Prezentacja na temat: "Wycieczka autokarowa „Gryfikowych Dzieciaków” STARYMI ŚCIEŻKAMI PO GMINIE POLICE” 5,12 i 19 października 2013 roku uczniowie klas II i III naszej szkoły."— Zapis prezentacji:

1 Wycieczka autokarowa „Gryfikowych Dzieciaków” STARYMI ŚCIEŻKAMI PO GMINIE POLICE” 5,12 i 19 października 2013 roku uczniowie klas II i III naszej szkoły mieli okazję udać się na wycieczkę autokarową po Gminie Police. Celem wycieczki było poznanie dziejów naszego regionu, obejrzenie zabytków i miejsc mniej znanych. Wycieczkę przygotowały panie: Aneta Bandrowska, Beata Sadownik i Danuta Grochola organizatorki IV Międzyszkolnego Konkursu Wiedzy o Policach. Autokar użyczyła nam firma HENTUR.

2 Pierwszym odwiedzanym przez nas miejscem był przystanek o nazwie Ofiar Stutthofu, gdzie w okresie II wojny światowej był obóz. Pani Danuta Grochola pokazała dzieciom jak mogły wyglądać baraki, w których mieszkali więźniowie, budynek dawnej komendantury obozu i miejsce, gdzie odbierano przywiezionych do Polic więźniów. Dzieci obejrzały również pomniki upamiętniające wydarzenia z czasów II wojny światowej.

3 Następnie udaliśmy się do Mścięcina, najstarszej dzielnicy Polic, gdzie zamieszkali najstarsi policzanie. Obecnie miejsce to nazywane jest Górą Zamkową, dawniej mieścił się tutaj gród naszych przodków. Tutaj również dzieci poznały legendę,, O smoku i dzielnej dziewczynie z Polic”.

4 Po drodze do następnej siedziby naszych przodków, czyli do Starego Miasta odwiedziliśmy Lapidarium w Parku Staromiejskim.

5 Przy kapliczce, pamiątce sprzed 750 lat, dzieci miały możliwość obejrzeć miniaturę kościoła do którego należała kapliczka.

6 Następnie przejeżdżając obok największych W Policach zakładów produkujących nawozy sztuczne, w pobliżu portu morskiego i tablicy upamiętniającej miejsce dawnego obozu z okresu II wojny światowej udaliśmy się do Jasienicy. Tutaj również dzieci miały możliwość obejrzeć miniaturę dawnego młyna umiejscowionego nad rzeką Gunicą w pobliżu Wzgórza Maryjnego..

7 Najważniejszym dla naszej wycieczki miejscem w Jasienicy był kościół i ruiny klasztoru Augustianów. Tutaj dzieci dowiedziały się jakie znaczenie miała dla naszego regionu obecność zakonników na terenie naszej gminy.

9 W czasie wycieczki był również czas na rekreację i śniadanie. Doskonałym miejscem na dobrą zabawę i czynny wypoczynek była promenada przy nabrzeżu w Trzebieży.

10 Po przerwie zwiedzaliśmy Trzebież, miedzy innymi: obiekt sakralny w którym są nadmorskie akcenty, port rybacki i przystań jachtową, gdzie mieliśmy okazję poddać się żeglarskiemu treningowi. Oprócz walorów krajoznawczych i atrakcji żeglarskich dzieci mogły zrozumieć jakie obecnie ma znaczenie miejscowość przy Zalewie Szczecińskim oraz czym trudnili się nasi przodkowie i czym trudnią nadal mieszkańcy tej miejscowości.

12 Następną miejscowością na trasie naszej wycieczki była Niekłończyca, w której znajduję się uroczy kościół w stylu ryglowym z dobrze zachowanym wnętrzem.

13 Ostatnią miejscowością, którą odwiedziliśmy była Tatynia. Urocza miejscowość z najstarszym i najcenniejszym obiektem sakralnym w naszym regionie. Atrakcją był oryginalny, duży klucz którym otwieraliśmy kościół. Wnętrze tego obiektu zadziwiło dzieci stropem podpartym centralnie umieszczonym słupem, wysoko umieszczonymi oknami, oryginalną posadzką i amboną.

15 Przejazdem przez Tanowo, gdzie dzieci poznały legendę o lipach i zaklętych kapłanach i Pilchowo, gdzie obejrzeliśmy kościół zbudowany z kamieni i umieszczoną poza kościołem dzwonnicę, wracaliśmy z wycieczki po naszym regionie. Dojeżdżając do Polic obejrzeliśmy pałacyk w Leśnie Górnym. Aleją kasztanową prowadzącą do pałacyku dojechaliśmy Aleją kasztanową prowadzącą do pałacyku dojechaliśmy do miejsca segregacji odpadów komunalnych, a następnie dotarliśmy do Siedlic, dawnej miejscowości wypoczynkowej. Tutaj zakończyła się nasza wycieczka. Zapraszamy w następnym roku z Gryfikowymi Dzieciakami na wycieczkę starymi ścieżkach naszego regionu. Przewodnikiem wycieczki i skarbnicą wiedzy była pani Danuta Grochola. Zdjęcia: Agnieszka Janczar, Beata Sadownik, Aneta Bandrowska Opracowanie materiału: Aneta Bandrowska

Pobierz ppt "Wycieczka autokarowa „Gryfikowych Dzieciaków” STARYMI ŚCIEŻKAMI PO GMINIE POLICE” 5,12 i 19 października 2013 roku uczniowie klas II i III naszej szkoły."