerom wybrane informacje na swój temat

9 Prezentacja członków grupy
W ramach realizacji zadania „Our team” każde z nas przedstawiło partnerom wybrane informacje na swój temat

10 Prezentacja członków grupy
W ramach realizacji zadania „Our team” każde z nas przedstawiło partnerom wybrane informacje na swój temat

11 Prezentacja członków grupy
W ramach realizacji zadania „Our team” każde z nas przedstawiło partnerom wybrane informacje na swój temat

12 Prezentacja członków grupy
W ramach realizacji zadania „Our team” każde z nas przedstawiło partnerom wybrane informacje na swój temat

13 Prezentacja członków grupy
W ramach realizacji zadania „Our team” każde z nas przedstawiło partnerom wybrane informacje na swój temat

14 Prezentacja członków grupy
W ramach realizacji zadania „Our team” każde z nas przedstawiło partnerom wybrane informacje na swój temat

15 Prezentacja członków grupy
W ramach realizacji zadania „Our team” każde z nas przedstawiło partnerom wybrane informacje na swój temat

16 Prezentacja szkoły Kolejne zadanie „Our school” polegało na zaprezentowaniu szkoły do której uczęszczamy Zadanie to zrealizowaliśmy wykonując prezentację i umieszczając ją na stronie portalu. Nasi partnerzy dowiedzieli się, w których pracowniach lubimy przebywać oraz dlaczego lubimy naszą szkołę

17

18

19 6 POMERANIAN INFANTRY DIVISION
SCHOOL NUMBER 4 NAMES: 6 POMERANIAN INFANTRY DIVISION IN SANOK

20 im. Gen. Stanislaw F. Sosabowski
patron The patron of our school is 6 Pomeranian Infantry Division. Division was established in 1944 in Ukraine. Then it became part of the 1st Polish Army. Naming ceremony of our school took place on 20 May in the presence of invited guests min. veterans, representatives of 6 Airborne Brigade im. Gen. Stanislaw F. Sosabowski KAMILA

21 I like lessons in the gym and i every practice.
Our gym We have big gym in our school. Very cool practicing in it and the game. We have game in basketball and volleyball. They are very interesting activities. Sometimes they played sports here. I like lessons in the gym and i every practice. ŁUKASZ

22 English Class It is an English class. In this class teaches Mr. Hryszko. There are English posters in this class. I very like English lessons. Weronika

23 canteen In my school, we’ve got canteen. Is very colorful and taste. A lot of students eat dinner here. Only here you can use the phone for our security Dominika

24 Library My favourite place in school is library. We’ve got a lot of good books. My friends and me are here everyday because in this place we can spend free time. Library has colorful wall and librarian is very friendly Julia

25 Computer room . This is our computer room. I really like information technology, because it is not as difficult as mathematics and learning, you can also have fun. Anna

26 for watching presentation.
Thank you for watching presentation. Prepared: Natalia Wyżycka

27 Prezentacja Miasta Zadanie „Our town” polegało na zaprezentowaniu ciekawych miejsc z naszego miasta Zadanie to zrealizowaliśmy wykonując prezentację i umieszczając ją na stronie portalu. Nasi partnerzy dowiedzieli się jakie są najciekawsze miejsca w Sanoku. Co warto zobaczyć odwiedzając Sanok

28 A few historical facts about Sanok
The first written reference to Sanok in a Ruthenian chronicle "Latopis Hipacki", mentioning an expedition of the Hungarian king Geyza II to Halicz Ruthenia. On the 20 of January Sanok is granted a municipal privilege based on Magdeburg Law by prince George II Trojdenovitch of Halicz, issued in Włodzimierz Wołyński. Bartko from Sandomierz was made the first chief.

29 A few historical facts about Sanok
On the 25 of April Polish king Kazimierz the Great reconfirms the municipal privilege of Sanok. The town is granted a royal privilege for organizing 8 days' yearly fair beginning on friday before Whit Sunday.

30 A few historical facts about Sanok
Grzegorz from Sanok, one of the greatest Polish humanists is born. On the 2 of May king Władysław Jagiełło marries Elżbieta Granowska in Sanok parish church. A hospital for the poor is founded in the buildings of former Franciscan monastery outside the town walls.

31 A few historical facts about Sanok
King Zygmunt I allows the townsmen to build water-supply system across the grounds belonging to the crown. An income from this project is to be used for the town's purposes

32 The Castle The Castle - built in Gothic style in times of Kazimierz the Great, on the site of a former Ruthenian stronghold, transformed in into Renaissance style.

33 District office building
District office building from years , presently the town hall. The Sanok Area's emblem on the façade.

34 The Franciscan monastery and church
The Franciscan monasteryand church from , originally in Baroque style, rebuilt in later times Late Baroque altars and the paintingof the Blessed Virgin Mother of the Sanok Land inside

35 Historical Museum The building of so called "Inn" built in presently the head office of the Historical Museum.

36 Zadanie badawcze Kolejne zadanie „Experiment” polegało na przeprowadzeniu hodowli rzeżuchy traktowanej różnymi stężeniami detergentów Zadanie to realizowaliśmy zgodnie z opracowanym planem badawczym

37 Cały przebieg doświadczenia można zobaczyć na stronie eTwinning

38 Doświadczenie - założenia
Temat: Czy rośliny „lubią” detergenty? Problem badawczy: Jak detergent wpływa na kiełkowanie nasion oraz wzrost i rozwój roślin z nich wyrosłych. Hipoteza: Detergent zahamuje wzrost i rozwój roślin. Doświadczenie: Pomoce – 7 szalek Petriego, 7 półlitrowych słoików (lub zlewek), płyn do mycia naczyń, zakraplacz, łyżeczka, flamaster, linijka. Czas trwania doświadczenia: 8 dni (nastawienie w środę – pomiar w następny środę).

39 Doświadczenie Przebieg: Wyłożenie talerzyki (szalki Petriego) watą.
Wysypanie na watę 100 nasion rzeżuchy. Ponumerowanie talerzyki Przygotowanie słoiki dla każdego talerzyka z zawartością 500 ml wody Pierwszy słoik z czystą wodą, drugi z 1 kroplą wybranego detergentu, trzeci z 2 kroplami, czwarty z 3 kroplami, piąty z 5 kroplami, szósta z 2 łyżeczkami, siódma z 3 łyżeczkami detergentu. Opisanie słoików. Wymieszanie zawartości. Podlewanie rzeżuchy przez 8 dni roztworami ze słoików, których numery odpowiadają numerom talerzyków (szalek Petriego). Podlewanie wszystkich taką samą ilością płynu. Rzeżucha podlewana czystą wodą stanowiła próbę kontrolną. Codziennie wykonywaliśmy zdjęcie prowadzonej hodowli.

40 Doświadczenie cd. Wynik:
8 dnia zmierzenie długość roślin. Przeliczenie ilość roślin (uzyskanie procent wykiełkowanych nasion). Dane pomiarowe wpisane do programu Excel. Na podstawie danych wykonanie wykresów. Zorganizowanie burza mózgów wszystkich uczestników w celu wspólnego opracowania danych dla każdego detergentu, a następnie ustalenie wspólnych wniosków.

41 Przeprowadzenie ankiet
Przeprowadziliśmy ankietę w grupie 30 osób. Zapytaliśmy ankietowanych jakich płynów najczęściej używa się w ich domach do mycia naczyń. Najczęściej padła odpowiedź „Ludwik”, bo aż 14 razy. Więc ten płyn został użyty w doświadczeniu.

42 Potrzebne materiały.

43 Założenie hodowli – odliczanie nasion.

44 Sporządzamy mieszaniny.

45 Podlewanie mieszaninami.

46 Hodowla gotowa.

47 Codzienna pielęgnacja i kontrola efektów.

48 Codzienna pielęgnacja i kontrola efektów - dzień drugi.

49 Codzienna pielęgnacja i kontrola efektów – dzień trzeci.

50 Mierzenie roślin.

51 The same water – control group - Łukasz Cwynar
Opracowanie wyników. The same water – control group - Łukasz Cwynar Long Number of plants 0 - 3 6 - 4 11 - 5 16 - 6 21 - 7 26 - 31 - 36 - 17 41 - 14 46 - 16 51 56 - 61mm-65mm 2 66mm-70mm the sum of all plants 100 plant growth medium

52 Water with one drop of dishwashing liquid – Weronika Sołtysik
Opracowanie wyników. Water with one drop of dishwashing liquid – Weronika Sołtysik long number of plants 10- 79 51-100mm 20 mm 1 the sum of all plants 100 plant growth medium 61mm

53 Water with two drops of dishwashing liquid – Dominika Czelny
Opracowanie wyników. Water with two drops of dishwashing liquid – Dominika Czelny long number of plants 51 - 21 61 - 23 71 - 28 81 14 91 - 4 101 111 - 2 121 - 1 131 - 141 -

54 Water with three drops of dishwashing liquid – Julia Bartnik
Opracowanie wyników. Water with three drops of dishwashing liquid – Julia Bartnik long number of plants 31 - 10 41 - 12 51 - 25 61 41 71 -

55 Opracowanie wyników. Water with five drops of dishwashing liquid – Anna Marut long number of plants 0 - 5 5 - 7 11 - 6 16 - 12 21 - 13 26 - 8 31 - 36 - 10 41 - 9 46 - 51 4 56 - the sum of all plants 100 plant growth medium

56 Water with one spoon dishwashing liquide – Kamila Rachwalska
Opracowanie wyników. Water with one spoon dishwashing liquide – Kamila Rachwalska high seeds numbers seeds 0 – 1 6 – 43 11 – 40 16 – 16 average: 13,55

57 Water with two spoons dishwashing liquide – Natalia Wyżycka
Opracowanie wyników. Water with two spoons dishwashing liquide – Natalia Wyżycka length of plant (mm) number of plants 0-5 24 6-10 54 11-20 22 21-60 The sum of all plants 100 Plant growth medium 11

58 Wyniki zbiorcze. Growth – final result Dishwashing liquide
Medium growth (mm) Water 40 One drop dishwashing liquide 61 Two drops dishwashing liquide 80 Three drops dishwashing liquide 63 Five drops dishwashing liquide 32 One spoon dishwashing liquide 13 Two spoons dishwashing liquide 11

59 Wnioski końcowe. Wspólnie ustaliliśmy, że działanie detergentu szkodzi roślinom. Im większe stężenie detergentu w wodzie, tym większe zahamowania w wzroście i rozwoju roślin. Powinniśmy pamiętać aby używać z umiarem detergentów, gdyż ich nadmiar przedostający się do środowiska może zmienić wygląd ekosystemów.

60 Dziękujemy za uwagę 


Pobierz ppt "Czy rośliny „Lubią” detergenty? Do plants „like” detergents?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google