Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej."— Zapis prezentacji:

1 user experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej

2 2 Usability - cecha serwisu pomagająca efektywnie realizować założone cele

3 3 Heurystyki 1 2 3

4

5 5

6 6

7 7

8 8

9 9 User Experience - wrażenia doświadczane podczas korzystania z produktu interaktywnego

10 10 Dobre praktyki

11 11 Dobre praktyki Błędne rozwiązania

12 12

13 13

14 14 Punkt startowy

15 15

16 16

17 17 Zbyt wiele punktów startowych

18 18

19 19

20 20

21 21 Wyróżnione punkty startowe

22 22 Drugorzędna nawigacja serwisu

23 23

24 24

25 25 Wezwania do działania, bezpośrednie zwroty

26 26

27 27

28 28 Pytanie użytkownika

29 29 Wywiady z użytkownikami

30 30 Wywiady z użytkownikami Webanalytics

31 31

32 32

33 33 Wyskakujące okna pop-up

34 34 Ścieżka wzroki (badana 1, 5 s.)

35 35 Progressive enhancement

36 36

37 37

38 38 Domyślna, zaawansowana wyszukiwarka

39 39

40 40 Najprostsza forma wyszukiwarki

41 41 Wywiady z użytkownikami

42 42 Wywiady z użytkownikami Zdalne badanie użyteczności

43 43 Układ serwisu

44 44

45 45

46 46

47 47 Mała przestrzeń przeznaczona na treści

48 48

49 49

50 50

51 51 Przeważająca część serwisu przeznaczona na treści

52 52

53 53 Stopka serwisu z danymi kontaktowymi

54 54 Paper prototyping, makietowanie

55 55 Paper prototyping, makietowanie Heurystyki 1 2 3

56 56 Dostępność treści

57 57

58 58 Brak opisania aktualności datami

59 59

60 60

61 61 Oznaczanie dodawanych treści datą publikacji

62 62

63 63

64 64 Mały rozmiar fontu

65 65

66 66

67 67 Opcja zmiany wielkości fontu

68 68

69 69 Kolorystka fontu wskazująca na klikalność

70 70

71 71 Wyraźne rozróżnianie elementów klikalnych i nieklikalnych

72 72 Opcja zmiany wielkości fontu

73 73

74 74 Wykorzystanie Mapy Google

75 75

76 76

77 77 Brak treści, pusta strona

78 78 Heurystyki 1 2 3

79 79 Heurystyki Zasady WAI 1 2 3

80 80 Lista kontrolna Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej 1. Jasno pokazuj użytkownikowi w którym miejscu może rozpocząć korzystanie z serwisu. 2. Nie przeszkadzaj w korzystaniu z serwisu, nie oferuj zbyt dużej ilości treści od początku. 3. Stosuj wezwania do działania, zwroty bezpośrednie i pytania użytkowników. 4. Dziel nawigację serwisu na najczęściej wykorzystywane elementy oraz te wykorzystywane bardziej sporadycznie. 5. W pierwszym kroku oferuj proste narzędzia, ich zaawansowane formy tylko opcjonalnie. 6. Stosuj stopkę i umieszczaj w niej dane kontaktowe czy godziny otwarcia. 7. Dbaj o aktualności strony, podkreślaj aktualność. 8. Dbaj o czytelny rozmiar fontu. 9. Odróżniaj elementy klikalne od statycznych. 10. Pamiętaj o osobach z wadami i schorzeniami wzroku.

81 81 Lista kontrolna Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej 1. Jasno pokazuj użytkownikowi w którym miejscu może rozpocząć korzystanie z serwisu. 2. Nie przeszkadzaj w korzystaniu z serwisu, nie oferuj zbyt dużej ilości treści od początku. 3. Stosuj wezwania do działania, zwroty bezpośrednie i pytania użytkowników. 4. Dziel nawigację serwisu na najczęściej wykorzystywane elementy oraz te wykorzystywane bardziej sporadycznie. 5. W pierwszym kroku oferuj proste narzędzia, ich zaawansowane formy tylko opcjonalnie. 6. Stosuj stopkę i umieszczaj w niej dane kontaktowe czy godziny otwarcia. 7. Dbaj o aktualności strony, podkreślaj aktualność. 8. Dbaj o czytelny rozmiar fontu. 9. Odróżniaj elementy klikalne od statycznych. 10. Pamiętaj o osobach z wadami i schorzeniami wzroku. 11. Badaj użytkowników, analizuj serwis.

82 82 "Biblioteki w Internecie - audyt użyteczności serwisów bibliotecznych"

83 user experience studio


Pobierz ppt "User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google