Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER"— Zapis prezentacji:

1 AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
Czym jest rynek? Rynek Rynek to zespół mechanizmów umożliwiających kontakt kupującym i sprzedającym. Rynek to całokształt transakcji kupna i sprzedaży oraz warunków w jakich one przebiegają. Na nim kształtuje się cena równowagi – w gosp. Konkurencyjnej. AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER

2 Sposoby oferowania dóbr i usług
Przedsiębiorcy decydują o produkcji na podstawie sytuacji w jakiej znajdują się na rynku, może to być: Monopol Wolna konkurencja Regulacje cenowe, jakich dokonuje państwo

3 Rodzaje rynku Rynek: Towarowy (metale szlachetne, ropa, gaz)
– ze względu na przedmiot obrotu Rynek: Towarowy (metale szlachetne, ropa, gaz) Dóbr konsumpcyjnych Dóbr przemysłowych Usług Finansowy (kapitałowy-walutowy-ubezpieczeniowy-derywat) Czynników Produkcji

4 Cena równowagi Zasady:
Optymalizacji – ludzie starają się wybrać najlepszy model konsumpcji na jaki mogą sobie pozwolić. Równowagi – ceny dostosowują się aż do momentu zrównania ilości zgłaszanego zapotrzebowania z podażą.

5 Mechanizmy rynkowe

6 Ograniczenie Co ogranicza budżet konsumenta?
Linia ograniczenia budżetowego jest zbiorem wszystkich kombinacji dóbr i usług, które konsument może kupić przy określonym dochodzie i danych cenach, przy założeniu, że konsument wydaje cały dochód. Budżetowe

7 Zmiany l W S Wzrost ceny Zmiana dochodu

8 Reglamentacja Ograniczenie budżetowe jest kombinacją dwóch czynników ceny dóbr oraz dochodu konsumenta, w szerszym modelu możemy jeszcze uwzględnić dostępność dobra na rynku. Możliwości odcięte to koszyki konsumpcji ponad poziomem dóbr przewidzianych na jednostkę. Konsument nie wykorzystuje całego budżetu.

9 Preferencje Konsumenta
Preferencje to element gospodarowania w wyniku którego musimy zdecydować, które z co najmniej dwóch dóbr odpowiada nam bardziej. Decyzja ta naniesiona na wykres dla różnych ilości da nam krzywą obrazującą zależności pomiędzy tymi dobrami. Preferencje są indywidualne dla każdego konsumenta. Konsumenta

10 Rodzaje dóbr Dobrem normalnym jest dobro, którego popyt wzrasta wraz ze wzrostem dochodu. Dobra niższego rzędu inaczej podrzędne to takie na których popyt rośnie w wyniku spadku dochodu, analogicznie spada przy jego wzroście. Dobra luksusowe- popyt rośnie szybciej niż liniowo w stosunku do wzrostu dochodów. W przypadku spadku dochodów spadek popytu jest procentowo większy.

11 Krzywa obojętności Krzywa obojętności służy do przedstawiania różnych rodzajów preferencji danego konsumenta. Krańcowa stopa substytucji mierzy nachylenie krzywych obojętności. Można ją interpretować jako zależność wyboru konsumenta między Qy i Qx.

12 Stopa substytucji ↘ = [∆Qy / ∆Qx]
Krańcowa stopa substytucji mówi o fakcie zmniejszającej się skłonności konsumenta do ↘ = [∆Qy / ∆Qx] wymiany kolejnej jednostki dobra. Wyraża ona nachylenie krzywej obojętności. ↘ daje nam info o stopie wg której konsument zamienia y na x

13 Koniec


Pobierz ppt "AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER"

Podobne prezentacje


Reklamy Google