Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykorzystanie formularza elektronicznego do głosowania na zadania Budżetu Obywatelskiego 2015.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykorzystanie formularza elektronicznego do głosowania na zadania Budżetu Obywatelskiego 2015."— Zapis prezentacji:

1 Wykorzystanie formularza elektronicznego do głosowania na zadania Budżetu Obywatelskiego 2015

2 Logowanie do platformy PEUP Aby móc skorzystać z formularza elektronicznego należy zalogować się na Platformie e-Usług Publicznych dostępnej pod adresem

3 Pierwsze zalogowanie na platformie możliwe jest po uprzedniej rejestracji konta w serwisie.

4 Po poprawnym przejściu czteroetapowego procesu rejestracji, na podany adres e- mail przesłana zostanie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

5 Uruchomienie linku aktywacyjnego umożliwi dostęp do pełnej funkcjonalności skrzynki kontaktowej. Logowanie do serwisu możliwe jest również poprzez platformę ePUAP, przy czym wymagane jest posiadanie konta na ePUAP oraz połączenie kont z obu platform. Połącznia kont można dokonać edytując profil skrzynki kontaktowej PEUP.

6 Uruchomienie formularza Karta Formularz głosowania zadań do zrealizowania w ramach Budżetu Obywatelskiego w Opolu w 2015 r. przypisana jest do usługi Pozostałe, widocznej w Katalogu Usług.

7 Karta usługi zawiera opis realizowanej usługi, formularz elektroniczny karty głosowania oraz plik pdf z formularzem w wersji do wydruku.

8 Formularz elektroniczny składa się z paska menu oraz dwóch sekcji: 1.Sekcja danych osobowych głosującego (pola wymagane do uzupełnienia) 2.Sekcja wyboru zadań (minimum jedno, nie więcej niż trzy) Wypełnienie formularza

9 Niespełnienie wymaganych warunków głosowanie zostanie zasygnalizowane komunikatami na formularzu. Po uzupełnieniu formularza należy sprawdzić jego poprawność oraz złożyć podpis elektroniczny.

10 Formularz można podpisać podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym. 1.Podpis kwalifikowany wymaga zakupu odpowiedniego certyfikatu. 2.Profil zaufany jest bezpłatną formą uwierzytelnienia. Można o niego wnioskować po założeniu konta na ePUAP. Po uzyskaniu przez konto ePUAP statusu Profilu zaufanego, można za jego pomocą złożyć podpis na formularzu. Po uruchomieniu opcji Podpis elektroniczny w stopce widoku formularza pojawi się moduł podpisu elektronicznego. Składanie podpisu elektronicznego

11 Wybór opcji Podpisz dokument przy użyciu ePUAP (Profil zaufany) dokona automatycznego przekierowania na platformę ePUAP. Widok dla użytkownika zalogowanego Widok dla użytkownika niezalogowanego

12 Na podany podczas rejestracji konta ePUAP adres , wysłany zostanie kod potwierdzenia, który należy wprowadzić i zatwierdzić. Po potwierdzeniu nastąpi przekierowanie z powrotem do platformy PEUP. W nagłówku widoku formularza pojawi się komunikat informujący o złożonym podpisie elektronicznym.

13 Aby wysłać formularz karty głosowania do UM Opola, należy otworzyć dokumenty robocze skrzynki kontaktowej PEUP. Wysyłka formularza do Urzędu Miasta Opola

14 Gotowy do wysyłki formularz oznaczony jest ikoną z kluczykiem Wysyłki dokonujemy poprzez wybór ikony w kolumnie Operacje.

15 Na platformie PEUP, pod ikoną dostępny jest moduł pomocy. Pomoc

16 Wszystkie niezbędne informacje dotyczące zakładania konta oraz funkcjonalności platformy ePUAP (http://epuap.gov.pl) dostępne są pod linkiem pomocy, umieszczonym w prawym górnym rogu strony.http://epuap.gov.pl


Pobierz ppt "Wykorzystanie formularza elektronicznego do głosowania na zadania Budżetu Obywatelskiego 2015."

Podobne prezentacje


Reklamy Google