Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

14 October 20131 MTU Aero Engines Polska Renata Markowska Konferencja „Wyzwania HR”, 16.10.2013.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "14 October 20131 MTU Aero Engines Polska Renata Markowska Konferencja „Wyzwania HR”, 16.10.2013."— Zapis prezentacji:

1 14 October 20131 MTU Aero Engines Polska Renata Markowska Konferencja „Wyzwania HR”, 16.10.2013

2 14 October 20132 Kompleksowość procesów HR i ich miejsce w strategii firmy.

3 14 October 20133 Plan: Krótka informacja o firmie Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Cele i mapa procesów HR „Case study” 2013 – komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski

4 14 October 20134 Global Network & Customer Proximity Ceramic Coating Centre S.A.S. (CCC) 50% MTU 50% Snecma Services MTU Maintenance Berlin-Brandenburg GmbH P&WC Customer Service Centre Europe GmbH 3 50% MTU 50% P&WC MTU Maintenance Canada Ltd. MTU Aero Engines Polska MTU Aero Engines GmbH / Headquarters / MUC Airfoil Services Sdn. Bhd. (ASSB) 50% MTU 50% LHT MTU Maintenance Zhuhai Co. Ltd. 50% MTU 50% China Southern Vericor Power Systems LLC. Joint Ventures MTU Maintenance Hannover GmbH

5 14 October 20135 Historia MTU AE Polska Supervisory Board Approval - 28.06.2007 end of 2012 01.04.200901.08.200814.04.2008 Shop floor adopted completely Production start V2500 IAE Upshare Ground breaking Ceremony Construction phase start June 2012 MTU Polska general information

6 14 October 20136 External approvals authorities EASA Part21G Production Organization Approval Certificate of Internal Compliance Program ISO9001/EN9100 EASA Part145 Maintenance Organization Approval FAA Part 145 Maintenance Organization Approval Concession for Military Products Date: 19.05.2009 Motivation: Approval for turn-over of military and dual-use goods (OEM, R&D, MRO, e.g. TP400, PW2000, IGT) Date: 03.08.2009 Motivation: Approval for production and trade of goods for military and police purpose Date: 26.05.2010 Motivation: Certification of Integrated Management System as basis for airworthiness approvals (EASA, FAA) Date: 27.07.2009 Motivation: Direct deliveries of, as airworthy certified products Date: 23.12.2010 Motivation: To act as independent supplier for maintenance services for customers under EASA supervision Date: Planned 2011 Motivation: To act as independent supplier for maintenance services for customers under FAA supervision 20092010 2011 General Company Information

7 14 October 201377 MTU Aero Engines Polska Engineering & Operations Tubes Repair Mixed Parts Repair Engine Component Development (esp. Airfoils) LPT rings, discs and air seals LPT Module Assembly Engine Control and Monitoring System Development Fixture and Test Equipment Design Engineering Repair Engineering Logistic Procurement V2500 Externals & Accesories Engineering Supplier Quality Engineering Operations LPT Blades and Vanes Company organization V2500 Externals & Accessories Center Infrastructure and organization

8 14 October 20138 Region Aviation Business CompaniesAviation Business Companies, more than 30km out of RZOther businesses General Company Information

9 14 October 20139 Struktura kooperacji w świecie silników lotniczych

10 14 October 201310 Plan: Krótka informacja o firmie Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Cele i mapa procesów HR „Case study” 2013 – komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski

11 14 October 201311 Podstawowe KPI Raporty 1.Zatrudnienie na czas (natychmiast) kompetentni pracownicy 2.Koszty pracy na poziomie średnich rynkowych 3.Fluktuacja < 1% 4.Wskaźnik absencji chorobowej < 1% 5.Wypadki przy pracy 0 6.Wydajność / produktywność > 90% 7.Dostępność pracowników elastyczny czas pracy 8.Rozwój i szklenia tylko konieczne 9. Pracownicy Uniwersalne targety HR od Zarządu:

12 14 October 201312 JAK to zrobić ? CO muszę zrobić ? HR w akcji FAZA 1 FAZA 2

13 14 October 201313 Plan: Krótka informacja o firmie Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Mapa procesów i cele HR „Case study” 2013 – Komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski

14 14 October 201314 Zatrudnienie Koszty pracy Fluktuacja Absencja Bezpieczeństwo Szkolenia Rozwój Komunikacja

15 14 October 201315 Horyzont czasu z perspektywy HR KPI Procesy, Programy Dyskusje, perswazja, dowody, argumenty Wizje, pomysły Działania, akcje miesiąc 1-3 lat ? na min. 5 lat kwartał, rok Kapitał ludzki na min. 10 lat

16 14 October 201316 Wymiary współdziałania zarządkierownicypracownicy Przedstawiciele pracowników ? Audytorzy Kontrahenci Konsultanci Instytucje HR

17 14 October 201317 Plan: Krótka informacja o firmie Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Cele i mapa procesów HR „Case study” 2013 – komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski

18 14 October 201318 HR targets 2013, communication concept 1.Health management 2.Succession plan – long term development plan 3.Organizational climate 4.Error Culture Step 2 Step 1 Step 3 01 March 12 March May 2013– Jan. 2014 Poster General presentation On-going programs Each program’s Explanation – 4 pages BI – formal communication

19 14 October 201319 MTU AE Polska, cele 2013

20 14 October 201320 Step 1 + 2 Agent „ Zdrówko” (Health) Health promotion programs in 2013 Picnic – “ Univers” sports, MTU run Sailing Smoking – informing actions and workshops (off-time) Skies Dealing with stress - workshop offer (off-time) Mountains trip Agent „ Young Einstein” Succession Plans Long term development programs Agent „Cool-turka” (Culture) Organizational Culture project Introduction / Informing Campaign / Crucial data collecting / Questionnaire / Report Strategy workshop including Agent „James Błąd” (James Error) Error Culture A part of Organiz. Culture project

21 14 October 201321 Komunikacja - metody i narzędzia Komunikacja 1.Bezpośrednia 2.Angażująca 3.Ciągła Metody / narzędzia 1.Wizualizacja celów 2013 Plakat, Biuletyn, TV, … 2. Personifikacja Komunikat od „bohaterów”, nie od HR 3.Komunikacja typu „mniejszy dystans” (pokolenie Y)

22 14 October 201322 Plan: Krótka informacja o firmie Oczekiwania zarządu wobec działań HR - KPI Cele i mapa procesów HR „Case study” 2013 – Komunikacja, narzędzia, metody Miejsce HR w strategii firmy, wnioski

23 14 October 201323 Strategia firmy i Strategia HR Preferowany pracodawca Kompetentni pracownicy Zaangażowani pracownicy Dobra atmosfera w pracy Współpraca Sukcesorzy ….. Certyfikaty Jakościowe KPI finansowe / operacyjne / HR EBIT Marża Cash flow Headcount Wskaźniki chorobowy / fluktuacja …. Nowe wyroby CIP Narzędzia metody Narzędzia metody

24 14 October 201324 Czy warto podejmować tak różne działania ? i taki wysiłek ?

25 14 October 201325 3.) Illnes rate total%xx  4.) Fluctuation rate total %xx  Yearly Figures YTD Figures Plan 2012 Actual YTD Δ Act YTD. vs. Plan YTD Status: 08.2013 KPI HR x x x  x  Yearly Figures YTD Figures Plan 2013 Actual YTD Δ Act YTD. vs. Plan YTD Δ Act YTD. vs. FC YTD Status: 12.2012 Warto

26 14 October 201326 Wnioski Wyzwania HR / TOP 5 1. Różnorodność procesów - dopasowanie metod i narzędzi 2. Kompetencje i potencjał w dziale HR 3. HR - partner strategiczny zarządu 4. Wewnętrzny marketing personalny 5. Wizje -patrzenie w przyszłość i długoterminowe działania

27 14 October 201327 Dziękuję za uwagę !


Pobierz ppt "14 October 20131 MTU Aero Engines Polska Renata Markowska Konferencja „Wyzwania HR”, 16.10.2013."

Podobne prezentacje


Reklamy Google