Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

The patron of our school is 6 Pomeranian Infantry Division. Division was established in 1944 in Ukraine. Then it became.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "The patron of our school is 6 Pomeranian Infantry Division. Division was established in 1944 in Ukraine. Then it became."— Zapis prezentacji:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20 The patron of our school is 6 Pomeranian Infantry Division. Division was established in 1944 in Ukraine. Then it became part of the 1st Polish Army. Naming ceremony of our school took place on 20 May in the presence of invited guests min. veterans, representatives of 6 Airborne Brigade im. Gen. Stanislaw F. Sosabowski KAMILA

21 We have big gym in our school. Very cool practicing in it and the game. We have game in basketball and volleyball. They are very interesting activities. Sometimes they played sports here. I like lessons in the gym and i every practice. ŁUKASZ

22 It is an English class. In this class teaches Mr. Hryszko. There are English posters in this class. I very like English lessons. Weronika

23 In my school, we’ve got canteen. Is very colorful and taste. A lot of students eat dinner here. Only here you can use the phone for our security. Dominika

24 My favourite place in school is library. We’ve got a lot of good books. My friends and me are here everyday because in this place we can spend free time. Library has colorful wall and librarian is very friendly. Julia

25 This is our computer room. I really like information technology, because it is not as difficult as mathematics and learning, you can also have fun. Anna.

26

27

28 A few historical facts about Sanok The first written reference to Sanok in a Ruthenian chronicle "Latopis Hipacki", mentioning an expedition of the Hungarian king Geyza II to Halicz Ruthenia On the 20 of January Sanok is granted a municipal privilege based on Magdeburg Law by prince George II Trojdenovitch of Halicz, issued in Włodzimierz Wołyński. Bartko from Sandomierz was made the first chief.

29 On the 25 of April Polish king Kazimierz the Great reconfirms the municipal privilege of Sanok The town is granted a royal privilege for organizing 8 days' yearly fair beginning on friday before Whit Sunday. A few historical facts about Sanok

30 Grzegorz from Sanok, one of the greatest Polish humanists is born On the 2 of May king Władysław Jagiełło marries Elżbieta Granowska in Sanok parish church A hospital for the poor is founded in the buildings of former Franciscan monastery outside the town walls. A few historical facts about Sanok

31 King Zygmunt I allows the townsmen to build water-supply system across the grounds belonging to the crown. An income from this project is to be used for the town's purposes A few historical facts about Sanok

32 The Castle The Castle - built in Gothic style in times of Kazimierz the Great, on the site of a former Ruthenian stronghold, transformed in into Renaissance style.

33 District office building District office building from years , presently the town hall. The Sanok Area's emblem on the façade.

34 The Franciscan monastery and church The Franciscan monasteryand church from , originally in Baroque style, rebuilt in later times. Late Baroque altars and the paintingof the Blessed Virgin Mother of the Sanok Land inside

35 Historical Museum The building of so called "Inn" built in presently the head office of the Historical Museum.

36

37 Cały przebieg doświadczenia można zobaczyć na stronie eTwinning

38 Doświadczenie - założenia Temat: Czy rośliny „lubią” detergenty? Problem badawczy: Jak detergent wpływa na kiełkowanie nasion oraz wzrost i rozwój roślin z nich wyrosłych. Hipoteza: Detergent zahamuje wzrost i rozwój roślin. Doświadczenie: Pomoce – 7 szalek Petriego, 7 półlitrowych słoików (lub zlewek), płyn do mycia naczyń, zakraplacz, łyżeczka, flamaster, linijka. Czas trwania doświadczenia: 8 dni (nastawienie w środę – pomiar w następny środę).

39 Doświadczenie Przebieg: Wyłożenie talerzyki (szalki Petriego) watą. Wysypanie na watę 100 nasion rzeżuchy. Ponumerowanie talerzyki Przygotowanie słoiki dla każdego talerzyka z zawartością 500 ml wody Pierwszy słoik z czystą wodą, drugi z 1 kroplą wybranego detergentu, trzeci z 2 kroplami, czwarty z 3 kroplami, piąty z 5 kroplami, szósta z 2 łyżeczkami, siódma z 3 łyżeczkami detergentu. Opisanie słoików. Wymieszanie zawartości. Podlewanie rzeżuchy przez 8 dni roztworami ze słoików, których numery odpowiadają numerom talerzyków (szalek Petriego). Podlewanie wszystkich taką samą ilością płynu. Rzeżucha podlewana czystą wodą stanowiła próbę kontrolną. Codziennie wykonywaliśmy zdjęcie prowadzonej hodowli.

40 Doświadczenie cd. Wynik: 8 dnia zmierzenie długość roślin. Przeliczenie ilość roślin (uzyskanie procent wykiełkowanych nasion). Dane pomiarowe wpisane do programu Excel. Na podstawie danych wykonanie wykresów. Zorganizowanie burza mózgów wszystkich uczestników w celu wspólnego opracowania danych dla każdego detergentu, a następnie ustalenie wspólnych wniosków.

41 Przeprowadzenie ankiet Przeprowadziliśmy ankietę w grupie 30 osób. Zapytaliśmy ankietowanych jakich płynów najczęściej używa się w ich domach do mycia naczyń. Najczęściej padła odpowiedź „Ludwik”, bo aż 14 razy. Więc ten płyn został użyty w doświadczeniu.

42 Potrzebne materiały.

43 Założenie hodowli – odliczanie nasion.

44 Sporządzamy mieszaniny.

45 Podlewanie mieszaninami.

46 Hodowla gotowa.

47 Codzienna pielęgnacja i kontrola efektów.

48 Codzienna pielęgnacja i kontrola efektów - dzień drugi.

49 Codzienna pielęgnacja i kontrola efektów – dzień trzeci.

50 Mierzenie roślin.

51 Opracowanie wyników. The same water – control group - Łukasz Cwynar LongNumber of plants mm-65mm2 66mm-70mm2 the sum of all plants100 plant growth medium

52 Opracowanie wyników. Water with one drop of dishwashing liquid – Weronika Sołtysik longnumber of plants mm mm1 the sum of all plants100 plant growth medium61mm

53 Opracowanie wyników. Water with two drops of dishwashing liquid – Dominika Czelny longnumber of plants

54 Opracowanie wyników. Water with three drops of dishwashing liquid – Julia Bartnik longnumber of plants

55 Opracowanie wyników. Water with five drops of dishwashing liquid – Anna Marut long number of plants the sum of all plants100 plant growth medium

56 Opracowanie wyników. Water with one spoon dishwashing liquide – Kamila Rachwalska high seedsnumbers seeds 0 –1 6 –43 11 –40 16 –16 average:13,55

57 Opracowanie wyników. Water with two spoons dishwashing liquide – Natalia Wyżycka length of plant (mm)number of plants The sum of all plants100 Plant growth medium11

58 Wyniki zbiorcze. Growth – final result Dishwashing liquideMedium growth (mm) Water40 One drop dishwashing liquide61 Two drops dishwashing liquide80 Three drops dishwashing liquide63 Five drops dishwashing liquide32 One spoon dishwashing liquide13 Two spoons dishwashing liquide11

59 Wnioski końcowe. Wspólnie ustaliliśmy, że działanie detergentu szkodzi roślinom. Im większe stężenie detergentu w wodzie, tym większe zahamowania w wzroście i rozwoju roślin. Powinniśmy pamiętać aby używać z umiarem detergentów, gdyż ich nadmiar przedostający się do środowiska może zmienić wygląd ekosystemów.

60


Pobierz ppt "The patron of our school is 6 Pomeranian Infantry Division. Division was established in 1944 in Ukraine. Then it became."

Podobne prezentacje


Reklamy Google